Startdag medicijnen bij Clomid en IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Celia2, 17 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Celia2

Celia2 Actief lid

22 apr 2009
    204
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Hier even een korte uitleg ivm mijn vraag.

Mn man en ik zijn bezig voor ons 2e kindje, 1e kindje is met behulp van Clomid verwekt dit ivm een erg lange cyclus destijds en hevige endometriosepijnen. Nu is mijn cyclus normaal en daardoor is Clomid waarschijnlijk niet nodig en krijgen we hoogstwaarschijnlijk IUI, maar dat horen we as woensdag definitief, we hebben dan een gesprek in het zh. Maar nu begint mijn ongi zich aan te kondigen en naar verwachting zal dat pas morgen of overmorgen gaan doorzetten, maar ben ik dan nog op tijd voor de eventuele medicijnen nav het gesprek in het zh voor mn nieuwe cyclus?

Ik heb zoveel pijn die iedere cyclus ook weer erger wordt waardoor we meer haast hebben en geen cyclus willen verspillen, vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt voor het lezen van mn berichtje!

Groetjes Celia

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kunt met Clomid beginnen op cyclusdag 3, 4 of 5. Dus dan zou je nog op tijd zijn, als je meteen mag starten en wel Clomid nodig hebt.

Tijdens IUI-behandelingen wordt vaak ook Pregnyl gebruikt. Dit is om je eisprong op te wekken zodat de inseminatie zo goed mogelijk gepland kan worden. De Pregnyl spuit je eenmalig, als je een follikel van minimaal 17 mm hebt. Dus ergens tussen cyclusdag 10-20.

Als je aan de hormooninjecties moet (Menopur/Puregon), dan kun je niet meteen beginnen. Want hiermee start je meestal op cyclusdag 1-3. Maar als je cyclus goed is, dan zijn de injecties zeer waarschijnlijk niet nodig.

Succes!

3. Celia2

Celia2 Actief lid

22 apr 2009
    204
    0
    0
    Bij mijn vorige zwangerschap moest ik ook de 3e dag met Clomid beginnen idd, de andere medicijnen/hormonen zijn voor mij verder nog onbekend. Ik wist dat de afspraak krap aan zou zijn, maar de fertiliteitsarts was niet eerder beschikbaar vandaar. Die hormooninjecties zal ik hoogstwaarschijnlijk niet nodig hebben idd. Mn cyclus lijkt verder normaal. Bedankt voor je reactie!

Deel Deze Pagina