Vroeger had ik hier ook vaak last van, super irritant! Vreselijke jeuk en daardoor wel eens een wondje! - Huis tuin en keuken tip: Kook water en laat dit afkoelen(gedestileerd water dus) Ga liggen en zuig het water bij je vagina naar binnen.(klingt heel stom, maar denkd at je me wel begrijpt?????) En dan er weer uit duwen. Je voelt je heel stom als je dit doet, hihi, maar het helpt echt! Zo maak je je vagina schoon zonder rare goedjes, zeep etc. - Geen syntetisch ondergoed! - Na de sex goed uitplassen en wassen. - En ind. de grootste fout die vrouwen maken, laat je man checken!!! Een man draagt vaak het schimmel wel bij zich maar heeft geen klachten. Het lijtk dan of hij niks heeft, maar ondertussen blijft hij jou besmetten! Ik heb er al minstens 7 jaar geen last van gehad. suc6 ermee, kus miek
Ik kreeg van de dokter de tip om lactacyd wasgel te gebruiken. (ik had er tijdens mijn zwangerschap veel last van) werkte perfect.
Haha! ik weet sinds kort dat je je daarvoor echt niet hoeft te schamen! bij mij hangen mijn binnenste schaamlippen er ook uit... en is blijkbaar normaal. ik schaamde mij er als de dood voor! toen ik mijn vriend in het begin kende alles "mooi" wegstoppen ik heb hier ooit ook al eens ergens een topic over gelezen en blijkbaar is dit bij heeeel veel mensen zo! heb ooit ook eens op tv gezien voelde mij meteen een stuk "normaler"! Te grote schaamlippen? | Mens en gezondheid: Seksualiteit ik had een maand of 3 geleden ook een infectie en durfde er niet voor naar de dokter, ik voelde mij vies! maar blijkbaar kwam het bij mij dus ook van het te goed schoonmaken. ik heb het gewoon iedere dag met lauw water gespoeld. voor de rest niets aangesmeerd ofzo. en na een dag of 5 was het helemaal weg!
ik kreeg er zalf voor dat hielp zo goed die inbreng dingen pillen werkte niet maar als het zo brand he moet je als je er snachts ook last van hem ja met een nat koud washandje tussen je benen gaan slapen zonder onderbroek en broek ik had het net zo vaak als jij en het hielp mij altijd ps ik heb ook een mirena en heb al maanden nergens last van gehad
o nou dan ben ik niet de enige... toch een beetje gerustgesteld. Ik overweg al half een verkleinig...
Zuig het water naar binnen? Hahaha euhm hoe doe je dat? Tis geen vis hoor! Hahaha Zie nu hele rare beelden voor me.... *op de grond in de badkamer, benen wijd, water er over en dan hopen dat het water naar binnen loopt....* Zoiets?
ipv van dat zuigen (wat ik trouwens volgens mij echt niet kan) kun je ook zo'n vaginaal douche kopen en daarmee spoelen.
vervelend zeg, hopelijk ben je er gauw van af! Ik had het ook heel vaak. met name inderdaad na blaasonsteking en ab. maar ik drink nu regelmatig cranberry sap en vit, c en dat scheelt een stuk. ook was ik me NIET met lactasyt, heb dit eens gedaan en het brande en kreeg gelijk een schimmel weer ik was daar dan ook zonder zeep. en na het vrijen inderdaad goed uit plassen en schoon maken met gewoon water en inlegkruisjes kunnen ook schimmels veroorzaken zoals hier boven genoemd. een bepaalde yogurt schijnt ook te helpen, heb ik zelf nooit geprobeert trouwens. suc6
Nog ééntje die wellicht een googlezoekopdrachtje waard is: normaflor, vrij te verkrijgen bij de apotheek.
tsja, en als je alles al geprobeerd hebt en niks helpt lang genoeg...? Ik overweeg een dieet, maar dat lijkt me ZO moeilijk! Moet je suikervrij gaan eten, poehpoeh, overal blijkt nu suiker in te zitten!!!!
Ik heb het ook af en toe, ik heb microzinol zalf (zoiets). Klinkt heel gek, maar als ik een paar keer thee met suiker drink, weet ik zeker dat het weer opkomt. Ik probeer dus zo weinig mogelijk suiker binnen te krijgen.
hahah Jij brengt het wel heel grappig en onmogelijk! Ja hoe moet ik dat uitleggen zonder dat het vies of stom klingt... Je moet sowiezo liggen, dus hoop dat je een bad heb anders wordt het ind liggen op de grond en das niet zo ideaal. Water op je doos laten lopen en dan een scheet naar binnen, met je vagina.... Jeempie hoe leg ik dat uit, ken je die oefening voor je bekkenbodem?? Intrekken van je vagina? Als je dat goed genoeg oefend zuig je op een gegeven moment lucht naar binnen. En als dit nog abracadabra is, dan ind het gedestileerde water in een spuitfles doen! Suc6!
Ik heb eigenlijk altijd een schimmelinfectie en ik heb te horen gekregen dat ik er maar mee moet leven.. niks helpt er tegen bij mij. Heb alle middelen al geprobeerd maar zoals de gyno daktarin als de normaflor hielpen juist niet.. Eerst moest ik dagelijks vaginaal douches nemen en dan juist weer niet bla bla bla.. het schijnt ook erfelijk te kunnen zijn. Mn moeder (zegt ze) heeft t nog nooit gehad maar mijn zusje hetzelfde als mij.. Ook bijv na sauna bezoek, na sex, dus weet t zelf ook niet meer.. Soms jeukt t, soms ruikt t, soms merk ik niets, behalve veel afscheiding maar ja dat ben ik immers gewend..
Haha oke ik snap m! Maar.... nee geloof nooit dat me dat zou lukken! Scheet naar binnen hahaha Ik zou dubbel liggen van het lachen misschiend dat het dan per ongeluk lukt
Wat herkenbaar die schimmelinfectie, en indd ook erg genant. Je voelt jezelf totaal niet prettig erbij, maar vies...En daarbij tevens ook denken dat mensen je misschien wel zou kunnen ruiken. Kortom; vreselijkkk dit!!! Ik heb een tip van mn huisarts gekregen destijds, toen ik er ook veel last van had. Misschien helpt het, zelf nog nooit uitgeprobeerd. - ipv vaginale douche te gebruiken, doe je hierin pure yoghurt! Het klinkt misschien wel heel dirty allemaal, maar doordat yoghurt van zichzelf al zuur is, is dit beter voor de zuurgraad vd vrouw. En beschermt het meer. Daarbij adviseerde mn gyna, dat ik dagelijks "Yakult" moet gaan drinken...want hier zit bepaalde stoffen in wat weer werking heeft op je gehele flora. En wat weer goede uitwerking heeft op je inwendige (dit doet het lichaam zelf!) Daarbij is het ook zeker aan te raden, om manlief ook meteen te gaan behandelen, want anders wordt je steeds besmet....En kom je dr nooit meer van af. Suc6 ermee he! En hopelijk heb je er wat aan... Liefs
2 keer nodig gehad na maanden tobben met cremes: via huisarts Diflucan pil 150 en dan (als het net niet helemaal weg is na 1pil ) meteen nog 1 na 8 dagen. Volgens huisartsen is deze dosering meer dan in hun richtlijn staat (= lees "dus we doen het niet"), maar de engel die me dit toen heeft voorgeschreven ben ik eeuwig dankbaar!! Wat een redder!! Die crèmes vind ik persoonlijk waardeloos, maar die zijn de enige optie als je zwanger bent geloof ik, DAN MAG DIFLUCAN NIET. Anderen hebben weer wel baat bij de crèmes weet ik, dus gebruik ze gerust! maar mij hebben ze nog nooit geholpen en met Diflucan was ik er meteen na maaaaaaanden tobben vanaf en is wel 5 jaar weggebleven.
hoi, ik had een aantal jaar geleden een aantal keer achterelkaar een schimmelinfectie daarzo. eerste keer kreeg ik dactarin vaginale zetpil dat werkte goed en het was vrij snel over. tweede keer was mijn huisarts op vakantie en zei ik tegen de vervanger dat ik het eerder had gehad en dat ik die dactarin kreeg en dat het toen gauw over was. (hij had niet gekeken) helaas ging het toen niet over, een paar dagen later was mijn eigen huisarts er weer en die heeft opnieuw gekeken en kreeg ik een andere soort vaginale zetpil best kans dat je nu een ander type zetpil nodig hebt. er zijn ook orale tabletten. ik zou dus even teruggaan naar je huisarts en hem met een oplossing laten komen. Gynacoloog (na de bevalling) zei juist tegen mij dat ik me niet moest laten verleiden door reclames van vaginale wasgels (las ik hier ergens dat een huisarts het juist adviseerde bij iemand) en geen inlegkruisjes moest gebruiken. dus daar zijn de meningen over verdeeld. een kamillebadje kreeg ik als advies toen na de bevalling mijn vagina een beetje` in de war `was (geen schimmel). oja ik kreeg die infectie meestal als ik het erg druk had gehad en wat stressig daardoor was. groetjes