Gemixte relatie

Discussion in 'De lounge' started by consider, Mar 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Ik ben Spaans en mijn man Nederlands.

Volgens mij wordt hij helemaal tureluurs van mijn ouders (lees moeder). Die loopt hier namelijk de deur plat.

Maarja, hij zegt er niks over.

Zijn moeder is daarentegen het tegenovergestelde. Die belt nooit. Hij heeft ook geen band met haar. Hij heeft een betere band met mijn ouders dan met zijn moeder. (Zijn vader leeft niet meer.)

2. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    mn vriend is zweeds. Veel verschillen zijn er niet, maar zweden zijn wel anders in de omgang dan nederlanders. Wij praten over alles en zweden zijn rustig, stil en hebben respect voor privacy. Je leert ze moeilijk kennen!

3. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Nou heb ik dan wel geen relatie meer met de vader van mijn kindje maar hier ook best wel een mix. Ikzelf ben half italiaanse en hij is moluks. Dus mijn kindje wordt echt een mengelmoesje..half moluks, kwart nederlands kwart italiaans :)
    Toen we nog samen waren heb ik eigenlijk nooit last gehad van vooroordelen, althans niet dat ik ze ooit te horen heb gekregen. Beide families zijn juist hartstikke blij met dit kindje en heel erg nieuwsgierig naar hoe ze eruit komt te zien! :D

4. babsie

babsie Fanatiek lid

Sep 10, 2006
    1,432
    0
    0
    Mijn man is Pakistaan en ja ook moslim. Hij is opgegroeit in nederland.

In het begin heb ik wel last van vooroordelen gehad. Vriendinnen ( ex) die dachten dat hij drug dealer was omdat hij een dure auto rijd :( tja dat kan kennelijk niet op een normale manier verdiend zijn :(: Vervolgens werd mij regelmatig gevraagd wanneer ik een hoofddoek zou gaan dragen :rolleyes:

Ach ja nu luister ik er niet meer naar...

5. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Doet me denken aan toen ik nog klein was, zes jaar ofzo. Ik had toen "verkering" met een Antilliaans jongetje uit mijn klas, Rodney :)

We werden door andere kinderen op school altijd duovla genoemd. Hoe zulke kleine kinderen erop komen vraag ik me nog altijd af!

6. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Mijn man is Rus.

7. Ik ben zelf van Antiliaanse afkomst en Jaydienne's vader Antiliaans/Surinaams.

8. melle

melle Bekend lid

May 31, 2006
    921
    1
    0
    Ik heb een Russische vriend en verder geen last van vooroordelen ofzoiets. We kunnen goed opschieten met de familie van beide kanten!

9. rahella

rahella Actief lid

Nov 19, 2007
    436
    0
    0
    IK heb heel vaak last van vooroordelen. :)

10. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    man is marokkaans, en krijgt vaak te horen dat "hij wel meevalt" of " "jij bent anders"
    maar eerlijk is eerlijk, de laatste jaren is de stemming behoorlijk grimmig geworden. altijd word er om je mening gevraagd nadat er iets is voorgevallen met marokkaanse jongeren, en op een bepaald moment word je daar moe en verdrietig van. dat mensen niet snappen dat jij niet verantwoordelijk of automatisch net zo denkt als iemand die toevallig uit hetzelfde land komt
    altijd maar weer jezelf moeten verdedigen vanwege de daden van een ander is niet leuk, maar houd de communicatie onderling wel gaande, en ik denk dat dat heel belangrijk is.

maar ik denk dat iedereen wel vooroordelen heeft, dat heeft niet eens altijd iets te maken met afkomst of kleur. je kan iemand op het eerste gezicht zien en daar dan een idee bij hebben waarbij je achteraf helemaal fout hebt gezeten.

11. rahella

rahella Actief lid

Nov 19, 2007
    436
    0
    0
    noura , ook als het over jouw man gaat, als JIJ niet bent die met vooroordelen te maken heeft...dan kan jij het niet begrijpen.en het heeft juist met afkomst te maken! ;)
    ik heb bijna dagelijks last van vooroodelen,op het moment dat mensen een accent horen beginnen ze al anders te gedragen.(lees :eek:nbeleefd).
    ;).

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Hahaha grappig is dat he, mijn hartsvriendin (nog steeds) is surinaams en wij werden altijd duo-penotti genoemd :D Vonden we geen van tweeen trouwens een probleem.

13. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    Dat is hier ook zo, vooral nu Wilders zo een ANTI Moslim campagne is gestart denken ze ook gelijk dat iedere Moslims een terrorist is.
    Nou gelukkig slaapt mijn Molsim man niet met een bom in zijn bed hoor! :rolleyes: maar dat schijnen ze dan meteen te denken.
    Wat het kwetsende van dit alles is dat mijn familie ook vaak niet door lijkt te hebben wanneer ze een kwetsende opmerking maken.
    Mijn moeder zat laatst wat te vertellen over een Turk vrouwtje en toen zei ze ja ach echt een k*t Turk, hallo! mijn man en kind zijn ook Turks hoor! dan zegt me moeder wel ja maar jouw man is anders! Hoezo anders niet iedere Turk is slecht hoor!
    Maar goed ik denk dat die vooroordelen altijd zullen blijven, maar ik hoop dat mensen eens gaan beseffen dat niet iedereen hetzelfde is en dat het ook normale mensen zijn.

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Dat is echt heel naar Mila! Jammer dat zelfs je familie niet schijnt te snappen dat dit ontzettend kwetsend is voor je/jullie.

Veel mensen scheren iedereen over 1 kam en dan krijg je veek onbegrip/haat/angst etc. Maar het werkt 2 kanten op... Toen ik laatst naar de sportschool fietste kwamen er 2 turkse/marokaanse jongens in tegengestelde richting. Wordt ik door hun vanuit het niets uitgescholden voor vieze kut nederlander.... :rolleyes:

15. Dientje

Dientje Fanatiek lid

Jan 12, 2006
    4,674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben zelf Surinaams (wel geboren in Nederland) en mijn vriend is gewoon Nederlands.
    Wij worden nooit raar aangekeken we komen ook uit Amsterdam (nu wonen we in Hoorn) en we zijn daar ook bijna elke dag.
    Daar zie je bijna alleen maar gemixde stelletjes en halfbloed kindjes.
    Ik denk dat als je in een dorp woont je wel vaag aangekeken wordt.

Mijn fam en zijn fam hebben er ook geen problemen mee er zitten ook surinamers in zijn fam en ik heb een blanke zus en broer.
    Mijn moeder gaat ook met een nederlander en meerdere uit mijn fam dus geen problemen gelukkig!

16. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Wij zijn niet echt een mix-stel, al zou je het na een vakantie wel zeggen ;)
    Maar we zijn 2-talig, ik spreek Frys met de kids en mijn man Nederlands. Het enige waar ik vreemde reacties over krijg is op het schoolplein als andere ouders me Frysk horen praten. Dan vragen ze gerust waarom ik de kinderen Frys leer, want we wonen toch in Nederland? En in een Nederlandstalig gebied?
    Terwijl er ook een aantal kindjes zijn die een Duitse pap of mama hebben of een Engelse, daar hoor je alleen positief commentaar, zo van: leuk hoor dat je de kids nu al Duits/Engels leert...

Ik krijg dus wel vreemde opmerkingen als ik mijn kinderen de 2e officieel erkende taal van Nederland leer, maar de andere ouders niet :-k

Hebben jullie dat nu ook? Als je partner (of jij) anderstalig bent?

Groet van Kiki

17. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Wij zijn beide Grieks, dus geen mixed relatie hihi, maar wel allebei in Nederland opgevoed, dus je bent eigenlijk beide een btje.

Om op jouw vraag te antwoorden Kiki aan de ene kant zeggen mensen wat goed, maar er moet ALTIJD gelijk achteraan ja maar leer je hem ook wel nederlands, want hij moet niet zo'n marokaantje of turkje worden die amper nederlands kan hoor :confused: :confused: :confused:

18. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Mijn ex (de vader van Iman) is Marokkaans en ik ben Nederlands. Wij liepen tegen dezelfde vooroordelen aan als Mila24 schreef.

19. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    Yildiz wordt 3 talig opgevoed Turks en Nederlands bewust omdat wij dat tegen haar spreken, maar mijn man en ik spreken Engels tegen elkaar.
    Over het algemeen krijgen we daar positieve reacties op, heb nog nooit gehoord dat ze dat vreemd vinden,waar bemoeien mensen zich ook mee zou ik denken ;)
    Mijn man spreekt trouwens goed Nederlands maar op de een of andere manier vervallen we altijd in het Engels, denk een gewenning.

@Manuela: ja tuurlijk werkt het van 2 kanten, mijn zusje is een tijd terug ook door een groep buitenlandse jongens lastig gevallen maar zij zei ook ja er zitten soms rotte appels tussen en dat is in ieder land zo, je heb ook verrrote Nederlanders ;)
    Maar dat je wordt uitgescholden voor k*t nederlander slaat natuurlijk nergens op, ik zou dan een reactie terug geven en hard weg fietsen :p

20. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    Grappig dat ze dat gelijk zeggen dat het maar niet zo een Turkje of Marokaantje wordt, terwijl jullie kind Grieks is ;)
    Lak hebben aan andere kinderen zijn erg slim wat dat betreft die pikken alle talen zo op als ze jong zijn.

Share This Page