In januari was het 2 jaar geleden dat ik stopte met de pil. Maar door fysieke klachten (burn-out) hebben wij onze verlangens en gevoelens in de parkeerstand gezet. AAn een zwangerschap begin je gezond en niet al doodmoe. En nu na 2 jaar was het dan eindelijk zover. Ik kon zeggen dat ik nog nooit zo lekker ik mijn had gezeten. Met ons gezin ging alles goed dus we konden er weer voor gaan. Het was het meest mooie cadeau dat iemand ons kon geven. De zwangerschapstest kleurde en na 2 jaar knokken en wachten was het dan zover. Ik was zwanger. Helaas moet ik zeggen was. Want na een week ultieme blijdschap werd dit verwoest door intens verdriet en veel spanning. Afgelopen zaterdag heb ik een miskraam gehad na 5,5 week zwangerschap. Alsof iemand je het mooiste cadeau op aarde geeft en na een paar dagen zegt je mag het toch niet hebben. Nu, na bijna een week bloedingen en verdriet, kamp ik met gemengde gevoelens. Hoe verdrietig ik ook ben ik verlang er zo naar om weer zwanger te worden. En ik kan mij niet voorstellen dat ik weer maanden moet wachten. Nu weet ik ( en lees ik) dat heel veel mensen na een zwangerschap weer snel zwanger worden. Maar het voelt soms zo verkeerd dat ik er nu al aan denk. Ook al ben ik ontzettend verdrietig. Zijn er meer mensen die dit gevoel herkennen?
Hi Eveline, Wat naar om te horen dat je zwangerschap niet goed is gegaan. Ik herken het gevoel hoor. Ik was bijna 14 weken zwanger en soms denk ik was ik maar gewoon weer zwanger. Maar dan denk ik echt met mijn gevoel. Mijn verstand zegt dat ik even rust moet nemen en moet verwerken wat er is gebeurd. En dat doe ik dan maar ook. Want ik weet ook wel dat een nieuwe zwangerschap de pijn en verdriet van het misgaan van de voorgaande zwangerschap niet wegneemt. Ook voel ik me schuldig over die gedachte. Schuldig naar ons eerste kindje. Ik kan je helaas geen adviezen geven over hoe je om moet gaan met die gevoelens want ik heb eerlijk gezegd ook geen idee... Ik wil jou (en je partner/gezin) wel veel sterkte wensen met dit verlies. Liefs Romy