gemengd douchen verplicht?

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by hardloper, Jul 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    In de meeste gymzalen hebben ze 2 kleedkamers en dus 2 doucheruimtes. Kwestie van goed indelen, lijkt mij. Vaak overlappen de klassen elkaar in de kleedkamer, maar de meisjes van groep 4 kunnen best met de meisjes van groep 3 omkleden, lijkt mij. De school moet hier over nadenken en het is niet moeilijk om dat goed te regelen, volgens mij. Zo zou ik ook niet groep 8 na groep 3,4 of 5 laten omkleden (intimiderend).
    Hoop dat het allemaal soepel gaat verlopen voor je dochters. En anders aan de bel trekken bij school. Misschien niet leuk om als schoolzijnde opmerkingen te krijgen, maar het gaat wel om de (het) veilig(heidsgevoel) van de kinderen.

2. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    had je het nog met de leerkracht besproken?

3. hardloper

hardloper Niet meer actief

lerares vind gemengd douchen dus heel normaal. ze heeft nog nooit gehoort dat iemand het niet normaal vond. en tja, geen andere leerkracht ofzo die de kinderen in de andere kleedkamer in de gaten kan houden, en ze rennen wel veel, dus ze zweten en dus moeten ze douchen. :rolleyes: Voorlopig gaat ze accoord met het washandje en wassen bij de wastafel. Ik weet dat mijn meisje dan in elk geval schoner zal worden dan de rest. maar uiteindelijk moet ze wel mee gaan douchen met de rest :evil: . voorlopig hebben ze nog niet kunnen douchen want de watervoorziening is stuk :D . pfff, voor een montessorie zijn ze wel ouderwets hoor :( . hoop dat mijn meisje voet bij stuk houd, want juf heeft beloofd dat ze het op haar tempo mag doen. :(

4. Carmen11

Carmen11 Niet meer actief

Dus ze moet? :evil: dat kunnen ze niet verplichten hoor!
    Als het moest had ik mn kind van die school afgehaald!

5. Sahara

Sahara Niet meer actief

Dus ze moet? dat kunnen ze niet verplichten hoor!
    Als het moest had ik mn kind van die school afgehaald!

ik ben het hier zooo mee eens he.
    ik zit je verhal dan ook met verbazing te lezen ik vind dit niet normaal verplicht gemengd douchen uberhaupt gemengt douchen op school hebben de kindjes dan geen recht op privacy?

kan je niet wat anderst ondernemen met andere moeders of het anderst hoger op gaan zoeken?kan me toch niet voorstellen dat de andere moeders het allemaal maar normaal vinden?

liefss
    p.s succes hiermee!hopelijk vind je een oplossing

6. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik vind het ook niet normaal hoor.
    Wat een onzin, dat de leerkracht het niet in de gaten kan houden. Ze kan toch heen en weer lopen, dat doen ze op andere basisscholen toch ook. Als ik jou was, zou ik contact opnemen met de directie. Als je daar nul op je rekest krijgt, dan zou ik het naar het de bovenschoolse directie stappen. Dit is niet normaal hoor.

7. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Belachelijk!

Op de school waar ik werk wordt ook gedoucht na de gymles, maar natuurlijk gescheiden, zoals het hoort.
    Ik zal ook nooit onaangekondigd binnenlopen.
    Ik zou hier zeker niet mee akkoord gaan als ouder.

Ik lees ook opmerkingen in de trant van 'belachelijk dat er gedoucht moet worden na de gymles'.
    Als mijn klas om 9.00 gym heeft, dan sporten ze een uur intensief. Je wil niet weten hoe dat ruikt hoor, als ze uit zitten te dampen in de klas!
    Ik vind het in het kader van de persoonlijke hygiene trouwens vanzelfsprekend dat je doucht na het sporten.

Share This Page