*genant* maar t kan je gebeuren..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door piri piri, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij Eva heb ik een klein hoopje gepoept. Ik was me er heel bewust van, maar had al vernomen dat je dan goed perst, dus ik had zoiets van, eerst dit eruit persen en dan de baby :). Het voelde wel een beetje daar, ik zat ook op de baarkruk wat ik niet had verwacht van tevoren, leek net of ik op de wc zat maar toch ook niet ;).

Bij Lisa niet gepoept, had al een week buikgriep inclusief diarree.... Tijdens de ontsluiting nog een paar keer naar de wc geweest en toen waren mijn darmen echt leeg.

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Mijn tante had blijkbaar diarree en een VK die het niet opgeruimd kreeg. Maar die liet dus trots foto's zien van de bevalling he, inclusief dus die hele bende erbij hahahaha

Maar het is dus normaal, zou me er niet te druk om maken. Al heb je het natuurlijk liever niet, mij lijkt het ook geen pretje. Maar je hebt er geen invloed op, dus geen zorgen over maken.

3. Snowy09

Snowy09 Actief lid

13 aug 2011
    466
    0
    0
    Onder Rotterdam
    Hier 2 keer echt alleen van een baby bevallen hoor niks extra's

Bij de oudste een klisma gehad bij de ontsluitingsweeen. zat erg verstopt. Maar wel alles netjes op de wc!
    Maar bij de jongste ook daar geen last van gehad.

;)

4. Metire

Metire Niet meer actief

Hahaha inderdaad! Ik was er echt bang voor maar op het moment zelf had ik echt 'schijt' :D

5. brin

brin Actief lid

14 apr 2011
    327
    0
    0
    ik was er ook "bang" voor dat het zou gebeuren maar tijdens bevalling geen moment aan gedacht. vlak voor bevalling tijdens weeen gevoel dat ik naar toilet moest, bleken het al pers weeen te zijn.

achteraf toch even aan mijn moeder en vriendin gevraagd of ik een grote boodschap had gedaan tijdens bevalling haha maar dit bleek niet zo te zijn... alleen mijn prinsesje eruit geperst hahaha.

6. Mrs Smeerkaas

Mrs Smeerkaas Niet meer actief

Ach wat maakt het uit. Alsof de vk ineens ineens zou roepen: GADVERDAMME WAT DOE JIJ NOU!

Ze ziet het vast vaker als ik dit topic zo lees.. hihi

7. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Wat ben ik blij dat ik dat niet gehad heb. Was er ook zo bang voor!

Ik kan echt moeilijk ergens anders dan thuis naar de wc dus het was mijn worst nightmare dat me dat zou gebeuren.

Gelukkig niet gehad!! Pffoehhh

8. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Denk dat de verloskundige wel wat gewend is........

Ik moet altijd wel lachen om zulk soort topics. Worden eigenlijk altijd geplaatst door dames die nog geen kindje hebben. Zodra je het een keer meegemaakt hebt, weet je dat je het op het moment supreme echt geen bal kan schelen. Zelfde met inscheuren of knippen. Daar kun je je vooraf behoorlijk zorgen om maken, maar op het moment dat het gebeurt boeit het je echt niet.
    Tenminste, dat is mijn ervaring en zo te lezen die van de meeste mama's.

9. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier bij allebei de bevallingen niet gehad. Ik heb me bij beide bevallingen tijdens de weeen helemaal leeg gepoept (water dunne diarree) en gigantisch overgegeven. Dus ik was volledig leeg toen ik aan de 10 cm ontsluiting kwam.

Ben benieuwd hoe het bij de 3e nu zal gaan. Maar hier werd tijdens het persen of voor ik mocht gaan persen al aangegeven in het ziekenhuis van schrik niet als er ontlasting mee komt, dan halen we dat weg maar laat het je niet afleiden. Kortom heel normaal :)

10. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Idd sluit me hier bij aan. Het is normaal! En het word niet eens gezegd dat je aan het ... bent.. dusss En trouwens als je druk bezig bent denk je er niet eens aan..;) (het intereseert je niet eens op dat moment..haha)

11. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Tja het is wat gennt als je er nu over nadenkt. Maar het komt zo vaak voor rn de mensen die om je bed heen staan zullen dit niet raar vinden hoor!
    Sowieso heb je zelf toch wel andere dingen aan je hoofd op moment van bevallen!
    Ik zou er echt sch**t aan hebben hoor! :p

12. Eveline2007

Eveline2007 Actief lid

11 mei 2011
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste zwangerschap wist ik eigenlijk niet eens dat dit zou kunnen gebeuren, er werd nooit over gepraat en op internet keek ik nog niet.
    Toen ik in het ziekenhuis was kreeg ik ook een klysma, maar kan me daar niet zoveel van herinneren, weet alleen nog de weeën.
    Wat ik van die klysma wel heel erg vond, is dat ik met ontsluitingsweeen op de plee zat en mijn moeder me vast hield en toen alles eruit floepte met niet onmiskenbare toiletgeluiden.
    Toen had ik toch wel een gevoel van schaamte (zelfs tegenover mijn eigen moeder). Maarja, tijdens de bevalling nergens meer aan gedacht.

Maar nu oooooooh, de gedachte alleen al, maar het hoort er bij.
    Deze keer toch liever geen klysma, want dat was op de wc echt geen pretje.

Alleen hoop ik niet dat mijn man er een opmerking over gaat maken hehe.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik had de hele zwangerschap al last van verstopping, maar toen Thirza bij 37 weken ingedaald kwam te liggen, kon het er echt bijna niet meer uit en kon ik maar eens in de 4-5 dagen ofzo. Ben voor de lol eens voor en na op de weegschaal gaan staan en dat scheelde een pond....
    Toen de bevalling begon, was ik alweer een paar dagen niet geweest en dat kwam er dus allemaal uit tijdens de persweeen. Als dat ook een pond is geweest, heeft m'n VK een hoop te doen gehad op dat moment :D
    En nee daar ben je op dat moment echt niet mee bezig hoor...

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Echt niet, of heb je het gewoon niet gemerkt...? ;)

15. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Poepen hoort erbij! xD

16. kv78

kv78 Actief lid

19 apr 2011
    348
    0
    16
    je gewoon laten gaan.
    Na je bevalling (en vooral als je hechtingen hebt) is het echt niet zo prettig om gewoon te gaan poepen op het toilet.
    Dus het kan er maar beter van te voren uit zijn.
    En inderdaad het is een teken dat je op de juiste manier aan het persen bent.
    Dus: positief bekijken!

17. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

'Gelukkig' kreeg ik tijdens de weenstorm een gigantische spuug- en diarreebui. Het kwam er aan alle kanten uit, ook sloten vruchtwater en bloed, dacht dat ik dood ging van narigheid :) Gelukkig zat ik op de po-stoel en had ik een kotsbak, dus geen rommel :) Ergste was dat mijn man erbij was :( Ik heb al gemeld dat hij deze keer even op de gang mag wachten tot die bui voorbij is. Hij vond het niet erg zegt hij, het hoort er toch bij? Maar ik vond het echt niet fijn. Voor de gyn en verpleegsters geneer ik me niet, die mogen alles opvangen :D Maar bij het persen was ik dus al leeg, dus zoonlief is schoon geboren.

18. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

En dat is ZO waar! Ik durfde na de bevalling écht niet meer. Die hechtingen, die aambeien, nee nee nee... Dan denk je dat je de bevalling achter de rug hebt en dan moet je poepen :$ Ha, zien jullie er ook zo naar uit? ;)

19. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je bedoelt dat je moet POEPEN? :D

Ik maak me daar ook enorm druk over. Ik zou echt iemand zijn die daar meer mee bezig zou zijn dan de geboorte :S.

Vreselijk lijkt het me :(

20. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Haha das het eerste waar ik aan dacht...ohhhh eindelijk verlost van mijn obstipatie..heerlijk joh!

Ik heb er nu al zoveel last van. (keutels ter grootte van een grote knikker met harde uitsteeksels eraan, en zo hard als steen...) Ik krijg het er gewoon niet uit.

Ga vandaag maar es om laxeermiddel of bij drogist of bij huisarts want dit is gewoon niet te doen.

Ook ik vind het genant hoor..maar ja, wat doe je eraan..

Vind het ook genant dat er tig man tussen je benen zitten te staren. Weet niet wat ik erger vindt..

Een ding weet ik wel, de beeb moet er uit tegen het einde van de zwangerschap en dan neem ik alles maar voor lief zeg maar..

Deel Deze Pagina