zoals de titel al aangeeft ben ik zeer benieuwd wat er allemaal geregeld is voor de ouder(s) als je kindje in het ziekenhuis ligt Welke zorgverzekering vergoed bijv reiskosten van huis naar ziekenhuis maaltijdvergoeding voor de ouders parkeerkosten of soort gelijke kosten. Heb je ervaring hiermee? ik ben zeer benieuwd nl
Ik denk dat je een heel uitgebreid pakket moet hebben wil je maaltijden vergoed krijgen van de zorgverzekering wanneer je kind in het ziekenhuis ligt. Reiskosten en parkeerkosten kun je aftrekken bij je belastingaangfite wanneer je boven een bepaalde drempel uitkomt. Die drempel is afhankelijk van je inkomen en heel hoog. Wel je bonnetjes bewaren. Als je weet dat je kind voor langere tijd opgenomen gaat worden, is het vaak voordeliger om een weekkaart te kopen voor de parkeergarage en bij de meeste ziekenhuizen is het zo dat je na een bepaalde periode korting kunt krijgen in het restaurant op de maaltijden. Wat vaak ook een optie is, is een magnetronmaaltijd meenemen en deze bewaren en opwarmen in de familiekamer.
Ik weet alleen dat toen onze dochter was geboren (verbleef 3 maanden in het ziekenhuis) wij helemaal nergens aanspraak op konden maken via de zorgverzekering. Wij zijn uitgebreid verzekerd via zilveren kruis. Zorgkosten kun je wel opgeven bij je inkomstenbelasting als kortingspost, maar hier geldt een drempel voor. (Weet niet exact hoe veel dat is)
Ik had nergens recht op. Heb kosten vervoer en parkeerkosten wel eind van het jaar gedeclareerd. Maar goed das bijna niks omdat je boven een grens moeten zitten. Op maaltijden kreeg ik wel korting, mocht gratis bij mijn zoon slapen op de kamer en ontbijt kreeg ik gratis ( een ouder kan blijven slapen Kwa parkeren kocht ik een weerkaart. Meen 14 euro per week. Maand kaarten heb je ook. Mijn zoon wordt regelmatig opgenomen ivm diabetes. Vorig jaar 2 wk toen het werd ontdekt en was er slecht aan toe nu soms een nachtje. alles uit eigen zak moeten betalen en dat hakt er in. Man moest ook vrij moeten nemen paar dagen om op onze dochter te Letten omdat ik bij zijn moest slapen. Zelf eten in het zh. Parkeer kaart, extra benzine etc. Zelf een keer 3 mnd in het zh gelegen met zwangerschap en kreeg ook nergens wat extra van
Alleen de zorgkosten worden vergoed voor zover het onder de dekking valt. Kosten voor reizen (0,19 ct per km of de kosten van openbaar vervoer) en parkeren kan je bij je inkomstenbelasting opgeven als bijzondere ziektekosten. Of het Ronald McDonald huis hier ook onder valt weet ik niet. Maaltijden in ieder geval niet. Er hangt een inkomensafhankelijke drempel aan. Het opgegeven bedrag geldt als een korting op je inkomen. Boven een bepaalde drempel krijg je het uitgekeerd geloof ik. Door deze korting kun je bijvoorbeeld nog een aantal toeslagen krijgen of als je die al kreeg een hoger bedrag dan uitbetaald.
Zelfs de couveuse nazorg waar we recht op hadden volgens de verzekering moest binnen 14 dagen na geboorte opgemaakt worden. Laten nou net couveuse kindjes meestal niet binnen de 14 dagen thuis zijn. Ook dat was dus een wassen neus.
Stichting Liva kan je eventueel helpen. Zoek maar op internet. We liggen nu 10 weken in het ziekenhuis met ons kindje.
Mijn zoon heeft ruim een half jaar in het ziekenhuis gelegen en wij hadden nergens recht op. We hebben al die tijd in het rmd huis gewoont maar dat moesten we zelf betalen. Pas als je meer dan 56 km van het ziekenhuis woont krijg je dit vergoed. Reiskosten, maaltijden etc zijn voor eigen rekening
Volgens mij krijg je dit nergens vergoed. Je kunt het hooguit opgeven bij je belastingaangifte (maar dit weet ik ook niet zeker). Toen wij voor ons pgd-traject heel vaak en voor een langere periode op en neer naar Maastricht moesten (ongeveer 120 km enkele reis) heb ik bij de zorgverzekering nagevraagd of die reiskosten vergoed werden. Dit was echter alleen het geval bij een chronische aandoening en als er geen andere mogelijkheid was dan het OV of een taxi nemen. Verder werd niets vergoed. Maar wij hebben toen wel de reiskosten en de parkeerkosten bijgehouden omdat we dit blijkbaar aan de belasting op konden geven maar dit is er eigenlijk nooit van gekomen. Dat zou ook maar om een paar tientjes gegaan zijn.
Maaltijd vergoeding? Thuis eet je toch ook gewoon? Wij konden via onze verzekering (onvz topfit) wel kiezen tussen km-vergoeding of 100% vergoeding van het Ronald mc Donald huis.
Reiskosten, maaltijden parkeerkosten kregen we niet vergoed, Ronald McDonald huis een groot gedeelte vergoed. Bij de belasting kun je het idd opgeven, maar dan moet je over een behoorlijke drempel heen qua kosten.
Woonde jullie heel ver? Wij hebben de een na hoogste aanvullende verzekering bij onze maatschappij maar kregen niets voor het RMD huis omdat we "maar" 30 km van het ziekenhuis woonde
Ligt aan je verzekering Wij kregen Ronald MC Donald huis vergoed; maar anderen bijv niet en weer anderen kregen een bedrag per dag vergoed. Reiskosten kregen we ook vergoed