verkalking

Discussion in 'Zwangerschap' started by Alita, Mar 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Toen onze dochter was geboren vroegen ze aan mij of ik gerookt had:$ niet dus, no way!!!

Maar de placente was verkalkt? Wie had dit ook? En heeft dat me de zwschapsvergiftiging te maken mischien die ik had? Overigens is mijn dochter netjes 2 dagen voor de uitgerekende datum bevallen dus niet te laat.
    Ik denk hier nu weer aan omdat ik weer zwanger ben en me zorgen maak of het straks weer niet gebeurt want tenslotte krijgt de baby dan niet genoeg voedingsstoffen binnen door de verkalking. Toch?
    Ik ga het hier zeker met mijn gyn over hebben maar was benieuwd naar andere ervaringen.:D

2. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik had het ook en ze vroegen idd mij ook of ik gerookt had ;).

Ik heb het later eens nagevraagd aan de vk hoe dit nu kwam (mijn dochter is met 40 + 5 geboren).
    Hij zei dat het te maken heeft dat de placenta al wat aan het 'verouderen' was, dit kan soms al vroeg gebeuren.
    Sommige baby's zijn met 38 weken gewoon al helemaal 'klaar' en de functie van de placenta wordt dan minder, (niet dusdanig slecht dat het kindje geen voedingstoffen meer binnen krijgt hoor)
    Maar zo moest ik het een beetje zien, aldus de vk.

Hij zag dit veel vaker en vond het niet bepaald schokkend had ik de indruk. Dus ik maak me ook maar geen zorgen voor deze keer. ;)

3. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

Jan 9, 2008
    537
    0
    0
    Ik heb dat ook gehad maar ik was 5 dagen overtijd (rook ook niet) de verloskundige zei dat het daar aan lag. Ze zei net zoals de vk van mamamuts dat placenta aan het verouderen was, dat betekent dus ook dat werking van de placenta minder gaat worden en dus dat het tijd is dat het kindje geboren moet worden.

4. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

May 9, 2008
    4,173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Bij mijn echo met 36 weken waren wel wat "kalk plekjes" te zien op de placenta maar was verder normaal zeiden ze.

Share This Page