Bedankt voor de reacties allemaal! Er staat inderdaad helemaal niks in het koopcontract, ook is er nergens over gesproken. De vorige bewoners waren de eerste eigenaren van dit huis dus het moet met hun afgesproken zijn. Ik heb inderdaad ook wel eens gehoord over een halve zwarte kap die je er in kan plaatsen zodat hij niet zo veel licht naar achter schijnt. Ze kunnen trouwens wel gewoon bij de lantaarn komen hoor, er zit een deur in onze schutting en hij staat ongeveer 40 cm van de weg dus ook met een kraan kunnen ze er nog bij komen. Ik kan me voorstellen dat een schutting in sommige gevallen irritant is en soms gewoon echt gevaarlijk voor het zicht. Bij ons begint de schutting pas 9 meter vanaf de voorkant van de weg en 3 meter vanaf het voorkant huis. Een auto is dus al lang en breed de bocht om en kan geen last hebben van de schutting. Daarbij loopt het hier dus dood, ik hoop zo dat ze het gedogen.. groetjes!
Een heg schijnt dus wel ten alle tijden te mogen en zelfs de hoogte maakt niks uit. Raar hoor, vind ik veel gevaarlijker dan een schutting qua zicht.