Haha! Dit zou ook echt iets voor mij zijn. Waarom zou ik opzij gaan voor die tuthola's? Goed gedaan. Zij zijn niks meer dan jij.
Wij wonen in een klein dorpje waar ik geboren en getogen ben. De medemoeders zijn meerendeels meiden met wie ik zelf tot einde van de MAVO (vanaf de peuters) mee op school gezeten heb. Hier speelt dat gelukkig niet zo. Maaaaar...een vreemde of buitenstaander accepteren ze niet snel. Niet dat ze ze buitensluiten maar het is toch merkbaar anders. Derest deelt een geschiedenis met elkaar zeg maar. Onze kinderen gaan naar onze eigen school en hebben leerkrachten die wij zelf nog hebben gehad.
Ik zie wel mensen vaak worden gebruiken als misschien, waarschijnlijk en ik denk, maar zit het ook niet een beetje tussen de oren. Ik kan me de eerste dag dat ik op het schoolplein kwam ook nog heel goed herinneren. Wat voelde ik me ongemakkelijk. Ook kliekjes, gevoel dat ze over mij stonden te praten. Nou, dat bleek helemaal niet het geval te zijn. Hele leuke mensen en ik ben al lang blij dat ik nu even een praatje heb als ik op het schoolplein kom. Ook hier wordt wel eens over anderen gepraat, maar valt me ook op dat men soms gewoon wat advies vraagt bijvoorbeeld over hoe om te gaan met dat ene hele drukke vriendje. Dat er mensen staan te roddelen zal ongetwijfeld waar zijn, maar ik denk dat je ook niet overal iets achter moet zoeken. De mensen die er wel last van ondervinden wil ik veel sterkte wensen. Je kind ophalen zou toch leuk en ontspannend moeten zijn.
Ik heb het echt nog nooit meegemaakt.. Maar mijn oudste zit sinds een week op een nieuwe school dus wie weet Maar ik loop al 3 jaar op de basisschool rond en dat gemene moeder idee is mij echt onbekend..