Hoi, Ik heb een mega genant vraagje, maar ik stel 'm toch maar omdat mss meer vrouwen hier last van hebben. Ik heb sinds enkele weken last van een onaangename geur uit mijn vagina. Het valt me gewoon erg op en schaam me ook als ik naar een openbaar toilet moet. Ik heb verder geen last van jeuk of pijn bij het plassen, maar wel sinds mijn zwangerschap erg veel last van wit-gelige afscheiding. Zou dit toch een schimmelinfectie kunnen zijn? Ik vind het echt heel erg vervelend.
Ik heb dit tijdens mijn zwangerschap ook wel eens heel erg gehad. Het kan zijn dat de ph waarde van je vagina uit balans is. Ik heb het ook weleens vlak voor of na mijn menstruatie iets en het is idd best naar maar ik denk dat iedereen het weleens heeft. Als het een schimmel infectie is dan zal er binnne een paar dagen een hele nare jeuk opzetten maar als je helemaal zekerheid wil kun je gewoon even bij de ha langs of de vk even die vraag stellen.
Als het echt stinkt zou ik eens naar de gyn gaan, als je zwanger bent kan je wel anders ruiken, maar stinken is nog wat anders . Qua afscheiding, je hebt wel wat meer afscheiding, is het echt vies en geelachtig dan denk ik ook aan een schimmeltje, waar je als zwangere veel vatbaarder voor bent. Of de gyn, ofwel eens aan zelfmedicatie doen : zeker neit wassen met zeep of lactacydtoestanden, gewoon water, en eens bij de apotheek een kuurtje gynodaktarin halen, 5 dagen behandelen en als het daarna over is had je een schimmeltje, zoniet als de vlammende naar de gyn . Kan ook zijn dat je flora gewoon ontregeld is: ik heb er ook last van gehad maar dan eerder een droog gevoel, na een weekje of twee heel consequent zeep vermijden was het over maar ja plezant is anders...
Ik ken het probleem , Ik ben altijd al gevoellig geweest voor infectie's ect. daar in de buurt. Ik had ook allerlei middeltjes , zoals Lactasyd enz , het helpt voor even maargoed , het komt altijd terug. Nu doe ik om de 2 weken een vaginale douche , en voor de rest heb ik vochtige doekjes om me zo nu en dan te ''verfrissen'' Het is ook prettig om een inlegkruisje in je ondergoed te doen , zo is de geur wat minder en zit het niet in je ondergoed. Als je het niet vertrouwdt , gewoon even langs de huisarts gaan , dan krijg je een medicijntje.. suc6 !
Mag je vaginale douches gebruiken tijdens je zwangerschap? En die vochtige doekjes gaat het daar niet juist eerder van irriteren 'daar beneden'?
Was ook iets dat de apotheek hier aanraadde , een vaginale douche met een soort van isobethadine, dat moest je verdunnen en dan met zo'n geval inspuiten en gewoon laten uitlopen , niet naspoelen.
Ja dat kan geen kwaad tijdens je zwangerschap. Ik vind het zelf wel prettig , geeft een schoon gevoel. Natuurlijk niet iedere week gebruiken , want dan heb je wel kans dat het gaat irriteren. En die doekjes zijn gewoon lekker voor na het zwemmen of sporten ect. Ik heb er in ieder geval geen last van , en bij mij werkt het prima !
Ik heb het ook, de ene week erger dan de andere week. Ik weet zeker dat ik geen infectie heb. Het zal wel bij de zwangerschap horen. Ik gebruik geen middeltjes, alleen was ik me en verschoon me vaker.
Het hoort ook bij de zwangerschap , het schijnt aan het einde van je zwangerschap alleen maar erger te worden.. Gewoon regelmatig wat schoon ondergoed aan doen , ik spoel verder goed met lauw water en allerlei vaginale zeepjes en doekjes ect. En inlegkruisjes doen wonderen , als je soms ziet wat eruit komt.. BAH !
hoi! dacht al dat ik de enige was ik vind mn urine wat raar 'zoetig' ruiken, en ook hier elke dag inlegkruisjes voor de afscheiding, 's nachts gebruik ik ze niet, om toch een beetje te 'luchten' t zal er, zoals zoveel dingen, wel bij horen....
Ik heb er sinds zwangerschap ook last van.. Net als dat t steeds "nat" is daarzo.. bleh! Uit t verleden heb ik niet echt positieve ervaring met inlegkruisjes; ik kreeg er juist schimmelinfectie door, dus dan soms maar 2 of 3 keer een schone onderbroek aan en de bovenbroek na 1 dag in de was.. Wel was ik vanonder met van dat Intiem spul van Kruitvat en vaak 's avonds nog even emt een gewone natte washand.. Hier thuis vind ik t geen ramp.. Maar ben vooral bang dat anderen t ruiken..
Hoi hoi, Ik heb dit ook, maar bij mij is het een bacterie die je snel op kan lopen in de zwangerschap. Hij moet wel behandeld worden, want hij kan een vroeggeboorte opwekken. Laat er dus ff naar kijken! Succes !
Ik heb ook altijd doekjes op de wc liggen om het even op te frissen! En een inleg kruisje wat je na een paar uur weer verschoont is ook echt ideaal. Dan is de geur ook weg. Wat er ook nog is is een speciale deo, ook nog wel is handig. Succes ermee, groetjes!
Vergeet ook niet dat je veel beter ruikt tijdens je zwangerschap. Dus wat jij ruikt, hoeft een ander helemaal niet te ruiken. Maar omdat je neus extra scherp is, denk je dat de hele wereld je op dat moment kan ruiken...