Het viel bij mij wel mee denk ik. Bij de eerste was ik 19 , zat flink verstopt dus poepte erg veel tijdens het persen Verder heb ik geroepen ik ga dood ik ga dood 2de bevalling was een spoedje, enige wat ik daarvan nog weet is dat ik opweg in de ambulance naar het ziekenhuis zei , dat ik dit nog eens mag meemaken en daarna gingen mijn lampen uit.
Mijn zoon werd met een volle bos haar geboren en dat vond ik zo mooi! Dus ik riep door de kamer, kijk nou wat een mooie bos haar dat hij heeft, waarop de verpleegkundige meteen riep... nou dat is ie straks allemaal kwijt... !!! Leuk als je net bevallen bent... dat wil je dus absoluut niet horen haha!!
Ik heb het tijdens de bevalling best netjes gehouden. Omdat ik al meer als 30 uur bezig was , ruggenprik gehad. Tijdens het wachten op volledige ontsluiting hebben vriend en ik voetbal (eredivisie) liggen kijken. Komt mannelijke arts gezellig ff mee kijken voordat hij kwam toucheren haha. Heb tijdens zwangerschap herel veel last gehad van obstipatie , zelfs nog net voor bevalling. Dus tijdens het de persweeen kon ik het poepen echt niet tegen houden Ik wist het niet zeker of ik had gepoept dus dat vroeg ik dus gewoon. " heb ik nu gewoon liggen poepen" ze zeiden ja. Zei ik heel droog " yes, dan is die ontlasting er eindelijk ook uit, dan zit dat niet meer dwars. Handig die persweeen" Na 22 min was mijn dochter geboren, maar had mij er eigenlijk op ingesteld dat dit veel langer zou duren. Dis toen dochterlief geboren was zei ik i" is ze er nu al, dat is snel" had eigenlijk bij elkaar bevalling van 21 uur met nog 2 dagen voorweeen. En ben ff in paniek geraakt nadat ruggenprik uit was gezet maar wel de weeënopwekkers volle kracht aan stonden. Ik had alleen rugweeen dus waren op een gegeven moment heel erg pijnlijk toen ik de laatste ontsluitingsweeen en wat persweeen weg moest puffen. Ik heb een paar keer heel hard geroepen IK KAN NIET MEER, IK WIL NIET MEER.
Ik heb ook heel erg veel geroepen dat ik het niet aankon, mocht geen pijnstilling, het ging allemaal aardig snel. Heb op een gegeven moment ook geroepen dat hij er NU uit moest, pak maar een schoenlepel! VK vond het (achteraf gezien) een erg vreemde opmerking... Liefs,
Dat zeiden ze mij dus ook! En de krullen zouden ook niet blijven. Er klopte niks van, ze heeft haar gekrulde haren behouden. Het is wel even iets dunner geweest. Maar inderdaad niet leuk om te horen terwijl je zo trots bent.
Zeker niet leuk om te horen en het lijkt me ook overbodig om te benoemen, maar goed.. Mijn dochter had ook een flinke bos en raakte dus wel veel kwijt.. Maar dochter van mijn vriendin had ook een volle bos en hield ook een mooie bos met haar..
Ik had een bevalling van zo'n 20 uur. Door een foutje had ik 4 uur persweeen. Als ik het tegen ze zei dan kreeg ik te horen dat dit nog geen echte weeën waren. Pas toen mijn man echt heel boos is geworden op de gang en een keizersnede eiste, besloten ze toch maar eens te kijken. Ik had inderdaad al 10cm. Ik mocht echter nog niet persen omdat de vk nog eerst een andere bevalling moest doen, het was nou eenmaal erg druk. Ik heb geroepen: ga maar joh, laat ook maar, ik doe het zelf wel! En ik ben ook zo begonnen. Ze werden er nog behoorlijk druk mee want ze was er ook zo. Toen ze er net uit was legden ze haar bij mij op de buik. Maar net op dat moment ging bij mij het lampje even uit. Ze draaide dus iets, maar ik was er zo weer bij en kon haar dus wel grijpen. Toen riep de zuster: pas op ze laat haar vallen! Ik voelde me zo'n slechte moeder op dat moment. Dan heb je net je dochter en dan laat je haar vallen. Wat voelde ik me ellendig terwijl het zo'n mooi moment had moeten zijn. Dan faal je gelijk. Ik heb me hier nog heel lang erg schuldig over gevoeld. Terwijl zij mij beter had moeten checken want ik had een gigantisch hoge bloeddruk, net liggen persen. Eigenlijk had zij niet mijn kind op mijn buik moeten kwakken en gelijk weglopen.
Van de eerste (met mijn 19 jaar) moest ik worden ingeleid wat een Hel met een hoofdletter H :x .......het enige wat ik toen tegen mijn liefde zei was; Dit.....Nooit. ......Meer....!!!! Alles bij elkaar nog geen 4 uur, en dat voor een eerste ingeknipt en een klein scheurtje . Van onze jongste (met mijn 33ste) liep ik al 4 dagen overtijd en heb bij de VK heel duidelijk gezegd doe wat je kan, ik wil Hoe dan ook geen kerstkindje Dus na wat gefrutsel weer naar huis..... dit gebeurde smorgens. De rest van de dag niet veel bijzonders (alleen wat lichte krampjes). Gezellig met manlief en dochter gegeten en onder het eten zei ik nog heel droog mwah ik hoef niet zo veel mijn darmen zitten vol en ik kan niet naar het toilet (little did i know ). Zo rond 7 uur s avonds werden de krampen wat vervelender op en af naar het toilet tot een uur of kwart over negen Den mijn man zegt tegen mij schat weet je zeker dat je geen weeën hebt????? Ik snauw hem af met welnee!!!!! Ik kan gewoon niet van mijn drol afkomen! (Voelen jullie hem al aankomen? )wat ik niet wist was dat manlief mijn "krampen"zat te timen en met de telefoon in zijn hand en ik op het toilet te grauwen van de buikpijn belt de VK waarop de VK vraagt" hoeveel tijd zit er tussen? ". Net op dat moment krijg ik weer een "kramp" en stoot een soort gebrul uit waarop de VK zegt haal haar van het toilet af ik kom er nu aan!! dus met een kwartier had ik een VK in mijn kamer, een VK in opleiding en een kraamverzorgster Ik bleek al 7 cm ontsluiting te hebben en om 5 voor 10 had ik onze dochter in mijn armen overigens heeft haar hoofdje 4 persweeën gestaan op de baarkruk omdat het "te snel" zou gaan anders mochten we nog een derde wondertje mogen krijgen wil ik graag weer zo bevallen want het beviel mij prima
MelZoe, het hoofdje stond 4 persweeën lang?!?!?!!!??!!? Had jouw VK martelen als hobby? oh mijn god, hoe kun je het volhouden!
geen idee het kostte me inderdaad wel heel veel moeite, maar het is me dus wel gelukt......en ik werd overladen met complimenten van de VK.die zei dat ze graag al haar bevallingen zoals die van mij zou willen ,ze hoefde zo weinig te doen. dat is dan wel een mega oppepper na zo'n ervaring al was het grootste compliment toch wel ons mooie meisje !
Onze oudste was een helse bevalling, de tweede wilde ik in het ziekenhuis. Begon s'avonds rond half een te rommelen. De verloskundige gebeld dat ik graag naar het ziekenhuis wilde. Hij zou eerst langs komen. Nou mevrouwtje, dat wordt morgenmiddag pas als het doorzet. Twee cm met onregelmatige weeën. Mocht dus niet naar het ziekenhuis, man naar bed gestuurd en ik zelf effe filmpje kijken, rond kwart over 1 stopte de weeën dus dacht laat ik eens onder de douche gaan, zeggen dat dat helpt om de weeën op te wekken, nou dat heb ik geweten, leek wel of er een kurk van onderen uit werd getrokken en het hoofdje was er al uit, man geroepen en geschreeuwd je moet bellen!!!!! Hij met z'n slaperige hoofd over de telefoon, tja de weeën komen om de de tien minuten, dus ik boos. Kijk eens met je doppen naar beneden, ik onder tussen kruipend naar bed. En na 1 perswee was ze er. Gelukkig woonde de verloskundige bij ons achter en had mijn boze reactie gehoord op de achter grond en kwam met pyjama aan bij ons binnen stormen. Om 01:25 is onze mooie dochter ter wereld gebracht door ons zelf. Een mega ervaring. Hoop dat onze derde ook zo snel en redelijk pijnloos mag gaan alleen dan wel met ervaren personeel
Een weekje geleden bevallen bevalling van 16 a 17 uur en hier komen de genante en memorabele dingen Ontsluiting vorderde niet bleef op 4cm. Sterker ging van 5 weer naar 4 dus ruggenprik na een 11 a 12 uur weeën. Weeopwekkers stonden op 115 ! Terwijl.ze meestal maar tot 50 gezet worden. pijn kwam door de ruggenprik heen maar was goed te doen. Toen ik op dik 5cm had de vroedvrouw in de gaten dat het snel kon gaan dus ze vertelde dat ze even wat ging.doen maar zo terug kwam. Moest ik in tussen tijd druk of pers drang krijgen moest ik meteen bellen. Na 5minuten enorme druk dus ik vroeg manlief te bellen. Hij waarom? Ik bel maar Hij ach wacht maar even ze komt er zo aan Ik ok geef me nog even een slok water en druivensuiker Hij gaf water. Druivensuiker, ik.schaaaaat dat kotsbakje nu! !!! En kotste alles uit. Terwijl ik overgaf kwam de vroedvrouw binnen en je zag haar panikeren. Was de gyn en.ka al aan.het bellen nog voor ze checkte naar de ontsluiting omdat ze aan.me zag dat ik volledig ontsloten was. Dus hup kijken.ja hoor hoofdje enorm laag volledig ontsluiting en snel snel naar verloskamer. Daar over op verlosbed en weg was de pers drang maar.hoofdje kwam er al.bijna uit. Gyn kwam binnen 1keer persen en.hij was er. Vroedvrouw had ons zoontje.in haar handen en gyn stond al.met de placenta in zijn handen. Paniek wat.nu handen te.kort! Gyn heeft 5minuten met de placenta in.zijn handen.gestaan voor iemand hem die emmer kon aangeven haha. Zei hij doodleuk ach ik heb tijd hoor Zijn gezicht was geld waard. Gaan we nooit meer vergeten
Ik weet eigenlijk niks van de Spoed keizersneden, de momenten er voor waren een hel. snachts braken mijn vliezen omdat mijn lichaam ons kindje afstoten door mijn hartaandoening (wie volgens de gyneacoloog geen gevolgen voor ons kindje had wat wel bleek) in het ziekenhuis werd alles nagekeken en het behandelplan was weenremmers en longrijpers eerst wouwen ze me de tableten geven dit doen ze na 32 weken zwangerschap. alleen wist ik zelf dat ik deze niet mag ivm bloeddruk verlaging en bradycardie`s na overleggen bleek ik gelijk te hebben en kreeg ik een infuse met daar bij meteen exstra vocht ook de eerste longrijp prik. de hele nacht bleef ik me eigen steeds slechter voelen. ctg smorgens en bloeddruk meting gaf aan dat bloeddruk super laag was dus nog meer vocht en dat ons mannetje zijn hartslag weg zakte. behandel plan was longrijpers minimaal 12 uur laten inwerken en op mijn linker zij blijven liggen. daar lag ik dan en voelde me eigen steeds slechter en slechter worden. ik eisde een ctg en gelukkig kwamen mijn moeder en man net binnen. ons mannetje zijn hartje klopte nauwlijks. voor het eerst werd er gekeken hoeveel ontsluiting ik had was ondertussen 3 cm en probeerde ze een electrone op zijn hoofdje te plakken alleen lag hij niet ver genoeg ingedaald en lukte dit dus ook niet de gyneacoloog werd gebeld en er werd over gegaan op een spoed kz onder volledige narcose omdat het zo heftig was mocht mijn man er boven verwachtingen wel bij zijn. ik weet nog dat er om de paar seconden met de dopler gekeken werd of ons mannetje nog leefde dit werd dan ook steeds gezecht wat was het vreemd om te horen *hij leeft nog nog even en dan is hij veilig*. beneden bleek er zo weinig tijd te zijn dat ze alles tegelijk deden catheterwerd gezet en tegelijk werd de narcose klaar gemaakt ik wist niet dat de narcose zo pijn deed mijn lichaam stond in brand en heb alles bij elkaar gegild. wat er de rest van die dag gebeurd is weet ik niet. van fotos weet ik dat ik onze zoon om 8 uur 3 minutjes heb mogen zien maar was nog niet helder genoeg. ik weet dat ik dacht dat hij huilde en de KA zij dat het niet huilen was maar dat hij zo moeilijk ademde. de volgende dag werd ik wakker en relaseerde ik me eigen pas wat er gebeurd was. Onze zoon kon niet zelfstandig ademen en hij begon goed apgar 7 toen 8 maar na 10 minuten was hij nog maar 4 en brak er nog meer paniek uit. Ik vind het heel moeilijk dat dit mijn eerste en enigste bevalling ooit zal zijn aangezien nog een kindje ons afgeraden word. het klink stom maar zwanger worden raak ik snel. maar babys kunnen niet in mijn buik blijven zitten en de kans is groot dat het de volgende x voor de 25 weken mis zal gaan.
Pfoe heftig verhaal! Ik zal er weer wat luchtigers ingooien. Mijn bevalling ging zo snel en ondanks de pijn heb ik er wat mooie memorabele quotes uitgegooid tijdens mijn thuisbevalling Mijn vriend vroeg tijdens de ontskuiting of ik wou douchen met de douchekruk. Dat leek me wel wat totdat ik een wee kreeg nog voor ik mn kleding uit had gedaan. Kk zei tegen mn vriend bekijk het maar ik ga terug naar bed! Ik ben er niet meer uitgeweest! Ik was helemaal gelukkig toen mn kraamhulp zich voorstelde vlak voor het persen begon, want haar handen waren zo lekker fris en koud! Toen de vk zei dat het persen heel goed ging zei ik heel beduusd "maar iedereen kan toch piepen?" Tijdens het afklemmen van de navelklem pakte onze meid de kochertang vast en die liet ze niet meer los, haar vingertjes moesten eraf gepeld worden Bij het geboren worden van de placenta had ik geen weeen meer maar moest nog wel even goed meepersen. Toen heb ik nondeju geroepen toen die er uitkwam. Ik zeg werkelijk waar nooit nondeju! Voor het hechten riep ik "wacht even, mn zwangerschapsmisselijkheid is weg, nu wil ik eerst een broodje nutella voordat jullie gaan hechten". Was maar goed ook, omdat een derde jaars stagiair het onder begeleiding deed zijn ze zeker een half uur bezig geweest. Verder had ik verwacht een kreng te zijn maar dat was ik niet. Toen alles klaar was wouden ze nog een matje inder mn rug leggen, ik zei toen dat dat niet hoefde want dat was maar zweet, bleek het allemaal vruchtwater te zijn. Ik dacht dat ik alles al ervoor geloosd had!
Leuk om te lezen. Hier geen leuke of gênante verhalen, want bij de eerste veel te vroeg bevallen. En bij de tweede, een spoedkeizersnede ivm enorme bloeding door placenta preavia en een kind wat veel zieker bleek en meteen naar een academisch ziekenhuis ging. Beide keren, behoorlijk dramatisch. Des te leuker om deze verhalen te lezen.
Ik kreeg plotseling een spoed keizersnede, ik was super zenuwachtig toen ik op de ok tafel lag, ik was heel bang dat ik alles zou gaan voelen. Toen ik lag en de verdoving ging werken voelde ik ze toch bezig met mijn buik.. Dus ik riep heel hard ik voel nog steeds wat jullie doen hoor! Wat zijn we aan het doen dan? Zeiden ze. Dus ik riep terug nou jullie drukken een beetje op me buik hier en daar! Uhmm mevrouw we zijn allang bezig in u buik..... Oh.. En binnen no time was me kleine mannetje er! Heerlijk! Volgende bevallig graag weer een keizersnede, die Weeeen en ellende erbij voor mij nooit meer!