Bij mijn vorige bevalling drukte mijn vk met papier al tegen mijn poepgat zeg maar tegendruk haha zo kwam er niks mee
Hoi hoi, Nou ik was al in een anderr topic 'met de billen bloot' gegaan dus waarom niet hier ook.. Ik had me tijdens de weeen helemaal leeg gepoept dus ik dacht dat dat gevaar geweken was. Maar... Ik liet knetter winden tijdens het persen. Er stond een assistent, een gyn en een verpleegkundige aan mijn onderkant te kijken. Man naast mij. de drie man in functie waren mij aan het aanmoedigen en zeggen dat ik door moest gaan. Tja, had je het op film gehad was het komisch geweest, kan niet anders. Op dat moment voelde ik een moment schaamte, maar daarna was de enige gedachten weer dat het kind er uit moest. Maar...na 2 jaar kan ik het nog steeds NIET waarderen als mijn man er een grapje over maakt. Ligt nog steeds een beetje gevoelig
haha wat maakt het uit joh je hebt een kind op de wereld gezet! Was het al vergeten maar ze hebben me hier ook nog een catheter gegeven voor even tijdens het persen omdat ik een volle blaas had en dat de boel tegen hield.
Jij hebt liever dat je kind met zijn snufferd door jouw ontlasting gaat? Welkom op de wereld kleintje!
Nou Survivor, maak je maar niet druk... ik ben ook iemand die vrij preuts is, nooit naar de sauna, ik houd er ook niet van als er een vreemde aan mijn prive-delen zit. Maar dan tijdens de bevalling.... de eerste keer toucheren is genant, als je je onderbroek uit moet doen en ze gaan voelen.... maar als de weeeen dan sterker worden maakt het je echt geen zak meer uit. Als er een vk binnen kwam ging ik alvast met mijn benen wijd liggen, zo graag wilde ik dat het opschoot. En ja, ook mijn bevalling begon met het legen van de darmen ik heb gespuugd bij 5 cm onsluiting, gepoept tijdens het persen, katheter gehad (bij 9 cm ontsluiting had ik persdrang dus ik riep dat ik moest poepen... mocht niet... nou, plassen dan maar... dus een katheter). Laat alles maar over je heen komen! En je wil inderdaad niet dat je kindje in jouw hoop str*nt ter wereld komt (Iemand Claudia de Brey gelezen? Krijg nou tieten?)
Ik ben er al volledig op voorbereid dat ik het ga voorhebben, ik probeer om heel goed voor te houden dat het allemaal normaal is, en 't is een goed teken want je perst goed, en je hoeft je niet te schamen, en het interesseert je vast zelf niet want je wilt gewoon die kleine eruit! MAAR... Ik wil niet Ik hou soieso manlief heel de tijd bij men hoofd maar, het plan is om in bad te bevallen... drijft het zo gezellig naar de oppervlakte... ik ga me ROT schamen
Het kon me op dat moment echt heel weinig schelen,ik dacht lekker boeien voor mijn gevoel was het enorm veel, ik commandeerde wel steeds de leerling "euh, ruim ff op" want mn vriend hing er ongeveer met zn neus in maar volgens mijn vriend was het maar een heel klein beetje, en alle andere keren dat ik riep "opruimen" lag er helemaal niks
ik weet (bijna) zeker dat het bij beide bevallingen gebeurd is.. vk, hulp en vriend hebben er geen woord over gezegd alleen voelde ik.wel af en toe wat geveeg haha vind het trouwens ook niet meer dan normaal dat daar niet over gepraat word, ook achteraf niet en t bloed, smeer en vruchtwater zijn vast veel indrukwekkender haha het was trouwens het enige waar ik bij mn eerste bevalling tegenopzag.. heb er geen seconde aan gedacht toen het eenmaal zo ver was
whahah ff langs de dierenwinkel.. 2 schepnetjes halen voor man en VK wie t meest vangt mag het houden hahhaa
Ik heb 2x grote leegloop gehad het eerste uur dat de weeën opkwamen, maar toch bij beiden ook tijdens het persen nog wat meegeperst... Je houdt het niet tegen, komt omdat je kindje er langs moet... Tuurlijk gênant en liever doe ik het niet, maar ja, op dat moment kan je niet veel anders... Ze ruimen het op met n papiertje en gaan gwn door met de bevalling. Maak je geen zorgen hierover!
Haak hier even op in.. Ik kan er ook niet tegen als mijn man een grap maakt over poepens tijdens de bevalling, ook al is dat heel normaal.. Niemand anders dan mijn man en ik hebben te maken met wat er tijdens de bevalling is gebeurd of gezegd.. Dat is in mijn ogen privé en niet bestemd voor andermans oren.. En dat heeft niet eens zo zeer met het poepen zelf te maken, maar meer met het algemene plaatje.. TS Joh niet druk over maken.. Bijna iedereen perst wat mee met de bevalling.. En het interesseert je echt niet hoor tijdens de bevalling.. Het enige dat je op dat moment wil, is je kind eruit zien te krijgen Bij de oudste wel wat meegeperst, maar met de jongste weet ik eigenlijk niet..
Ik weet niet wat de rest schreef; maar ik ben 3x van 'iets anders' bevallen. Ook al ben je nog zoveel naar het toillet geweest; de kans is vrij groot dat je kindje iets mee naar buiten drukt. Ook ik vond dat natuurlijk niet prettig, manlief dacht 'wat stinkt dat vruchtwater', maar op het moment supreme kan het je eigenlijk niets schelen; ze halen het direct heel discreet weg; alleen daar staat dan zoveel spanning dat je eigenlijk liever hebt dat ze helemaal niks aanraken. Maar het overkomt dus heel veel vrouwen.
Ik was er ook bang voor, het is gelukkig niet gebeurd. Er zijn veel vrouwen die eerst al hun ontlasting kwijtraken vlak voordat ze gaan bevallen dus met een beetje geluk ben jij er een van! Buiten dat om zijn ze alles gewend natuurlijk. Op het moment dat ik aan het bevallen was was ik er nogsteeds wel meebezig eigenlijk, dus het is nietzo dat dat weg valt als je bevalt, athans niet altijd.
Hier was alles tijdens mijn weeen al helemaal leeggemaakt. Pfff ik moest echt om de 5min. naar de wc voor een grote boodschap. Daardoor is er niets meer gebeurd tijdens het echte werk hihi.
idd hier ook zo ik heb het echt zelf niet in de gaten gehad!! erg => nee absoluut niet het gebeurd gewoon de darmen worden leeg gedrukt
Het leek me vooraf ook heel naar. maar toen ik persdrang had en er gezegd werd dat dat nog niet kon, zei ik dan moet ik poepen..! Door de ruggenprik mocht ik niet meer van bed af en zelfs toen zei ik: maakt me niets uit, dan doe ik het wel op bed. Zoooo nodig moest ik! Bleek even later toch echt wel persdrang.... Dus op het moment maakte het mij niets meer uit!
Ik had echt een flinke hoop! Ik moest al heel erg tijdens de laatste ontsluitingsweeen maar dat mocht niet vanwege infuus. Dus tijdens het persen kwam er een enorme lading uit. Gaf er echt niks om, heb alleen even geroepen dat het stonk en toen was mijn hoop al weer weg gehaald. Jammer voor de vk (ook nog eens een mannelijke) maar er kwam nog een hoopje. Die was ook zo weer weg haha. Maar kon me er op dat moment echt niet druk om maken, volgens mij heb ik er zelfs nog om gelachen.
Ach ja.. Zo werkt het lichaam nou eenmaal, niks aan te doen En nouja, anders zit je er na die tijd mee. Dan heb je wel andere dingen te doen