Nou, sorry, daar kan ik me écht niets bij voorstellen. En ook ik voel me niet onveilig in Rotterdam, ik ben niet angstig aangelegd, dus het ligt ook niet aan een angstige uitstraling/houding. Ik vraag me bijna af of je wel eens buiten komt dan? (grapje hoor, maar ik kan het niet geloven dan jij zoiets nog nooit hebt meegemaakt)
Dat is toch precies wat ik zeg? Ik reageer alleen op de opmerking dat het verbod op alle soorten intimidatie zal gelden. En in het artikel staat er duidelijk dat het alleen om seksuele intimidatie gaat (dus o.a hetgeen jij nu hierboven beschrijft).
De wijk bij Zuidplein, richting de Maastunnel viel zo'n 10 jaar geleden niet echt mee hoor. Geen idee hoe het nu is. Vooral de straat waar in woonde kon je niet naar toe of van weg gaan zonder mafkezen die irritant deden. Ik had standaard muziek in mijn oren om gewoon door te lopen en mij er niks van aan te trekken.
Ja ik kom alleen in het winkelcentrum dus de wijk zelf weet ik niet. Ik ben elke dag buiten maar zoals ik al zei, ik heb nog nooit rare dingen meegemaakt. Ik woon zelf vlak bij marconiplein.
Ik heb in Rotterdam gewoond en het zovaak meegemaakt, dan zag ik alweer een groepje zitten en ging er met tegenzin langs. Dingen als: psst meisje, heey! Waarom reageer je niet? Hoer! En andere opmerkingen kreeg ik naar mijn hoofd geslingerd en ook mijn moeder heeft dit soort opmerkingen vaak gehad. Goed dat ze het willen aanpakken, maar of dat gaat lukken... Nee denk het niet.
Na jullie reacties vraag ik mij af of het niet handiger is dat de betreffende jongemannen een taakstraf krijgen ipv een boete. Laat ze iets zinnigs doen in een verzorgingstehuis ofzo. Zoals ik het lees vervelen die gasten zich helemaal kapot. Best een triest leven heb je wanneer je alleen maar een beetje ongefundeerde dingen op straat kunt roepen en vrouwen gaat achtervolgen.
Deden ze in Egypte echt regelmatig als ik alleen over straat liep. Maar als ik er iets van zei was er niemand te zien. Gelukkig nog niet meegemaakt als ik in Rotterdam ben of andere steden in NL. Ben bang dat ik boos word.