maandag kreeg ik zo wat de schrik van mn leven..... Ik plastte bloed! Iets waar ik al vaker over had gelezen, iets waar ik zo bang voor was. Gelukkig mocht ik direct naar de verloskundige toe komen, en maakte ze een echo. Met tranen in mijn ogen (van de angst en van geluk) zag ik daar ons prachtig wondertje.... Zwaaien, trappelen. Even een gerust stelling pffff...... Vrijdag had ik een kuur gekregen omdat ik een blaasontsteking had. Waarschijnlijk werkt deze kuur dus helemaal niet. En komt daar dus het bloed vandaan. Gisteren overleg gehad met huisarts en nu heb ik trimethoprim voorgeschreven gekregen! Zowel de huisarts als de apotheker gaf aan dat het niet de eerste keus is; maar wanneer furabid of amoxicilline niet werkt (laatste verdraag ik niet) is dit een prima middel voor zwangere vrouwen! Gister avond, wederom wat bloed bij mijn urine. En gelukkig vandaag nog geen bloed, wel nog veel klachten. Dames, het zit me allemaal gewoon niet lekker. ZIjn er meerdere die wel eens trimethoprim hebben geslikt of mijn verhaal herkennen?? Ik weet dat het gewoon allemaal met mn blaas te maken heeft, maar voel me er gewoon niet lekker bij! Hopelijk kunnen jullie mij wat gerust stellen......
Maar je bent gister pas ermee begonnen toch? En je had gisteravond dat bloed. Zou nu niet teveel stressen en het even afwachten.
Maar bloed zit in je urine? Dan hoef je je toch niet ongerust te maken..dan komt hte niet uit de baarmoeder. Bloed bij blaasontsteking komt vaak voor! Anders bel je de huisarts om je gerust te stellen!
Klopt...Ik moet ook geduld hebben. Maar heb al zoveel ervaring met blaasontstekingen, en het verloop van deze keer is geheel nieuw voor mij! Daarbij komt kijken dat ik niet echt een fijn gevoel kreeg bij het feit dat Trimethoprim niet echt eerste keus was! We wachten maar rustig af....
Hey Wila, Ik ben ook heel gevoelig voor blaasontsteking, ben inmiddels 35 weken zwanger en heb 3 x blaasontsteking gehad. Ik plaste ook bloed, het gekke was namelijk dat ik de klachten van mn blaasontsteking veel minder snel herken nu ik zwanger ben. Dardoor heb ik er waarschijnlijk langer mee rond gelopen en daarom plaste ik bloed. Ik kreeg elke keer amoxicilline, maar als je huisarts medicijnen voorschrijft kun je er gewoon vanuit gaan dat het kan hoor meid. Ik snap je onzekerheid wel, het zat mij ook niet lekker dat ik medicijnen moest slikken. Maarja beter een kuur dan vroegtijdige ontsluiting. Beterschap en probeer je niet te druk te maken.