haj meiden. ik wil even me verhaal kwijt en een vraag, mijn zoontje is imiddels bijna 9 maanden en ben sinds kort van noordwijk naar den haag verhuist ik kom uit den haag en mijn vriend uit noordwijk( ik 2 jaar daar samengewoond met hem) We wonen nu nog steeds samen maar dan in den haag. Maar ik twijfel overal zo over, ik had het heel anders voorgesteld mijn vriend als vader en valt me eerlijk gezegt best wel tegen, natuurlijk is iej moe als iej uit zijn werk komt en 30 min in de auto heb gezeten, maar geeft die kleine dan niet echt de aandacht die die hoord te krijgen (IN MIJN OGEN DAN) ik werk nog steeds niet en ben dus de heledag met hem. probleem van mijn zoontje is dat iej best wel beetje verpest is als iej gaat piepen pak ik hem vaak op en niet altijd, maar ik ben zo in me moederrol en ben zo gek op hem dat ik veel met hem doe en iedereen veder in mijn ongeving vind dat hartstike goed doe als moeder. maar vandaag tijdens het eten gaat iej piepen in de box ik geef hem niet gelijk zijn zin en laat hem even ( we wonen namelijk nog even 1 week bij mijn ouders in omdat ik volgende week pas me huis krijg) na 15 min vond ik het lang zat en ik was klaar met eten en pak hem er bij omdat ik het ook gewoon fijn vind dat iej bij me zit. en mijn vriend is dan gelijk JA JE GEEFT HEM ZIJN ZIN, en zo verpest je hem ik zeg hij is ook erg moe en kan iej tog even lekker bij me zitten naja dat is een van de voorbeelden dat gaat allemaal vaak zo. ik zeg wie de afwas niet doet kan hem ook niet breken, vaak in wekend hij werk6 dagen per week dat is tijdelijk nog 6 weken moet iej ook op zaterdag werken. maar als iej dan zondag thuis is gaat iej of de halfedag op de bank hangen en slapen of halfe dag playstationen ten zij ik allen voedingen geef speel doe loop van alles en als ik wat vraag dat met een zucht gaat. kijk snap wel dat iej moe is van de week of savonds maar moet daar je kindje onder lijden? meiden hebben julleij raad kan er erg moeilijk mee omgaan en weet niet wat ik er mee moet want ik ga ook allen maar botter tegen hem doen. HELP HELP HELP
Vervelend dat je vriend zo tegenvalt als vader. Heb je al met hem gepraat hierover? En als hij na zijn werk even gaat rusten, heeft hij daarna wel aandacht voor jullie kleine? Wel fijn dat er mensen vinden dat je het goed doet. Zelf heb je ook een goed gevoel bij je handelen. Ga gewoon op je gevoel af. En dat je onzeker bent dat is toch normaal. Je vriend kan zijn commentaar geven, maar jij bent de hele dag met je kind en weet dus als beste wat het nodig heeft. Ik heb niet echt tips voor je, maar wens je sterkte!
dankje wel. mijn vriend is ongeveer half 6 thuis en dan gaan we vaak eten en daarna douche met die kleine en dan de fles en gaat iej naar bed en tussen door mischien nog even spelen dus tegentijd dat mijn vriend helemaal klaar is is hij het al bagger zat van de dag. ja al vaker gepraat maar het komt denk ik ook omdat we 1 maand geleden een relatie probleem had en dat iej jarloers was en een keer snachts bij me weg is gelopen en het uit had gemaakt sinds dien let ik veel meer ergens op en kan ik steeds minder snel iets pikken, hij liet ons gewoon zo achter zonder dat ik wat fout had gedaan, dat heb me allemaal aan twijfelen gebracht en ik denk steeds ja straks gaat iej weer of wil die weg hij zegt van niet maar alles looopt minder word er gek van
ik zou met hem praten en vertellen wat jij ziet en voelt. als hij niet wil luisteren of wat dan ook, misschien met een relatietherapeut o.i.d. erbij. wil hij daar ook niets van, dan zou ik hem goed voor het blok stellen wat ie nou eigenlijk wil. het is niet eerlijk tegenover jou om zo onduidelijk te zijn.
Ik zou ook gewoon als ik jou was eerlijk tegen hem zeggen hoe je er over denkt en dat je het ook fijner en vooral leuker voor de kleine vindt als hij wat meer met hem doet en speelt. Ik snap wel dat als hij 6 dagen in de week heeft gewerkt en laat thuis is hij moe is, maar toch mag de aandacht voor de kleine daar niet onder lijden. Als mijn man thuiskomt van zijn werk gaat zijn aandacht eerst naar de kleine en daarna kom ik eens aan de beurt hi hi . Zelf als ik thuis kom van werk ga ik ook gelijk spelen en keten met hem ik kan daar nooit te moe voor zijn.
Jaimy, Sorry, maar ik vind je vriend een egoist. Goed zorgen voor een kind is de zwaarste baan ter wereld en we zijn allemaal maar mensen en iedereen doet zijn best, maar jouw vriend lijkt helemaal geen moeite te doen om een band met zijn kind te krijgen. Ik zou hem confronteren met zijn gedrag en je gevoelens hierover en als hij niet bereid is zich een beetje aan te passen en wat meer interesse te tonen dan zijn jullie misschien beter af zonder hem.