Na lang twijfelen hier toch maar even mijn verhaal. Ik heb eerder op het forum geschreven over mijn mensruatie die maar niet op gang kwam na het stoppen met de pil. Uiteindelijk PCO geconstateerd, man getest en dat was goed. Nu heb ik afgelopen maand provera geslikt en daarna clomid. Begin deze week inwendige echo op dag 11. We hadden natuurlijk de hoop een eitje te zien wat goed gegroeid was, maar de gyn vertelde ons dat er alleen een eiblaasje te zien was (verschrompeld) Daaruit zou ze kunnen concluderen dat het eitje al gesprongen was. Om dit zeker te weten moet ik over tien dagen (cyclus dag 21) bloed laten prikken. We hebben na het onderzoek nog gevreen, de ovutest was semi positief. Vandaag (twee dagen later, niet meer) Wie heeft dit ook gehad? Weet er ook iemand hoe lang een eiblaasje te zien blijft na de eisprong? Ik moet zeggen dan het prettig is om te lezen dat we hier niet alleen staan. Ik ben aardig gewend aan het idee dat we gewoon wat hulp nodig hebben bij het zwanger worden, maar merk wel dat ik het moeilijk vindt me groot te houden vooral op mijn werk. Ook merk ik dat ik stiekem heel erg bang ben dat dit een erg lange weg wordt voor ons. Waarom weet ik eigenlijk niet. Ik neem aan dat anderen ook deze twijfels hebben en heen en weer geslingers worden door emoties. Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik denk dat bijna niemand dat weet omdat je normaal gesproken geen echo's meer hebt na je ei. Een verschrompeld eiblaasje is volgens mij al een hele kunst! Je wilt vast weten of de gemeenschap nog op tijd is geweest..? Dat kan niemand je met zekerheid zeggen. Een licht positieve ovulatietest stemt wel positief toch! Kans maak je denk ik wel...maar hoe groot die is? Succes! Elmo
heyyy eerste ronde clomid had ik dag 11 ei van 13mm dag 13 ei van 16mm en dag 15 18mm, rond dag 20 is ie gesprongen, was zwanger maar helaas mk. daarna weer clomid, tot dag 17 erg klein, toen dag 19 13mm, dag21 17mm, en dag 23 zat er ineens weer 1 van een mm of 15, toen was ie waarschijnlijk ook al gesprongen, en naderhand was ie zeker gesprongen, want ik was zwanger. ik hoop voor je dat ie gesprongen is en dat je zwanger bent, zou wel erg vroeg zijn dag 11 maar als het onmogelijk zou zijn hadden ze je dat in het ziekenhuis denk ik wel verteld... suc6 groetjess
Nou gisteren ineens ongesteld geworden. Dag 14 van mijn cyclus met provera en clomid. Vandaag gyn gesproken (vond het trouwens wel erg raar om te bellen, maar werd later op de dag netjes terug gebeld) De gyn heeft voorgesteld om morgen gewoon weer met clomid te beginnen weer 50 mg. Ze denkt dat mijn eigen cyclus (die ineens op gang kwam (Ongesteld twee dagen voor 1e bezoek gyn gewoon is doorgezet ondanks de provera en clomid die ik deze maand heb geslikt)) Ik zou dan nu op dag 33 zitten. (van mijn natuurlijke cyclus) Raar allemaal gyn had dit ook nog niet mee gemaakt. Ik denk nu maar bij mezelf dat ik gewoon in de fase van cyclusanalyse zit en dat er wat tijd overheen gaat voor ze kunnen vaststellen hoe mijn cyclus werkt. Ondanks dat het bloedverlies meer dan normaal is, hoef ik nu geen tien dagen meer te wachten op een bloedtest, maar kan ik gewoon weer een nieuwe ronde in met nieuwe kansen. Ik hoop dat ze over tien dagen nu wel een ei vinden. Ik merk dat die gedachten me weer helemaal opbeurd. Bedankt voor jullie reactie's