gemengde levensverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door kleinegup, 7 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ik ben opzoek naar een gemengde levensverzekering, maar elke site die ik aanklik schiet automatisch over naar overlijdensverzekering en dat wil ik niet :(:( Ik word er maar zo boos over:)

Wie heeft er een en waar heb je hem afgesloten?

2. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Zoek eens op kapitaalverzekering of lijfrenteverzekering

3. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    kapitaal verzekering had ik geprobeerd ook. Maar dan kreeg ik ook geen gemengde. Maar lijfrenteverzekering heb ik nog niet geprobeerd. Dankje voor de tip!

4. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Lijfrenteverzekering is ook niet wat ik zoek.

Niemand voor de rest?

5. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.010
    2.373
    113
  6. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    dank je wel voor het mee zoeken. Ik zie wel de uitleg staan maar ik kan nergens aanmelden volgens mij. Het gaat mij echt om het kunnen afsluiten van een verzekering.

7. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Misschien even bellen?

8. Lizzy1985

Lizzy1985 Actief lid

28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    Wat zoek je precies? Want in een gemengde verzekering zit een overlijdenscomponent? En anders misschien langs een adviseur?

9. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ik zoek een verzekering waarbij leven en dood (even hard gezegd) verzekerd worden. Dus het klopt dat er een overlijdenscomponent inzit.
    Maar als ik gemende levensverzekering invul op google. Krijg je een hele boel verzekeringen maar dan alleen maar complete overlijdensverzekeringen zeg maar. Dan is het levens deel eruit. Of site met alleen uitleg.

Maar als het online niet lukt dan maar een adviseur vragen idd. Ik hoopte dat iemand een link had:D

10. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Maar is het niet zo dat je zo'n gemengde alleen in combinatie met een hypotheek kunt afsluiten?

11. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    daar begon ik ook over te twijfelen maar ook daar vind ik niet veel duidelijkheid over. Vandaar me topic. Hopend dat er iemand meer vanaf weet en me kan helpen.

12. Lizzy1985

Lizzy1985 Actief lid

28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    In theorie zou je een gemengde verzekering ook moeten kunnen afsluiten zonder hypotheek. Of het in de praktijk ook kan, weet ik niet.
    Ik kan ook niks vinden om zelf online zo'n verzekering af te sluiten. Het zou kunnen dat deze verzekering valt onder een 'complex product' en dat advisering van een tussenpersoon dus verplicht is (wettelijk of door maatschappijen)

13. danip

danip Actief lid

7 dec 2015
    311
    206
    43
    Deze vorm vind je bijna niet meer. De kosten voor zo'n constructie waren behoorlijk hoog, en veel maatschappijen zijn er mee gestopt.

Je kunt ook een lisse overlijdensverzekering sluiten en een losse spaarverzekering (dela heeft een mooie rente) Is dat een optie voor je?

14. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Dank voor jullie hulp.

2 aparte verzekeringen heb ik ook aan zitten denken. Maar ik dacht dat dat eventueel duurder zou uitkomen als 1 gecombineerde en dubbel papierwerk enzo. Dus vandaar dat ik daar naar opzoek was en ook om te vergelijken.

Maar ik houd 2 aparte in me achterhoofd voor als ik echt geen gecombineerde kan vinden.

15. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Even een update:
    2 aparte verzekeringen is ook niet handig. Want als de verzekerde niet overlijd binnen 35 jaar (langste termijn) dan vervalt je verzekering en word er niets vergoed.

Het gaat mij er juist om dat er word vergoed tijdens overlijden of zodra je de einddatum bereikt. En dan kom ik uit bij een gecombineerde levensverzekering.

16. danip

danip Actief lid

7 dec 2015
    311
    206
    43
    Een gemengde verzekering heeft dezelfde constructie alleen dan op 1 polis. Het ziet er dan anders uit, maar uiteindelijk gooi je bij niet overlijden binnen de gestelde termijn ook een gedeelte van de premie weg. Alleen omdat het samen is gezet valt dat minder op. Het principe is hetzelfde.

Stel je hebt een gecombineerde verzekering. 50.000 sparen en 50.000 bij overlijden binnen 30 jaar. Je betaald bv 10,- voor het overlijden en 10,- voor het spaargedeelte. Samen 20,- per maand, en zo staat het ook op de polis. Dat het risico gesplitst is zie je niet, maar het is een hele constructie van risicobepaling obv o.a. leeftijd en gezondheid. (de bedragen slaan nergens op, gewoon voor de vergelijking) aan het eind heb je sowieso een uitkering.

Je kunt ook bij maatschappij a 50.000 voor overlijdensrisico verzekeren. Kosten 8,- per maand, en bij maatschappij b 50.000 voor een spaarverzekering kosten 12,- per maand. Je betaald dan ook 20,- per maand, alleen nu lijkt het alsof je voor 1 verzekering alle premie hebt weg gegooid. Het is in de praktijk hetzelfde.

Daarnaast verzeker je natuurlijk wel degelijk een risico met een overlijdensverzekering. Mocht je over 2 jaar of 10 jaar overlijden dan heb je maar een fractie van wat je uitgekeerd krijgt betaald. Als dat niet gebeurt binnen de gestelde termijn dan heb je geluk, maar qua verzekering pech ;)

17. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    bedankt voor je uitleg. Dus eigenlijk komt het er op neer dat als je bij je kapitaalverzekering een overlijdens dekking mee verzekerd dat je er eigenlijk nog beter vanaf komt met 2 losse verzekeringen, zoals bij dela genoemt:
    stel je verzekerd voor 50.000 en je gaat binnen de termijn dood: dan krijg je 50.000 van je overlijdensverzekering en je inleg + 10% bonus van je kapitaal verzekering. Maar ga je niet dood dan krijg je alleen je 50.000 van je kapitaal verzekering na de genoemde termijn. Dus als je beide op 35 jaar zet bijvoorbeeld dan moet er 1 van de 2 uitbetalen?! en bereik je het zelfde als een gecombineerde.

Dat zou wel fijn zijn want dan kan ik online een verzekering afsluiten.

18. danip

danip Actief lid

7 dec 2015
    311
    206
    43
    Dat klopt! Omdat ze los zijn heeft het 1 niks met de ander te maken. Als de regel bij je spaarverzekering is dat je bij voortijdig overlijden inleg terug krijgt (is niet overal zo) dan heb je dus een extra uitkering bovenop het bedrag van je overlijdensverzekering. Bij een gecombineerde polis is het of uitkering bij overlijden of bij in leven zijn op een bepaalde datum.

19. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw

okee top! Super bedankt voor je hulp! Er mag een slotje op :)

20. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Op verzoek van ts gesloten.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Deel Deze Pagina