Genant plasprobleempje...

Discussie in 'De lounge' gestart door duveltje, 25 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Ik heb net met de ass. h.a. gesproken en zij zegt dat het inderdaad verstandig is om een afspraak te maken. Dan moet manlief ook urine meenemen.

Hij heeft gelukkig geen pijn bij het plassen, dus ws kunnen we prostaat wel uitsluiten. Mijn vader heeft trouwens ook prostaatproblemen gehad (geen kanker gelukkig!) en hij plaste ook bloed :$.

@ love 8; had je vader dan ook pijn bij het plassen? Dat hoort toch ook bij een blaasontsteking? Ikzelf hoor gelukkig bij de weinigen (vrouwen) die nog nooit een blaasontsteking hebben gehad...

@ foxter; Voor zover ik weet heeft mijn man geen narigheid meegemaakt vroeger, tenminste ik denk dat je doelt op mishandeling/misbruik?

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Je hoeft bij een blaasontsteking zeker geen pijn te hebben.
    Heb ik nl ook niet, ik merk t meestal doordat ik wel erg vaak aandrang heb en als ik dan op de wc zit kan ik niet.

Mijn schoonzus kwam er zelfs van de week achter dat ze nierbekkenontsteking had, die voelt nl ook niks bij een blaasontsteking! Als ze wat voelt, is t dus al wat ernstiger...

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Oh gelukkig :) En nu, misschien veel stress op het werk ofzo? Iedereen reageert daar weer anders op.
    Misschien is het wel iets heel anders hoor, maar het kwam in me op.
    Goed dat hij naar de huisarts gaat, misschien is het wel iets simpels, je weet maar nooit!

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

heel knap dat je het deelt. ik zou zeker ook even de ha bellen en als hij zegt dat je beter langs kan komen toch even doen ook al vind hij het genant. beter langsgaan als niet en dan last houden.

5. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Manlief heeft ha gebeld om een afspraak te maken!!! Maaaaaaar.....onze eigen ha is tot half sept. op vakantie; zou hij dus naar een vervanger moeten. En dat wil-ie niet....Snap ik ergens ook wel hoor. Nou ja, nog een paar weekjes afwachten dan en hopen dat het bij de laatste 2x is gebleven!

Wordt vervolgd....

Oja @ foxter: nee, mijn man heeft geen stress; kent hij niet ;) Is ook wel eens vervelend hoor; die man blijft ALTIJD rustig en kalm.
    Vooralsnog ben ik erg geneigd te denken dat het puur lichamelijk is.

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Had hij toevallig veel alcohol gedronken die dagen dat hij in bed plaste?

7. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    zat ik dus ook aan te denken want mn ex vriend had het ook maar vooral als hij dus iets dieper in slaap was door bijv alcohol. niet wakker te krijgen dan en ja dan gebeurde het..

8. love 8

love 8 Bekend lid

16 jan 2009
    580
    0
    0

nee hij had geen pijn bij het plassen, maar wel precies dezelfde klachten als jij vriend.

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dan misschien toch gewoon blaasontsteking :) Deed bij mij trouwens ook geen pijn!

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik zou ook even langs de huisarts gaan.. Misschien is het met iets eenvoudig goed te verhelpen.. Wat vervelend voor je man. Lief dat je er zo op reageerd!

11. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Nee, mijn man drinkt eigenlijk nooit. Alleen op een feestje en heel af en toe een wijntje.
    Maar ik heb ook aan diepe slaap gedacht. Dat er wellicht niets mis is met zijn blaas oid, maar dat hij gewoon ontzettend diep heeft geslapen!

We hebben nu maar een kraammatrasje op bed liggen :D;), in afwachting van de dokter....

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    en wat nou als ie 2 uur voor t s;apen gaan niet meer drinkt? of doet ie dat al niet?

Ik heb het ook een keer gehad.... droomde ik dat ik moest plassen... heb ik zo in mn bed gepist.... vreselijk!

13. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Ik begrijp dat je man wil wachten op zijn eigen huisarts, maar ik zou wel het advies geven om even de urine in te leveren bij de assistente. Je hoeft helemaal niet uit te leggen hoe en wat maar vragen of ze het na willen kijken op een blaasontsteking. Dit kan namelijk heel goed de oorzaak zijn en daar hoef je niet altijd klachten van te hebben. Als kind had ik het heel vaak en liet dan ook vaak mijn urine lopen, heel vervelend!

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Overigens wil een huisarts vaak wel even verder kijken bij een man met blaasontsteking omdat dit niet zo vaak voorkomt bij mannen.

15. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    @ Umm, waar denk je dan aan? Bedoel je dan dat een urineonderzoekje niet genoeg zal zijn, en dat hij verder lichamelijk onderzocht zal moeten worden? Zoals je leest ben ik echt een groentje op dit gebied....:)

@ Butterfly, da's een goed idee!

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    waarschijnlijk nog een kweekje en wellicht nog prostaatonderzoek (maar dat hoeft niet perse hoor).

17. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Ok, dank je wel! Fijn om te weten waar we misschien aan moeten denken!

18. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Het is waar dat er bij een blaasontsteking bij een man verder wordt gekeken waar dat vandaag komt. Maar als je man een blaasontsteking heeft (we zijn natuurlijk hier allemaal dokters op afstand! ) Kan hij wel vast behandeld worden met antibiotica, het is namelijk heel vervelend als een blaasontsteking niet behandeld wordt en het duurt nog wel even tot je eigen huisarts terug is.

19. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn man heeft ook eens een blaasontsteking gehad.. (plaste niet in z'n best hoor maar had daar van onder en in z'n liezen wel een raar gevoel zei hij). Hier dachten ze dat het kwam door lage weerstand, tochtop die plek icm veel motorrijden in nat weer. Tja... geen idee hoor. Maar na een kuur was het over en is het nooit meer terug gekomen. Maar er werd idd wel uitgrbeid onderzocht en gevraagd in vergelijking als wij als vrouw weer eens met een blaasontsteking aankomen.

Deel Deze Pagina