Mijn zoontje van 3,5 maand heeft sinds gisteren een blauwe onderlip. Het is best een flinke plek die van het roze van zijn lip naar binnen loopt. Lees veel dingen over zuurstof te kort en blauw zien,ergens ben ik daar wel bang voor omdat ons eerste zoontje een zware hartafwijking had en de familie aan mijn man zijn kant hebben veel hart problemen. Maar kan het ook niet zijn dat hij zijn lip naar binnen heeft gezogen en zo zich zelf heeft toe getakeld?Hij zit erg veel op zijn handen te sabbelen en bellen te blazen. Zijn er hier moeders met ervaringen waarbij een baby zijn boven lip blauw heeft gezogen.(of kan dat niet) Liefs Vlindertje
Volgens mij kun je op je lip zelf geen blauwe plek krijgen... Ik zou het wel even in de gaten houden en eventueel even de HAP bellen voor overleg. Het lijkt me toch dat het iets met de bloedsomloop te maken heeft en met zo'n kleintje kun je dan beter even advies vragen denk ik
Ik heb regelmatig zuurstofgebrek bij mijn zoontje gezien. (Hij lag toen wel in het ziekenhuis aan de monitor, dus werd goed in de gaten gehouden.) Als zijn saturatie zakte, kreeg hij een soort grauwe waas om zijn mondje. En zijn hele gezichtje werd asbleek. Het was niet zo dat hij echt blauwe lippen kreeg. Dat kreeg hij wel als hij het erg koud had. Dat gebeurt nu nog wel eens na het badderen. Dat is vrij onschuldig en trekt snel weer bij. Als het echt alleen zijn onderlip is lijkt het me niet waarschijnlijk dat het met zuurstofgebrek samenhangt. Maar als je het niet vertrouwd kun je natuurlijk altijd de HAP bellen. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust.
Noa had laatst ook een blauwe plekje op de onderlip en dat heeft twee dagen geduurt en toen was het blauwe plekje ook weer weg. Zij zoog haar onderlip naar binnen en was steeds aan het kauwen , dus denk dat het daar mee te maken had. Ik was ook wat angstig voor zuurstof tekort, maar denk niet dat dit het geweest is omdat het na twee dagen alweer weg was.
Zijn onderlip is nog steeds blauw omdat er geen verandering in de kleur zit neem ik maar aan dat hij zich zelf heeft toegetakeld. Hij heeft vorige week ook zijn 3 standen speen kapot gemaakt.
Mijn dochtertje had het zo benauwd tijdens een flinke luchtweginfectie dat ze blauwgrijze lippen kreeg. Buiten was het echt niet koud. Mijn eigen huisarts boeide het weinig, ik ben een dag later ofzo langs geweest en ik moest maar weer bellen als het weer gebeurde. Een dag of 2 later weer hetzelfde geval, bel ik de huisarts, is er een vervangende arts. Ik moest a la minute daar naartoe van haar. Heb toen wat medicijnen gekregen voor de luchtweginfectie, haar longen klonken helemaal niet schoon zoals mijn huisarts had gezegd en ik heb een verwijzing voor de kinderarts gekregen. Daarna kon ik gewoon de juiste medicijnen geven om het niet meer zover te laten komen. Maar bij haar hadden dus allebei haar lippen een grijzige, blauwe gloed, niet 1 plek. Misschien kun je je huisarts even bellen voor overleg.
hmm hier ook af en toe een blauw plekje op zijn onderlip! maar weet zeker dat ons manneke geen zuurstofgebrek heeft. Het is net alsof hij zich ergens aan stoot ofzo. Maar was ook binnen 2 dagen weer weg. Moet ook wel zeggen dan hij alles in zijn mond duwt... ik denk dus wel degelijk dat je een blauwe plek kunt krijgen op je lip. Mijn zoontje is kern gezond en die had het ook tot 2x toe zelfs... misschien ergens op gebeten. Wij menen dat hij het heeft opgelopen bij de beugel van de kinderwagen (bugaboo) en daar zat hij vaak op te zabelen. nu is de beugel weg en heeft hij geen blauwe plek meer gehad.
als kindjes vallen dan kan de lip best blauwachtig worden ( hier al 2 keer gebeurd na een valpartij )hoor. nu is dat met 3.5 maand waarschijnlijk nog niet aan de orde of hij moet zich gestoten hebben aan bed of box maar daar is hij denk ik nog te klein voor. benauwd denk ik ook niet echt zoals gezegd wordt je dan volgens mij helemaal grauw in het gezichtje. ik vind kou voor de hand liggender eigenlijk. dan worden de lipjes vrij snel behoorlijk blauw. maar dan zou het weer weg moeten gaan als het kleintje weer opwarmt. misschien toch maar even navragen maandag aan de ha wat het kan zijn.