Baarmoeder trekt samen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Hummel, 29 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hummel

Hummel Niet meer actief

Hallo verloskundigen,

Ik ben nu 17 weken zwanger en ik heb veel last van mijn baarmoeder die zich steeds aanspant of samentrekt. Soms is dit ook behoorlijk gevoelig.
    Ik heb er nu al zo'n twee weken last van en ook dagelijks.
    Kunnen jullie mij vertellen wat dit kan zijn, want het lijkt me nogal vroeg om harde buiken te hebben.

Alvast bedankt.

Liefs Hummel.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi hummel,

Samentrekkingen van de baarmoeder zijn oefeningen van de baarmoeder dit komt omdat de baarmoeder een grote spier is die soms moet oefenen om samen te trekken. Een niet zwangere baarmoeder doet dit ook 9-10 keer per dag maar daar merken we niets van,nu het oprek komt te staan merken we hier meer van. Maar omdat je er zoveel last van hebt is het verstandig je urine even na te laten kijken bij je huisarts een blaasontsteking kan namelijk de veroorzaker zijn van deze klachten maar ook kan het zijn dat je misschen toch wat te druk bent. Dus laat je urine controleren en neem je rust!

Imek

3. Hummel

Hummel Niet meer actief

Bedankt Immie,

Ik zal maandag gelijk (voor de zekerheid) even mijn urine naar de huisarts brengen.

Liefs Hummel.

Deel Deze Pagina