Na de vorige keer in maart dat onze kleine man zo ziek was (bijna een sonde en alles) ging het eindelijk weer de betere kant op van onder de -2 lijn weer naar de -1 lijn qua gewicht. En zo waar hij had de 10 kilo gered!! Maar nu sinds gisteren weer hoge koorts en nu ook weer diarree en niet willen eten en maar matig drinken We zien hem alweer afvallen en er is niets wat we kunnen doen behalve hetgeen we al doen HAP gebeld (ivm het snelle afvallen) en als hij morgen nog steeds diarree heeft en hoge koorts moeten we weer langskomen. Ook heeft hij vanaf 14:00 uur al geen natte luiers meer al is dat niet echt makkelijk te monitoren omdat hij natuurlijk diarree heeft. Hoelang mag hij een droge luier hebben? Bah ging het eindelijk goed gaan we weer terug naar de situatie van maart
Betreft de droge luiers zou ik niet te lang wachten. Hoeveel keer heeft hij gepoept in de tussentijd? En was dit veel of weinig? Als er iets plas in zit, hou de kleur in de gaten. Hoe donkerder hoe slechter. Wat geef je te drinken? Met diarree en overgeven kun je ors gaan geven. Mij is ook wel eens verteld aa drink, maar bij ons gaat ors er goed in (alleen als hij ziek is).
Hier drinkt hij limonade. ORS proberen te geven maar dat wilde hij echt niet drinken, limonade erdoor gedaan maar ook dat wilde hij niet. Hebben nu net zijn luier gecontroleerd en er zat iets van een plasje in (niet heel veel maar het was iets!) hij heeft 4 diarree broeken gehad en echt heel waterig en slijmerig (hopelijk zit er niemand te eten nu hij dit leest) en het rook als een bezetene. Koorts is onder invloed van een zetpil (3 uur geleden gegeven) nu 37.6 dus ik heb goeie hoop dat we de piek hebben gehad.
Bij hoge koorts pcm blijven geven om een goede spiegel te behouden. Als je te lang wacht kun je een koorts-stuip krijgen. Verder vooral aanbieden wat er wel in gaat. Alles wat er in komt aan vocht is goed. Beterschap, zieke kindjes zijn niet fijn!
Mijn zoontje had een poosje terug ook zeer veel diarre, viel enorm af. Heb hem toen wat cola zonder prik( poosje laten staan) gegeven en wat zoute chipjes laten knabbelen. De ors dronk hij uiteindelijk ook een beetje, toen hij op zn slechtst was....dan is t net of zn lijfje merkt dat t dat nodig heeft
Ja elke 8 uur krijgt hij 240 mg pcm hoor (behalve in de nacht want wakker maken is echt not done hier! Behalve als hij uit zichzelf wakker word) Verder inderdaad geven we hem alles wat hij maar wilt (in het redelijke) en inderdaad alles wat er nu ingaat is mooi meegenomen. Moet alleen wel zeggen dat dat bar weinig is nu op het moment. We hopen maar dat dit de piek was en dat we nu weer kunnen ademhalen maar goed we gaan het morgenochtend of vannacht zien.