kramp in benen en voet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door patrien, 2 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patrien

patrien Niet meer actief

ik heb dit in mijn vorige zwangerschap ook gehad dat ik me kan herinneren, kramp in mijn benen en voet en dan voornamelijk tenen.

auw wat doet dat zeer en wat is het vervelend
    ik weet wel hoe ik ervan af moet komen als ik het heb maar ik wil eigenlijk weten of ik het ook kan voorkomen?

2. spinnie1978

spinnie1978 Actief lid

17 feb 2009
    358
    22
    18
    Ik lees even mee, want van dit zwangerschapskwaaltje heb ik ook erg veel last!

3. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Ik ben toen ik er last van kreeg begonnen met magnesium te slikken (magnesium-calcium 2:1 van Solgar) dit hiel echt perfect. Sindsdien heb ik er nooit meer last van gehad.

4. zohra

zohra Niet meer actief

hoi,

wat ook bij onrustige benen word gedaan is een stuk zeep in je bed aan het voeteind.

ik had altijd een kramperig gevoel in mn kuiten en na een aantal weken een stuk zeep in mn bed gebruik ik niet eens magnesium meer.

5. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Ooh, ik heb dit sinds kort, steeds wanneer ik geslapen heb, al is het maar eventjes & ik ga me dan uitrekken, dan voel ik altijd kramp in mn rechter kuit opkomen, egt heel apart..

6. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    de lerares van mijn mensendieck-zwangerschapscursus zei; bananen eten. Ik weet niet of het echt helpt.

7. krumpie

krumpie Actief lid

4 dec 2008
    221
    0
    0
    noord holland
    ik had hier ook erge last van en ben toen dagelijks ruim 1 liter melkproducten gaan gebruiken (1 beker drinkontbijt, 1 toetje en ong. 750 ml melk per dag) en ook om de dag een banaan eten.

Dit heeft mij erg goed geholpen, de kramp is met 90% verminderd

8. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Hier had ik verschrikkelijke kramp af en toe, vooral 's nachts, in met name kuit. Magnesium tabletjes hielpen.

9. lizzie123

lizzie123 Actief lid

23 sep 2008
    223
    0
    0
    Ik had het maandag voor het eerst in me kuit! Jeetje ik verging van de pijn, ik heb het wel eens maar dan zakt het snel weg, maar nu!pffff..het lopen doet nog zeer!
    Me vriend zei als ik het nog een keer heb je voet naar je toe trekken..been strekken en dan je voet(grote teen zeg maar) naar je neus toe..dus dat ga ik de volgende keer proberen..

10. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Hier ook zo! Verschrikkelijke kuitkramp pijn!!! Brrr...maar goed, lees met nieuwsgierigheid de tips hier =D>

11. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    beste wat gewoon werkt is extra magnesium. veel vrouwen hebben hier tekort aan tijdens de zwangerschap. volgens mij zit dit ok in bananen dus vandaar die tip denk ik.

ik had het ook voor mijn zwangerschap vaak samentrekken van de baarmoeder ed toe nheb ik ook magnesium gekregen werkt perfect. en is ook nog eens goed tegen heftige voorweeen of zelfs een vroegtijdige bevalling door dus de weeen. want de spieren trekken samen door tekort aan magnesium. is dus zowiezo niet verkeerd het te slikken.

zo staat het hier in dld dus overla in boekjes ed.

12. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik heb ook een tijdje magnesium geslikt, maar waar het echt van weg ging was toen ik Floradix ging gebruiken.

13. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Ohw, ik sta regelmatig 's nachts naast mijn bed met kramp in mijn voet of kuit, heel vervelend! lekker uitrekken is er niet meer bij ;)

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik had ook veel kramp en idd magnesium werkt perfect.
    Maar ik kreeg ook de tip van mijn vk om veel te bewegen na het eten want het is verzuring van de spieren. Dus lekker een stukje wandelen na het eten :D

Deel Deze Pagina