Hallo, Ik ben nu weer zwanger na de bij de vorige zwangerschap een miskraam te hebben gehad rond de 6 weken. Aankomend weekend ben ik als alles goed gaat weer rond de 6 weken zwanger, ben nu dus super onzeker, hoop zo dat het nu wel goed gaat. Bij veel dingen die ik doe, denk ik na, ik wil niets verkeerd doen, wat tot een miskraam zou kunnen leiden. Er word wel gezegd dat je daar zelf geen invloed op hebt, maar toch. Ik heb tot nog toe weinig zwangerschapssymptomen, soms één dagje wel en dan ineens zijn ze weer verdwenen, dit maakt me allemaal nog meer onzeker. De testen zijn wel allemaal super positief en zijn alleen maar donkerder geworden, dat is het enige waar ik me nog een beetje aan vast kan houden. Ik wil niet weer een kindje, zo'n mooi wondertje verliezen. Ik wil zo graag een kloppend hartje zien over een paar weken. Had ik maar meer kwaaltjes, was ik maar misselijk (het klinkt misschien raar, maar ik meen het echt). Sorry hoor, moest m'n verhaal even kwijt. Misschien zijn er meiden die dit herkennen?
Jep ik herken dat gevoel zeker! En wil je niet nog onzekerder maken, maar zelfs de "kwaaltjes" en de "positieve testen" hoeven niets te zeggen, want met een mooie test en kwaaltjes...kan t vruchtje toch niet groeien en je lichaam toch hcg aanmaken. Ik ben onzeker geweest deze zwangerschap tot 26w.....tis echt aftellen naar de evt. levensvatbaarheid! Elk moment bedacht ik me, als t nu mis gaat...sta ik nog met legen handen. v.a. 26w is dat gevoel langszaam weggegaan voor...als t nu komt...dan ist levensvatbaar, dus hoop! Dus eigelijk kan ik je ook niet goed adviseren, laat t gewoon over je heen komen de zwangerschap. En probeer toch te genieten!
Heel herkenbaar! Ik had een ma met 10w. Tot die tijd beleefte ik de zwangerschap eigenlijk niet. Ik dacht steeds: ''als ik die datum maar voorbij ben, dan gaat het wel beter.'' maar zo werkte het dus niet. De onzekerheid bleef en na 6 goede echo's durfde ik het een beetje te accepteren, dat het goed zou gaan. Nou had ik bij deze zangerschap wel bloedverlies tot 14 weken en dat maakte het helemaal moeilijk. Maar zoals mijn voorganger al zei; laat het over je heen komen en praat erover met je man/vriend. Dit hielp mij enorm. Succes met je zwangerschap!
Herkenbaar hoor. Zelf ook MK gehad met 6 weken en daarna superzenuwachtig. Kreeg daarom met 7 weken al een echo. En een mooi kloppend hartje. Maar de spanning ging pas weg na de 14-weken echo. Wat je zelf ook al zegt kan je zelf niks doen om te voorkomen dat het fout gaat. De aanleg van een kindje is dan vaak gewoon niet goed waardoor het wordt afgestoten. Probeer het wat los te laten en te genieten dat je weer zwanger bent! Gefeliciteerd en sterkte met de onzekerheid. Komt vast goed!
Ik heb precies hetzelfde! Ik heb in mei een miskraam gehad met 7 weken. Nu ben ik al 17 weken zwanger en onzeker ben ik nog steeds. Het wordt wel steeds minder, zeker nu ik het voel bewegen. Houd niet te veel vast aan de kwaaltjes. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het!! Maar ik had met 5 weken ook nog niets, had echt niet het idee dat ik zwanger was. Maar van 6 tot 10 weken ben ik wel misselijk geweest, niet heel erg maar wel aanwezig zeg maar. En dat was van de ene op de andere dag over. Als je je echt heel veel zorgen maakt, dan zou ik kijken of je misschien een vroege echo kunt laten maken. Kreeg ik (maar ik liep ook ij de fertiliteitsarts). Probeer vertrouwen te hebben hoe moeilijk het ook is. Is je gevoel anders dan de vorige keer? Ik had toen nl constant het gevoel dat het niet goed zat. Deze keer had ik meteen het gevoel dat het wel goed is. Succes meis, en gefeliciteerd met je zwangerschap. Probeer van het idee te gaan genieten!
ik herken t zo! vorige keer was t bij 6 wkn gestopt met groeien, daar kwam ik achter op de 10 wkn echo. nu ben ik ruim 6 wkn zwanger maar durf niet te genieten. ik probeer er niet aan te denken om mezelf te beschermen. ik denk steeds, waarom zou t nu wel goed gaan? er is vast iets mis met mij enz.... bij alles wat ik wel of juist niet voel, schiet ik in de stress. ik heb verder ook nergens last van alleen zere borsten. vorige keer had ik echt alle symptomen en dat is misgegaan, dus dat zegt dus niks....
ik had ook mk met 6 weken bij mijn vorige zw. dus deze zw was ik stik onzeker.. met 7w6d een echo gehad en zagen vruchtje met kloppend hartje.. ik had mijn mk gehad op 1e kerstdag dus was stikzenuwachtig voor deze kerst.. eigenlijk sinds de goede 20 weken echo afgelopen maandag ben ik minder onzeker en heb ik er meer vertrouwen in..
Ook voor mij herkenbaar. Rond 8 weken een miskraam gehad (toen ook positieve testen en misselijk, zegt helaas niets dus) en ben nu 15 wk zwanger en nog steeds heel onzeker. Ik had in het begin van deze zwangerschap ook geen kwaaltjes, hoopte op misselijkheid enzo, maar bijna geen last van gehad (de meeste vrouwen krijgen die kwaaltjes ook pas met 6-7 weken of sommigen gewoon niet). Het zegt dus niets, want dit keer is het goed gegaan. Ondanks dat ik zelf naar het hartje kan luisteren met een Angelsound, lijkt het net of ik het idee van 'ik ben zwanger' nog een beetje wegdruk om zo teleurstelling te voorkomen. Zo zonde eigenlijk, omdat een zwangerschap zo voorbijvliegt... maar niet zo gek als je een miskraam hebt meegemaakt natuurlijk. Ik hoop dat als de kleine zich laat voelen, dat ik dan wat meer durf te gaan genieten. Heel cliché; probeer er toch van te genieten...
Ja, wij hebben ons kleintje met 5 weken verloren. Erg verdrietig allemaal. We hebben ook echt wel 5 maanden moeten wachten op een nieuwe zwangerschap. Nu wel veel onzekerheid ook. Wel voel ik me nu erg zwanger. Misselijk heel de dag en heel moe. De mvm test die normaal heel ongevoelig is, was met 5 weken al knalpositief. Allemaal goede tekens dus. Volgende week hebben we een echo en zullen we zien of het echt allemaal goed is. Heel spannend allemaal hoor!
Ik heb ondertussen twee miskramen gehad en ben nu weer zwanger...... bij mijn vorige zwangerschap kon ik het ook niet los laten had een knaltest maar geen klachten alles in mijn was bang dat het fout zou gaan helaas is dat toen ook gebeurt nu ben ik weer zwanger en moet zegen dat ik heel rustig ben. gewoon omdat ik weet dat donkere testen en wel of geen klachten hellemaal niks zegen over hoe de zwangerschap verloopt! Ik hecht nu vooral waarden aan mijn eigen gevoel en mijn gevoel zegt dit keer dat het goed is. wat ik hiermee wil.zeggen is luister naar je gevoel en naar je hart. op dit moment draag je een klein mensje onder je hart en die verdient alle liefde en een mama die voor alles bang is vergeet liefde te geven. kotom wat ik wil zegen is helaas heb je geen controlle over het feit wat er in je baarmoeder gebeurt maar wel controlle over het feit hoeveel liefde je dit kindje geeft dus geniet van de tijd want voor je het weet heb je he in je armen
Ik ben zwanger na 5 Ma s..... En ben ook stikonzeker. AL moet ik bekennen dat ik soms dagen heb dat ik durf te genieten en weet (denk te weten) dat het goed gaat.... Maar ik denk dat dit heel de zwangerschap door zal blijven gaan..pfff gaat een lange tijd worden hoor.
Héél herkenbaar idd. Ik heb afgelopen september een miskraam gehad ook rond de 6 weken. Nu ik weer zwanger ben en weer bijna 6 weken kan ik wel zeggen dat ik erg onzeker ben of alles goed gaat. Ik weet dat ik het niet in de hand heb en als het wel weer fout gaat dat het niet aan mij ligt. Ik heb totaal geen symptomen wat me nog meer onzeker maakt. Bij de zwangerschap waar het fout ging had ik ook geen symptomen en bij mijn eerste zwangerschap had ik dat wel. We shall see....
Heel herkenbaar........2 jaar geleden was ik voor het eerst zwanger na 1,5 jaar proberen. Op oudejaarsdag een positieve test dus we gingen met een glimlach 2010 in. Met 6 weken kreeg ik een miskraam. In mei 2010 had ik weer een positieve test, oh wat was ik onzeker....zo erg dat ik last van m'n maag ervan kreeg. Had niet veel symptomen, alleen gevoelige borsten maar niet heel erg. met 9 weken kreeg ik een echo, ik ging met trillende benen naar binnen. Maar gelukkig een kloppend hartje en een mini mensje. Symptomen zeggen ook niet alles, ik heb eigenlijk nergens last van gehad.
Dank jullie wel meiden voor jullie reacties! Ik probeer positief te blijven, maar dat valt niet altijd mee. Gelukkig heb ik twee lieve kleine schatten hier rondlopen die me wel een hoop afleiding geven, dat scheelt. Hopelijk komt het allemaal goed. Ik wil graag van mijn zwangerschap genieten.