koolhydraatarm dieet

Discussie in 'De lounge' gestart door mijngeluk1992, 30 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Hallo allemaal,

Ik wil eigenlijk vanaf volgende week starten met een koolhydraatarm dieet, ik wil zeker 10 kilo afvallen en ze zeggen dat dat echt werkt. maar heeft er toevallig iemand ervaring mee hier? ik ben namelijk niet zn groente eter.. en hoe moet ik het voorstellen wat je zo heel de week gaat eten. je hebt wel van die koolhydraatarm producten van atkins enzo maar als je dat alleen maar pakt kost het je kei veel geld lijkt me..

dus mijn vraag: heeft hier iemand ervaring mee en hoe doe je dat? hoe ziet je eetpatroon eruit

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Groente hoort toch echt bij een gezond eetpatroon, die repen gaan geen groentes vervangen... Dus ik zou gewoon eens beginnen met groentes die je wel lust, salades maken die je wel lust etc. Er zijn een heleboel kookboeken te vinden die koolhydraatarm zijn. Maar koolhydraatarm of niet; voor een gezond eetpatroon zul je aan de groentes moeten gaan wennen...

3. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik heb het een tijdje gedaan. Zag wel echt verschil aan mijn buik maar ben ermee gestopt omdat ik er tussentijdse bloedingen van kreeg (doordat je lichaam vet gaat verbranden ipv koolhydraten komen er hormonen vrij die in de vetcellen zitten opgeslagen en mijn hele hormoonhuishouding was in de war).

Kijk eens op de site van gobento. Zij zijn wel heel streng max 20 gr koolhydraten per dag. Op de site staan weekmenu's

4. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Dankjewel voor jullie antwoorden!

Ik weet dat groente erbij horen maar ik kan er niks aan doen dat ik niet alles lus, vind het zelf ook vervelend en heb het vaak zat toch geprobeerd maar het gaat er gewoon niet in.

Ik zal eens even op de site gaan kijken!:) vervelend wel van die bloedingen

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik ben er 20 kg mee afgevallen. Toen ben ik gestopt en er 25 aangekomen. Halleluja.

6. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik eet meestal koolhydraatarm. Omdat ik echt een broodverslaafde was en daarnaast nog veel loze koolhydraten at.
    Heb nu een prachtige taille, want daar zat vooral mijn "broodbuik" (verder was ik al slank)

Ik zie koolhydraatarm eten ook meer als levensstijl en niet als dieet.
    Ik ontbijt wel met koolhydraten overigens, omdat dat het moment van de dag is dat je ze het best kan gebruiken. Maar dan wel gezonde en suikervrije koolhydraten. Eet als ontbijt 2 lijnzaad of volkoren crackers met hartig beleg (meestal kaas), tussen de middag een grote salade met bijv kip of tonijn. Tussendoor amandelen en fruit en s avonds alleen vlees, ei en groente. Ben ook niet echt een groentefan maar als je bijv roerbakgroente in een ovenschaal doet, met champignons en kipfilet dan proef je het echt niet zo! Of ik maak weleens een eiertaart. Dat is een quiche zonder deeg waar ik dan wortel, courgette en ui in doe. Samen met hamblokjes en gebakken spekjes.
    Of ik haal bij de keurslager wat ze op dat moment hebben: heb nu boontjes met kipfilet door elkaar gehusseld voor vanavond want dat had hij net vers gemaakt.

Ik ben lid van een paar koolhydraatarme facebooks en dan krijg je op je tijdlijn genoeg makkelijke recepten en tips. Je kunt er vast dingen uithalen die je lust!

Ik zweer er bij! Niet omdat koolhydraatarm eten nou zo heilig is, maar omdat je door dit te doen veel bewuster met je voeding omgaat en je nagenoeg geen suiker meer eet. En dat laatste is echt heel belangrijk

Succes!

Deel Deze Pagina