Gemiauw nieuwe kitten

Discussie in 'De lounge' gestart door Jo79, 24 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Mijn hart breekt bij dit soort verhalen

Het beestje is weggerukt bij zijn moeder, snapt daar instictief niks van, en wordt ook nog genegeerd.
    Waarom?

humptydumpty vindt dit leuk.
  2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Omdat ik las dat als je er aandacht aan besteedt, ze er een gewoonte van gaan maken om zo om aandacht te vragen. Dus zodra hij stil is meteen aandacht geven. Maar ja, je leest verschillende dingen. Daarom ook dit topic en ik heb ook de dierenarts even gebeld om het voor te leggen.
    Ik heb zo’n beetje mijn hele leven al katten en honden (ook als pup gehad), maar in deze mate miauwen (of in het geval van pups janken, blaffen en piepen), heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt, hij gaat maar door. Beetje hetzelfde als een huilbaby, je wordt er een beetje wanhopig van en daarnaast miauwt hij misschien wel, omdat hij buikpijn heeft ofzo. We moeten goed in de gaten houden of hij genoeg poept en plast en als dat goed gaat is het waarschijnlijk een kwestie van wennen zei ze.
    Gelukkig zijn de meeste reacties hoopvol en herkenbaar, dus we zullen hem knuffelend er proberen doorheen te helpen en hopelijk gaat het snel beter.
    Overigens komt hij geen aandacht tekort hoor, het is hier vakantie en we zijn zowat de hele dag bij hem.
    Nu slaapt hij, het werd een half uurtje daarvoor al minder.

3. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Toen ik mijn oude (inmiddels overleden) kat als kitten kreeg miauwde bij de eerste weken ook heel erg veel, wanneer hij niet bij mij was. Dit werd over tijd vanzelf minder naarmate hij wat zelfstandiger was. In het begin had ik hem, wanneer ik thuis was gewoon dag en nacht bij me, zodat ie zich veilig kon voelen. Hij sliepn 's nachts ook in mn nek. Toen hij eenmaal volwassen was miauwde hij alleen, wanneer hij heel erg graag knuffels wilde - paar keer per dag ofzo, maar niet om gek van te worden.

Ik zou gewoon toegeven en hem knuffelen. Het is een beetje als een jonge baby. Negeren maakt dat de baby en de kat minder geluid gaan maken, want ze leren dat het geen effect heeft. Maar het is ook wel een beetje zielig om dit aan een jong dier (mens of kat) te leren.

Jo79 vindt dit leuk.
  4. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    11wkn is gewoon hartstikke jong en waarschijnlijk was het katje er niet klaar voor om weggehaald te worden uit de nest.
    Dan klinkt zijn gedrag eigenlijk hartstikke natuurlijk.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    11 welen is inderdaad behoorlijk jong.

Wij hebben een van onze katten met 10 welen meegekregen uit het asiel en die mauwde ook vreselijk in het begin. Klom ook echt in de kozijnen om bij ons te kunnen zijn. Eenmaal bij ons kroop ze bij me en ging ze ‘sabbelen’ op mijn kleding. Was duidelijk gewoon veel te jong/op zoek naar een ‘moeder’. In het asiel had ze die ook niet gehad, ze was samen met haar broertjes en zusjes ergens langs de kant van de weg in een doos gevonden toen ze nog heel heel klein waren. Het mauwen is minder geworden, het ‘sabbelen’ is ze altijd blijven doen.

Deel Deze Pagina