welk boek?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door nijntje1984, 25 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zoals jullie in mijn banner kunnen zien, gaan we volgend jaar voor ons eerste kindje (kan haast niet wachten! :)). Nu wilde ik graag een boek kopen over zwanger worden. Is dit een goed idee, of niet?

Ik had iets op het internet gelezen over het boek van M. Croon (titel: zwanger worden). Is dit een goed boek?

2. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi!

Ik heb hem van mijn vriend gekregen, wij zijn ook net een aantal weken "voor het eggie" bezig. Tja... ik heb er niet zoveel aan gehad. Er staan veel dingen in die je sowieso wel weet, en een hoop dingen die je liever (nog) niet wil weten. Ik werd er behoorlijk ongerust van, vooral toen ik las was mijn kansen als 30+-er zijn, en hoe die er volgend jaar bij liggen. Bleh, dat wilde ik echt even niet weten ;)

Er staan wel hele mooie plaatjes in :), maar ook wel veel dingen over stoornissen waarbij het allemaal niet lukt of niet zo makkelijk gaat, de behandelingen die je dan ondergaat, enz. Voor mij dus in deze fase niet echt een fijn boek. Maar misschien denk ik daar anders over als ik een aantal rondes verder ben.

Qua informatie is het wel helder, goed gestructureerd, makkelijk taalgebruik en mooi vormgegeven (ik probeer ook een objectieve mening neer te zetten, misschien heb je daar wat meer aan ;))

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zilvervosje, bedankt voor je reactie!

Daar was ik dus ook al bang voor, dat werkelijk ALLES erin staat. Dus ook de stukken waar je helemaal nog niet aan wil denken, zoals de stoornissen en de behandelingen. Maar aan de andere kant zijn ze realistisch en beschrijven ze alles dat er kan gebeuren...

4. Fen

Fen Niet meer actief

Laat het toeval zijn..ik heb het boek echt nèt besteld..

Ben eens benieuwd, als ik het heb gelezen kan ik je natuurlijk vertellen of je er wat aan kunt hebben;)

5. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Ik ben er nu in bezig (geleend bij de bieb) maar ik ben er zeer over te spreken :) Staan inderdaad ook 'enge' dingen in maar vaak blader ik daar doorheen (hoe bedoel je kop in het zand :p) omdat wij ook nog maar net begonnen zijn. En die foto's ja... WAUW echt prachtig! :$

Vind het een erg fijn en goed boek!

6. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    En o ja; had ook "Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt!" van Kluun geleend voor mijn vriend. Hij vond 'm HILARISCH :D Al heb ik bij sommige stukjes ernstig achter mijn oor zitten krabben :x

En geloof het of niet; ik merk dat hij daardoor wat luchtiger is geworden ;)

7. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    mijn vriend heeft m ook gelezen en vond m ook geweldig hahaha

verder kijk ik eigenlijk voor boeken op bol.com, zodat ik ook goed kan zien wat er allemaal instaat en ook reacties kan zien van mensen die m ook gelezen hebben.
    erg makkelijk :D

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Bedankt dames voor jullie reacties!

@ mendie: Ik had deze boek ook gevonden op bol.com, en daar vond ik de reacties wel interessant. Vandaar dat ik het overweeg om hem te kopen. :)

@ nancy79: Het boek "Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt!" heb ik ook gezien :) Maar vermits mijn vriend niet zo'n grote lezer is (lees: kijk liever de prentjes van een strip na :D), denk ik niet dat ik die voor hem ga halen ;).
    Vermits jullie ook pas begonnen zijn; heb jij al iets aan het boek "zwanger worden" gehad? Ik heb nl. dingen waar ik vragen over heb, maar je kan toch niet constant aan iedereen vragen of de dokter bellen he. We willen ook zolang mogelijk voor onszelf houden wanneer we precies beginnen en ook wanneer het raak zou zijn. Dan is zo'n boek natuurlijk ideaal.

9. Zazoo

Zazoo Lid

31 mrt 2008
    14
    0
    0
    #9 Zazoo, 26 aug 2009
    Laatst bewerkt: 26 aug 2009
    Ik heb het boek ook geleend uit de bieb toen ik voor het eerst zwanger wilde worden (vorig jaar, inmiddels bevallen). Wat hier al gezegd is, sommige dingen wil je echt nog niet weten als je net begint. Gewoon overslaan, voor de rest is het een erg leuk boek. Mijn man begreep me trouwens beter toen ie Kluun had gelezen! Dus ook dat is een aanrader.

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Mijn vriend zal zo'n boek nooit zelf lezen, maar het kan natuurlijk nooit kwaad als ik hem wat voorlees of vertel wat ik gelezen heb he ;)

Wel fijn dat het allemaal positieve reacties zijn!

Deel Deze Pagina