Help, gezeur tussen broer en ex-schoonzus

Discussion in 'De lounge' started by tamren, Feb 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tamren

tamren Bekend lid

Oct 25, 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Hallo allemaal,

Ik moet ff mijn gal spuwen...... :x.
    Mijn broer is sinds een half jaar bij zijn (ex)vriendin weg, samen hebben ze 1 dochtertje.
    Al vanaf week 1 dat ze een relatie hadden, was het oorlog! Ze maakten altijd ruzie, vaak om niets. Ze zijn allebei ziekelijk jaloers en gunnen elkaar vaak het licht in de ogen niet. Ze waren 3 maanden samen, toen bleek dat zij zwanger was....
    Mijn nichtje is geboren na een hele zware bevalling! Met haar gaat alles prima, ze heeft alleen van die vervelende ouders.
    Mijn ex-schoonzus heeft ook al 2 zaoon uit een eerdere relatie. 1 zoon is uit huis geplaatst ivm autisme en het syndroom van asperger. De andere zoon zit op een speciale school (ZMOK)
    Sinds ze uit elkaar zijn is het nog erger geworden. Ze maken elkaar echt het leven zuur.
    Ze hebben hier ook hulpverlening bij, maatschappelijk werk, agressietraining, hulp bij opvoeden enz.enz.
    Nu ben ik vorige week gebeld door 1 van de hulpverleners met de vraag of ik de contactpersoon wil zijn tussen mijn broer en zijn ex.
    Om het contact en de bezoekregeling te regelen. Wat betekent, dat ik mijn nichtje moet halen en brengen van en naar mijn broer en dat ik door de afspraken tussen hun regel, zodat zij geen contact hebben met elkaar!
    Ik heb ja gezegd, omdat ik aan mijn nichtje denk.
    Maar nu houden ze zich dus allebei niet aan die afspraken, mijn broer belt zich ziek en arm naar haar, en zij doet precies hetzelfde. Ik weet het ff niet meer!
    Als mijn broer zo doorgaat wordt hij uit de ouderlijke macht gezet, maar dan zie ik mijn nichtje niet meer. zijn ex doet ook heel veel dingen die niet door de beugel kunnen, maar ja, zij is de moeder, dus die heeft meer rechten.

Pffff. dat was een heel verhaal, sorry moest het ff kwijt.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik verplaats je verhaal naar de lounge.
    Elmo

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Wat een vervelende situatie zo. Jammer dat hier altijd kinderen de dupe van zijn :( Misschien toch nog een keer met hulporganisaties om de tafel zodat er weer even duidelijke afspraken op tafel komen

4. tamren

tamren Bekend lid

Oct 25, 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Ja, maar dat hebben we dus al eens gedaan! Ik ga denk ik morgen die hulpverlener maar weer eens bellen.....
    En ja, heel erg jammer dat het altijd over de rug van die kinderen gaat!

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik zou mijn handen er vanaf trekken want straks heb jij het allemaal gedaan! Wel een vervelende situatie waar je nu inzit..

6. luuus

luuus Niet meer actief

jeetje wat lastig zeg!!! en wat sneu voor je nichtje. ik zou indd ook die hulpverlener nog is bellen en kijken wat zei zegt dat je kan doen. dat ze niet hun eigen. problemen aan de kant kunnen zetten voor hun kindje he. succes!!

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Dit was ook mijn eerste gedachte hoor,maar ja daarmee zou ik dan toch ook wel weer het gevoel hebben dat ik mijn nichtje in de steek laat

8. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    ai jij zit in een wespennest..
    En inderdaad vreselijk voor je nichtje want zij is er het dupe van!
    Ik denk dat ik ook zou bellen met de hulpverlener.
    Hoe reageert je broer als jij er met hem over praat? Want doordat hij jou als tussenpersoon heeft genoemd neem ik aan dat je hem ook aan kunt spreken.
    Of staat hij daar niet open voor?

9. tamren

tamren Bekend lid

Oct 25, 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Als ik mijn handen er vanaf trek zie ik straks mijn nichtje niet meer! En als ik er met mijn broer over praat dan zegt hij uiteindelijk wel dat ik gelijk heb en dat hij meewerkt, maar dan krijg ik de volgende dag alweer telefoon, dat hij alweer 10 x naar zijn ex heeft gebeld.
    En de dag erna krijg ik van mijn broer telefoon, dat zij weer heeft gebeld..... :x
    Maar ik wil mijn nichtje absoluut niet in de steek laten, ze is nog maar 2! En ze is mijn engel en prinsesje....

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Misschien moeten je broer en zijn ex afspreken dat ze gewoon niet meer opnemen als ze elkaars nummer zien, of geen onbekende nummers opnemen. kan het ook niet uit de hand lopen

11. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    Het lijkt me vreselijk voor je als je je nichtje niet meer (of minder) kan zien maar het lijkt me nog veel en veel erger voor je nichtje om in zo'n instabiele situatie te zitten.

Als ze beide keer op keer zich niet aan de gemaakte afspraken kunnen houden dan heeft dat geen zin om ertussen te gaan zitten

12. tamren

tamren Bekend lid

Oct 25, 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Vrijdag een gesprek gehad met mijn broer en zijn hulpverlener! Ging er even heel hard aan toe.....
    Maar hij heeft plechtig beloofd dat hij zijn ex niet meer belt.... Als de ex zich nu ook nog aan de afspraken houdt dan gaat het iets beter.
    Ik haal mijn kleine lieve nichtje zo vaak mogelijk op, zodat ze hier of bij oma lekker kan relaxen en genieten....

13. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    Ooh meisje kijk uit hoor.... Soortgelijke situatie meegemaakt en we staan uiteindelijk met lege handen en een wrange smaak!

Laat je goed adviseren over iedere stap die je zet hierin, want je kan het met de allerbeste bedoelingen slechter maken voor jezelf en je nichtje...

(vind het hoe dan ook super dat je dit op je neemt!)

14. tamren

tamren Bekend lid

Oct 25, 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Thnx Sam: IK doe niets zonder overleg met de hulpverlener of de voogd! Dank je wel voor je reactie!

Share This Page