Wat een amateurs! Door dit soort mensen kunnen mijn man en ik na 4 jaar trouwen>hij is ook in het buitenland geboren.
Ramona jouw verhaal klinkt mij bekend in de oren... Bij de erkenning van de ongeboren Tim, kwamen wij ook in de problemen omdat vriendlief 2 jaar nergens ingeschreven had gestaan wegens omstandigheden.. Echter was dat al meer dan 6 jaar geleden ofzo en werd hem gevraagd om bank afschriften etc etc die hij dus niet kon overleggen, omdat hij inmiddels tig keer verhuisd was enzo.. Dus werd in eerste instantie doodleuk gezegd dat hij Tim niet kon erkennen omdat hij wel getrouwd kon zijn in het buitenland ofzo.. Dus hij uit zijn stekker daar op het gemeentehuis.. Ik geprobeerd hem rustig te krijgen en te vragen wat we dan konden doen, want we wilden wel graag dat Tim zijn achternaam zou krijgen en hij als vader erkend zou worden.. Toen werd aan mij gevraagd of ik garant voor hem wilde staan dat hij niet getrouwd zou zijn in het buitenland en als ik daarmee accoord zou gaan kon de erkenning dus gewoon doorgaan zonder dat ik papieren hoefde te overleggen.. Wel werd ons verteld dat als we zouden gaan trouwen ooit we dus alsnog die papieren moeten overleggen, wat dus never nooit meer gaat lukken, want waar tover je papieren vandaan die je met dat vele verhuizen kwijt geraakt bent? De erkenning van de uk in de buik nu ging gelukkig zonder problemen..
Ja de nederlandse wet zit krom in elkaar wat dat betreft! Zowiezo, je staat daar toch met z'n tweeën en bevestigd allebei "dit is mijn kind wat straks geboren gaat worden". Ik snap niet waarom ze daar zo'n heisa van maken!
hey hallo, het heeft helemaal niks mee te maken met "de nederlandse wet zit krom in elkaar" , overaal in ieder ander land zou precies heltzelfde gebeurd zijn! is Nederland is heel goed geregeld allemaal! het is niet zo dat als een man een kind verwerkt buiten zijn huwelijk dan kan hij zomaar het kind erkennen zonder een bewijs dat hij NIET getr is want als hij getr is, is dat kind niet alleen zijn "probleem" geworden maar ook het probleem van zijn vrouw ! als zon man een kind erkent en de moeder van het kind vraagt voor alimentatie dan moet DE VROUW van zon man ook mee betalen! de nederlandse wet zit helemaal niet krom in elkaar, het is heel goed geregeld allemaal, onplezierig maar het is niet anders.
nou het is maar goed dat de getrouwde man en vrouw dan beschermt worden he en ach dat er dan een kindje op de wereld komt wat dus een bastaard is terwijl misschien de moeder van het kindje nergens vanaf wist moeten we maar voor lief nemen wat is de wet toch geweldig persoonlijk zeg ik dan als die vrouw er nog voor kiest bij haar man te blijven zij er dus ook voor kiest om het buitenechtelijk kindje te erkennen en dus alimentatie te betalen groetjes nathalie
nou ik respecteer jouw mening mamatjevan5 , maar zie je wel dat de WET iets anders zegt. als de man kiest om nog met zijn wettelijk gekozen vrouw verder te blijven dan moet hij haar toestemming vragen voor hij een buitenechtelijke kindje gaat erkennen. Nederland heeft alle deze zaken heel goed geregeld, het is onplezierig maar het is niet anders. wat niet goed is is dat de ambtenaren in de gemeentehuizen vaak weten de wetten niet, en je krijgt nooit duidelijke informatie van het begin af om wel netjes goed te kunnen regelen, alles op tijd en duidelijk. ik reageer wel hier omdat ik ook alles heb meegemaakt en omdat ik niet begrijp waarom zoveel mensen klagen zo vaak en zo veel over Nederland en de nederlandse wettten. In Nederland is bijna alles heel goed en duidelijk geregeld! en het gaat hier over 2 mensen met verschillende nationaliteiten. lijkt me duidelijk dat vaak ook de mensen hun eigen schuld is dat ze niet op tijd gaan vragen hoe het zit met de regels en papieren , etc, dan worden ze boos op Nederland en de nederlandse wet. nog een keer het is onplezierig,(vooral als je zelf zoiets beleefd ) maar achteraf gezien is alles duidelijk en goed geregeld.
Rahella tuurlijk is het goed geregeld maar toch zouden ze dan een folder moeten uitbrengen wat te doen bij : Dan weet je iig welke papieren en welke stempels je meot hebben voor welke gelegenheid scheelt een hoop wachtijd stress en geld.
Die zijn er al, ministerie van buitenlandse zaken heeft dat keurig online staan. Alleen: dat kost veel geld, en de ambtenaren bij het gemeentehuis weten vaak niet precies hoe en wat. En die sturen je dus van het kastje naar de muur.
\ hahaha hoef je mij dat alles niet te vertellen, toevallig weet alles heel goed, ik ben ZELF geen nederlandse . maar het is ook waar dat veel mensen willen heel snel en zonder te veel moeite alles geregeld hebben, en ze nemen de tijd niet om alle papieren goed op orde te brengen, om alle regels goed te lezen , etc. vaak is de mensen hun eigen schuld als iets niet makkelijk gaat....niet dat de wet krom in elkaar zit. zo is nou eenmaal als 2 mensen met verschillende nationaliteiten(of geboren in verschillende landen) met elkaar willen trouwen, kindjes krijgen, van land verhuizen, etc...dan moeten ze ook veel regelen...het is niet anders.
Ik ben het hier niet helemaal mee eens omdat je de helft van de tijd niet goed wordt voorgelicht. En de eisen die gesteld worden soms zo ver doorgedreven worden dat het gewoon absurd is. Denk je eindelijk het juisten document in de juiste taal te hebben. Moeten er 3 ambtenaren aan te pas komen om dan ter plekke allerlei boeken door te bladeren en dan weten ze het uit eindelijk nog niet zeker. Nou als de wet zo goed in elkaar zit, dan horen de uitvoerders daarvan ook te weten wat ze doen. Want aan het eind van de dag is het toch het kind en de familie die daar de dupe van wordt. Het is niet zo dat ik die documenten niet wil aanleveren. het is niet zo dat ik bewust niet wil doen wat er van me gevraagd wordt. Maar het is gewoon niet duidelijk wat er van me gevraagd wordt. Wij weten nu nog steeds niet helemaal wat er nou gister precies gebeurd is, alleen maar dat het ineens wel kon. Nou prima, dat wilde ik graag. Staat mijn dochter nu eindelijk onder de goede naam ingeschreven. Maar het was een zware bevalling volgens de ambtenaar in kwestie...jaja.... Ik kan je ook een ding vertellen. Als je als buitenlandse man een kind wil erkennen is dat een stuk moeilijker hoor! Als vrouw staat immers toch al vast dat je de moeder bent, dus dat hoef je dan niet te bewijzen. En als je voor ieder stom stuk papier wat ze dan weer bedenken naar je land van herkomst moet, wat niet echt naast de deur ligt, wordt het vaak wat moeilijk....en dan heb ik het idd nog niet over de kosten.... ik wordt een beetje kriebelig als dan gezegd wordt dat het je eiegn schuld is omdat niet optijd is begonnen met opvragen van wat de juiste weg is om te bewandelen in deze.
Ja, de wet is duidelijk en logisch. Maar dan moet ik wel goed voorgelicht worden door de mensen die zich aan deze wet houden, toch? Als mij onmiddelijk was verteld wat ik allemaal moest halen, dan was er geen probleem geweest. Wij zijn namelijk op tijd begonnen met het aanvragen van de benodigde documenten. Althans, de documenten die wij volgens hen nodig hadden... Maar dat probleem is er alleen maar, omdat we niet goed voorgelicht zijn. Dus ja, ik heb reden om dus te zeiken op de overheid En het is echt niet zo dat ik die moeit eniet wil doen. We hebben die moeite namelijk al 3 keer moeten doen en dat vond ik best want toen had ik nog de tijd. Maar als ik dan op het laatste moment hoor, dat er nog 1 klein stempeltje op een document moet en dat ze dit 'oops' vergeten waren te vertellen, dan baal ik ervan ja.
ja helemaal mee eens vlindertje....ik denk dat die mensen niet door hebben hoe ze je leven op de kop kunnen zetten.