Ja idd ok stel ze moeten douchen dat kan ik nog wel vatten als het apart is. Met een JUF er bij. Maar gemengd nou nee
Oke...douchen dus wel goed in jouw ogen. Prima. Dan eisen dat ze gescheiden mogen douchen en anders gewoon niet laten douchen
Even gezocht op 50tien.nl (de website van de overheid en onderwijs) daar staat het volgende: Kunnen kinderen op de basisschool worden verplicht om na de gymles te douchen? De wet zegt niets over het douchen na de gymles. Scholen hanteren daarom hun eigen regels. Sommige scholen stellen douchen voor alle leerlingen verplicht. Anderen vinden dat alleen de leerlingen in de bovenbouw moeten douchen en weer andere scholen stellen het douchen helemaal niet verplicht. Als het goed is, staan deze regels in de schoolgids. Ouders weten dan meteen waar ze aan toe zijn als zij hun kind bij de school aanmelden. De kwestie ligt uiteraard anders als er medische bezwaren tegen het douchen zijn. De school moet zich dan houden aan de richtlijnen van de arts. Om misverstanden te voorkomen, is het raadzaam om een doktersverklaring aan de school te overleggen. Kwam hieruit: http://www.nujij.nl/ontslag-schooldirec ... 2523.lynkx
Maar als mijn meisje straks de enige is die niet hoeft te douchen? Dan is ze zo'n uitzondering, en dat lijkt me voor haar ook weer moeilijk. En volgend jaar zit mijn andere meisje dus in de andere groep bij een jongetje dat kindjes intimideert en seksueel benaderd op een niet acceptabele manier. En ik vind het eigenlijk moeilijk dat dat jongetje dus ook gewoon gemend mag douchen. Ik zit er nogal mee
Sja, wat er ook voorgeschreven word...ik ben nog altijd van mening dat de ouder de baas is over zijn/haar kind en niet de school.
En dat ga jij haarfijn vertellen op schooldag 1! En niet aan het eind van de dag, maar aan het begin. Aan de juf en aan de directeur. Vertel het ook aan de andere moeders......
Dank je kaboutertje, die had ik geloof ik wel gevonden, maar daar staat niets in over gemend douchen.
Dan moet je de afweging bij je dochter laten. Wil ze mss een uitzondering zijn dat ze niet douche't of wil ze dan maar wel douchen. Wat zegt ze er zelf van?
Is moeilijk om zoiets te vertellen hoor. Wil de school niet. waren al erg boos op mij en een andere mama omdat we ouders van slachtoffertjes hadden ingelicht.
ze wil niet douchen, ze wil niet dat andere haar billen enzo zien. geloof wel dat ze het stiekum grappig vond dat ze piemels had gezien na de gym (probeerde er een beetje luchtig over te doen toen ze erover begon)
Ik ben zelf leerkracht en ik zou het erg op prijs stellen als je hier meteen de eerste schooldag over belt of iets zegt. Niet meteen vertellen aan andere moeders, dan ontstaat er vaak een roddelsfeer, zonder dat de school er wat aan heeft kunnen doen. Mijns inziens kan de school je niet verplichten. Ze kunnen de kinderen verzoeken om te douchen. Gemengd douchen vind ik sowieso raar. Weet je zeker dat dat zo is? Bij ons is het zo, dat als kinderen een briefje inleveren van de ouders, dat ze dan niet hoeven te douchen. Misschien dat je de vrijdag voor de school begint, naar school kan bellen. Vaak zijn er dan wel leerkrachten aanwezig. Verder verplaats ik dit topic naar schoolkinderen & pubers.
Nou ikzelf zou het wel willen weten als er zoiets op de school van mijn kind gebeurt was met wat de ts verteld met dat jongetje.....
Doucehen na de gym wat een onzin.. Vraag me dan af wat ze met gym les gaan doen dat die kinderen zoooooo zweten ... Volgens mij kunnen ze dit niet verplichten.. En als ze het niet wil heel simpel niet doen.. Ik zou er gelijk de eerste schooldag over hebben hoor.. Zo gaat ze dus echt niet met een fijn gevoel naar school dat kan niet de bedoeling zijn..
Ik snap wel dat je dit graag zou willen weten. Maar ik denk ook dat je er van uit mag gaan, dat de school dit goed in de gaten houdt. De vraag is of het voor beide partijen (zowel voor eventuele slachtoffers, als de dader (wat in mijn ogen ook een slachtoffer is)) hier beter van worden.
Vanaf dat de kids naar groep 3 gingen moesten ze ook douchen na gym (wel zo fris) maar ze douchte wel allemaal apart. Dus tja ergens vindt ik het wel raar dat ze bij jullie op school gezamelijk douchen. Ik zou het inderdaad direct aangeven dat je niet wilt dat je dochter samen met de andere kinderen (jongens) moet douchen,en dat je niet snapt dat dat gezamelijk gebeurt en niet tegelijkertijd. Ik ken zelf geen enkele school waar de kinderen gezamelijk douchen eerlijk gezegd, zeker niet omdat je zelf aangeeft dat er ook iets vervelends gebeurt is op school. succes
School kan NOOIT verplichten dat meisjes naakt bij jongens onder de douche moeten. Daarbij speelt leeftijd geen enkele rol.
Lidwina ik vind zeker dat je dit even moet bespreken met de leerkracht. Jongens en meiden kunnen niet samen douchen in mijn ogen. Op de school waar ik werk moeten de kinderen ook douchen na de gym, maar absoluut gescheiden. Het moeten douchen staa bij ons idd in het schoolwerkplan, wat goedgekeurd wordt door de ouderraad. Als een kind om wat voor reden dan ook niet mag/kan douchen geven ouders dit aan dmv een briefje. Opmerkingen dat het belachelijk is om te douchen na de gym vindt ik niet terrecht. Als ik 's morgens om half 9 gym heb met kids van groep 5 dan gaat er dat vaak fanatiek aan toe, en zijn ze helemaal bezweet. Moet er niet aan denken dat ze dan nog zo tot 12 uur in de klas moeten zitten. De opmerking : " dan gymen ze maar net voor ze naar huis gaan" kan natuurlijk niet he. Niet iedereen kan om 11 uur gaan gymen...