Een Amerikaanse journaliste, Kelley Benham heeft beschreven hoe ze het heeft ervaren dat haar extreem prematuur geboren dochtertje op de NICU lag: Parents of micro preemie face heart-wrenching decisions - Tampa Bay Times For micropreemie in NICU, each moment is a fight for existence - Tampa Bay Times As weeks turn into months in NICU, micropreemie's parents wonder: What does a miracle look like? - Tampa Bay Times Ze schrijft het als haar kind er al niet meer ligt, glashard en heel eerlijk. De intensiteit deed me denken aan de documentaire reeks 'Als we het zouden weten'. Arme, arme kindjes die hier doorheen moeten .
Ik vond het mooi om te lezen. Ze beschrijft haar gevoelens zo duidelijk dat je je heel goed kan inleven. Lijkt me ontzettend heftig...
Caitlyn heeft 5 dagen op de high care gelegen, bij gebrek aan plaats op de kinderafdeling, en ik kan me zo ontzettend het hele verhaal van deze moeder voorstellen, als ik bedenk wat we daar allemaal om ons heen hebben zien liggen... Kindjes die maar 500 gram wogen op het moment dat ze geboren werden en daar al 3 maanden lagen.... vreselijk!
Ik heb het niet gelezen, kan er nog steeds niet tegen. Mijn dochtertje heeft geloof ik zo'n 4 weken op de high care gelegen en is nooit echt in levensgevaar geweest. Het dochtertje van mijn zus is geboren met 495 gram en heeft 11 dagen op de NICU geleefd voor ze is overleden. Weet helaas maar al te goed wat voor beslissingen je dan soms moet nemen
Ontzettend mooi geschreven, maar pfffff wat n verschrikking om mee te maken!!! Zit met tranen in mn ogen.... Wat geweldig om te lezen dat ze toch enigzins volgens t boekje nieuwe dingen kan en leert...