bakfiets

Discussie in 'De lounge' gestart door anniek, 13 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    Wie heeft er een bakfiets?
    En welk merk?

Ik zit op bakfietsweb te kijken maar zie er negatieve ervaringen over. Nu ben ik eigenlijk latijd wel van mening dat als mensen iets 'te zeuren' hebben ze dit dan als revieuws op internet gooien en vaak de positieve reacties wegblijven maar wilde toch ook eens meningen horen, ook van andere merken.

Ik wil er geen van 1500 euro oid, dat past niet binnen mijn budget.

Babboe heb ik ook al gezien...

hoor graag ervaringen....

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik lees even mee... het lijkt mij ook wel wat...

3. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een babboe city. Hij bevalt mij prima. We hebben geen trapondersteuning maar ik mis het niet. Kan er iig fietstochten meemaken van 25 á 30 km en ik ben niet erg sportief of een goede fietser.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij hebben zelf een van de 'goedkopere' bakfietsen (€699,- geloof ik). Zal even na moeten zoeken via welke webshop we hem gekocht hebben, maar nu een jaar later bevalt hij nog altijd prima!

5. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    @abri
    vast een van www.bekfietsweb.nl
    Hier zit alles bij!

echter een babboe bakfiets is nu met de wijjongeouderskorting 750, helaas zit hier dan nog geen regenkap oid bij!

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik weet vrij zeker dat het een andere site was, maar de bakfiets is inderdaad vergelijkbaar.

Wij waren erg tevreden over de afhandeling van onze bestelling: vrij snel geleverd, geheel gemonteerd, regenkap etc. erbij. Enige minpuntje was dat de babyschaal eigenlijk niet heel goed gemonteerd kon worden ;) Bankje leek daar niet geschikt voor. Wij hadden toen echter geen andere (voor ons betaalbare) opties, dus werd zo'n goedkopere. Had ik de Babboe toen voor een vergelijkbare prijs kunnen kopen had ik dat toen denk ik wel gedaan. Maar dat dan dus alleen omdat de ervaringen over het algemeen minder lijken te zijn van de goedkopere bakfietsen.

Zal proberen eens op te zoeken waar de onze vandaan kwam. Kan het nu niet uitstaan dat ik niet meer weet waar hij vandaan komt hihi.

7. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik heb een baboe big, echt ideaal, als ik zie wat ik mee kan nemen aan boodschappen, buggy ed, ik heb geen trapondersteuning, maar met 5 versnellingen fiets je in de lichtste stand zonder moeite weg. Ik vond het 2 dagen even wennen met sturen, omdat je voor 2 wielen hebt. Bij het stoplicht hoef je niet af te stappen, hoe vol je de bak ook hebt, je hoeft hem niet in evenwicht te houden. Ook ideaal bij gladheid, niet bang dat ik onderuit ga. Je moet er alleen rekening mee houden dat als je afslaat en je gaat bijvoorbeeld naar een verhoogd weggedeelte, dat je er dan recht oprijd, dus met je 2 voorwielen tegelijk, anders voelt het alsof je kunt kiepen, is mij overigens nog nooit gebeurd. Ik weet precies hoe ik hem moet besturen :D
    Ik wil niet meer zonder!!

8. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    siriel tnx

nadeel aan de baboe vind ik de prijs, bedoel dan omdat dit zonder accesoires is.

9. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Klopt, ik heb hem "tweedehands" gekocht, die mensen hadden hem gewonnen, maar hadden er zelf al 1, dus deze kon ik voor minder overnemen, dus dat scheelt dan al weer. Maar de accesoires zijn idd vrij prijzig..

10. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier ook een babboe big, gaat binnenkort in de verkoop helaas.
    Echt een geweldig ding. Maar wij zijn nu verhuisd naar een heuvelachtig, niet-fiets-gebied (jaja, op een racefiets wel).

11. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    wij hebben een babboe big met alles erop en eraan
    via marktplaats gekocht voor 450
    en ben er apentrots op

zelfde verhaal als siriel eigenlijk

12. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    wij zijn nu aan het kijken voor een tweedehandse en bouwen er zelf trapondersteuning op, kost zo'n 150 euro..

13. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kom je op een baboe big wel vooruit? ik zoek ook eentje maar dan wel met trapondersteuning:D (vier kindjes in de bak)

14. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Ik heb al 4 jaar een gazelle cabby, een superfiets!! Ik gebruik hem nu met adapters voor de maxicosi voor ons jongste zoontje, ons andere zontje zit dan op het bankje. Grote zus fietst meestal zelf, maar zit er ook nog wel eens bij op het bankje. Dat gaat ook goed, maar vind ik wel zwaar worden. Dochter weegt 28 kilo, ene zoontje 18 kilo, en baby 8 kilo + maxicosi, dus wel logisch dat dat zwaar is. Maar toch wel te doen. Als je echt overweegt een bakfiets te kopen, zou je bij wat fietswinkels op verschillende modellen eens moeten proberen. Dan merk je het verschil en wat je het prettigst vind. Succes!

15. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    ik wil er ook zo graag een kopen! alleen het nadeel is dat hij altijd buiten moet staan wand binnen zou hij de trap op moeten helaas (een klein trappetje naar beneden)

de winkels zijn hier eind van de straat maar de school van mn kleine meid is zeker een half uur lopen! ik heb geen auto en straks 2 kids... maar aan de andere kant lopen is gezond
    en ik heb niet het risico dat ze dat ding gaan slopen hier voor de deur

16. dagdromertje

14 sep 2007
    63
    0
    0
    ik heb sinds 2 jaar de babboe big met trapondersteuning.:):cool:
    fiets heerlijk , gebruik hem niet dagelijks maar kan hem niet missen.

Ik had er in het begin de wandelwagenbak schuin op de bankjes met ons zoontje erin, grote zus paste ook nog op het bankje erlangs.

17. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Hoi,

Ik heb een bakfiets van Bakfietsweb. Ben er super blij mee. Heb er eentje toen in de aanbieding gekocht. Eentje met trapondersteuning. Er zat ook een soort huif bij. Een aparte hoes voor over de bak. de beugels voor de huif. En een regenkap. Ik kan niks anders dan positief zijn. De batterij doet het super. De fiets zit goed in elkaar en ik ben helemaal gelukkig.. Dus ik zou zeggen.. Doen.. Ik heb hem toen gekocht voor 1000 euro..

Succes!

18. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    joycje..
    bedankt voor je reactie! Ik zie namelijk veel negatieve revieuws dus was/ben wel erg benieuwd!
    Voordeel is gewoon dat alles erbij zit.

Deel Deze Pagina