Hallo hallo, ik ga met Kerst(avond) een gevulde kalkoen maken. (met kroketjes in de vorm van denappeltjes) Weten jullie welke groenten hier bij zouden passen? Ik zou graag 2 soorten groenten 'serveren'. Liefs!!
Ik denk dat broccoli erg lekker is hierbij. Maar smaken verschillen natuurlijk! En misschien sugar snaps erbij?
Misschien iets van gekookte witlof of zo, gerold in ham/ kaas. (Je kunt ze ook lekker in de oven doen) Of gewoon gekookte worteltjes of bloemkool.
sperziebonen zien er ook heel feestelijk uit met een rolletje ham of spek eromheen wat er ook leuk uitziet is van die bolletjes van winterpeen, en dan met doperwtjes en mais (lekker kleurig en kinderen houden vaak wel van zoete groente)
Maar hoe doe ik dat dan met die witlof? De kalkoen moet toch ook al in de oven. Broccoli vind ik wel erg lekker! Sperciebonen heb ik vorig jaar gedaan.
gewoon wat worteltjes en bloemkool zijn ook wintergroenten en best goedkoop dus, brocoli vind ik persoonlijk er minder bijpassen maar hé dat is smaak hé
Je kunt ook verschillende soorten groenten.. bijv.. wortel/ courgette/ doperwtjes/ kleine bloemkool roosjes stomen en een flinke lepen kruidenboter er door. Op kant en klare stoomgroente.. Wat dacht je van groente en een lekkere salade?
@MamavEsmee; groenten en een salade vind ik op zich best een leuk idee, maar de meeste van onze 'mee-eters' zijn niet echt salademensen... (inclusief mijzelf ) Thx allemaal! Zit erover te denken om een bloemkoolgratin te doen (die alleen nog even onder de grill moet) en daar nog een 'eenvoudigere' groente naast...