Wat zetten jullie op de geboortelijst van een tweede kindje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Deke, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deke

Deke Actief lid

9 jan 2009
    252
    0
    0
    administratief bediende
    Oost-Vlaanderen
    Hey!
    Wij zitten ons af te vragen of een geboortelijst voor een tweede wel zin heeft. Zet je er dan niet veel dingen op die je eigenlijk niet nodig hebt? Maar ik heb langs de andere kant schrik dat als ik enkel een pamperrekening open, dat velen dan met cadeautjes gaan afkomen die je eigenlijk niet zo leuk vindt :-s. Wat is jullie ervaring en wat zetten jullie er eventueel op? Grtjs

2. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Nieuwe body´s. Die van de eerste ronde zijn zó intensief gebruikt en gewassen!
    Een wiegdekentje, of dekentje voor in de kinderwagen? Wij geven dat dekentje straks mee als onze kinderen groot zijn, vandaar dat ze allemaal een eigen (mooie) deken krijgen.
    Eventueel nieuwe flesjes ofzo, ik weet niet of dat nog in hygienisch goede staat is? Of badcapes, die zijn wellicht wat ruw geworden met de tijd?

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik heb wel een aantal dingen bedacht...lijstje ligt boven, maar een paar dingen die er op staan:
    - reiskoffertje (heeft J. ook, hebben ze allebei hun eigen, wel zo leuk)
    - iets met de naam (omslagdoek, boekje, ...)
    - zo'n opvouwbare kinderstoel (leek me bij J. zo handig, maar die woog al bijna 15kg toen ik van het bestaan te weten kwam, dus vond het toen zonde, maar nu bij nr. 2 kan ik het natuurlijk nog lang gebruiken)
    - tutknuffeltje (we er al één gekocht, maar heb graag een paar reserve)
    - setje om een gipsafdruk van handjes en voetjes te maken

Verder vraag ik ook gewoon geld of bonnen, dan kan ik zelf kijken wat ik nog nodig heb.

Als de tweede een jongetje was geweest dan had ik trouwens heel veel kunnen bedenken...maar met een tweede meid vind ik dat toch wat lastiger...

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier zal dat ook afhankelijk zijn van het geslacht van de 2e. Als we weer een meisje krijgen hebben we veel minder nodig als bij een jongen, dan kunnen we op zn hoogst de rompers hergebruiken en hebben we verder alle kleertjes, dekentjes etc nieuw nodig.

5. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Ik heb zelf ook geen idee. Ik zet niks op mijn lijstje. Mijn zus en schoonzus hebben een dochtertje, dus ik krijg alles van hun als het een meid is...is het een jongen zoals voorspeld op de echo dan heb ik alles van mijn zoon. Het zijn beide zomerkindjes dus kleding gaat zo over. Koop misschien wat nieuwe rompers. Natuurlijk een eerste pakje.

6. misa

misa Niet meer actief

Wij hadden de vorige keer geen lijstje, want mensen vroegen er niet echt naar. Ik vind dat het hun keuze is of/wat ze geven. Zo hebben we een aantal pakketten gekregen en veel kleding. Kleding is altijd leuk en goed vind ik!
    Ook al is het niet helemaal je smaak wat je krijgt, of heb je al zoveel... ja, dat is dan jammer. Vind ik hoor!
    Maar als mensen specifiek gaan vragen, dan zou ik wel kijken of ik nog wensen heb.

7. Deke

Deke Actief lid

9 jan 2009
    252
    0
    0
    administratief bediende
    Oost-Vlaanderen
    Ik ben er nog niet uit. Mss leg ik wel een lijst, afhankelijk van het geslacht, met bepaalde basisdingen. Pamperrekening staat er zowiezo op, op het kaartje. De mensen kunnen dan nog kiezen he. Ik hoef geen grote cadeau's hoor, maar liefst wel iets dat ik echt kan gebruiken. Tis ook jammer voor de familie of vrienden als ze iets kopen dat je reeds hebt en het daar dan maar ligt niks te doen. Zonde van de centen denk ik dan ....

8. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Hier staat op ons lijstje een dekentje voor in de wagen en later in zijn/ haar bedje.
    Wil toch voor ieder kindje een eigen dekentje.

Verder nieuwe rompers en kleertjes voor als het een meisje word.

9. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    wat hier op de lijst staat is:

kit voor handje en voetje in 3D te maken
    deltababy slaapding (voor op de zij te laten slapen)
    luvion babyfoon met camera (2 camera's)
    wieg
    aankleding babykamer (stootrand ledikant, wasmand enz)
    oh idd nieuw dekentje
    nieuwe hoes/voetenzak/zonnekap maxicosi

Deel Deze Pagina