Genante en memorabele bevallingsverhalen

Discussie in 'De bevalling' gestart door meidenhuis, 18 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Geweldig :D :D :D
    Je vroeg dus eigenlijk aan je vriend of de dokter 😷 zijn werk mocht doen :D
    Wel een scherpe opmerking van je vriend ook 😂

2. Theedoek

Theedoek Actief lid

5 jul 2016
    380
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Mooie verhalen! Even een upje aangezien ik alles nu gelezen heb van de afgelopen 6 jaar 😂🙈

DN2017 vindt dit leuk.
  3. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Wat apart om de ervaring in Duitsland te lezen. Dan vind ik het toch wel veel prettiger om pas met weeën in het ziekenhuis aan te komen en gewoon op één kamer te blijven, pas iets van 2uur na de bevalling ben ik van kamer gewisseld.

Hihi dat verhaal over het bevallingscentrum, ik zou denk ik ook naar mijn man kijken als een hele knappe jonge arts zoiets vroeg.

DN2017 vindt dit leuk.
  4. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Haha, dat is toch beter dan dat je "Nou, GRAAG!" zegt :D

5. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ohh heb gewoon alles gelezen.

Ik kan me niks genants herinneren. Maar het was wel erg memorabel.

Op di 12 augustus savonds slijm en bloed verloren en kreeg meteen wat last van weeën. Door bloed verlies toch maar even ziekenhuis gebelt. Kon komen zouden ze alles weer controleren.
    Was meteen erg blij om een bekend gezicht te zien. Wiesje was ook bij 1 van de miskramen. Zo'n schat van een mens.
    Had wel weeën maar erg onregelmatig een maar 1cm ontsluiting. Na een tijdje bleven de weeën ook weg en maar naar huis gegaan om af te wachten of het toch ging doorzetten. Wiesje zei nog tot morgenochtend, heb ik ook dienst.
    Ben optijd in bed gekropen. Niet meer geslapen want de weeën kwam toch weer opgang.
    Ben rond 2 uur gaan douchen. Vriendlief lag wel heerlijk te slapen.
    Om 5 uur was ik in paniek van alle pijn en wou terug naar het ziekenhuis. Vriend zei nog nu al.. hahaha
    In het ziekenhuis weer aangekomen was het idd goed begonnen en had ik 4 cm ontsluiting maar erg onregelmatige weeën. :( vliezen werden gebroken. Mevrouw had gepoept in der vruchtwater. Kreeg iets op der hoofdje en ik had banen om mijn buik en een infuus. Zo irritant als je rond wil lopen maar dat mag niet.
    Nu 2 uur was het nog steeds 4cm en weeën werden minder. Dus aan de weeënopwekkers.
    Toen werd het helemaal minder. Wiesje was er ondertussen ook weer.:)
    De weeën werden zo sterk en zo snel achter elkaar dat ik weer in paniek raakte omdat ik niet kon lopen om te dealen met de pijn. Roy kreeg me niet rustig die kreeg de ene uitbrander na de andere.
    Toch maar iets voor de pijn. Ruggenprik werkt bij mij niet. Moeilijk te zetten. Dus gekozen voor een morfinepompje.
    Vanaf dat moment is het wazig en heb ik zelfs even geslapen. Rond 11 zat ik op 6cm dus was wel vordering.
    Het ging allees steeds minder met onze dochter. Ze liet steeds vaker zien dat ze het niet meer prettig had in mijn buik.
    Om 13.00 ging haar hartslag elke keer zo ver omlaag dat het een spoedkeizersnede is geworden. Zat toen ook pas op de 7cm.
    De keizersnede was helaas wel onder algehele narcose en toen ik naar de ok ging voelde ik weer elke wee. Puf puf puf.
    Lig op de ok en een meneer wil het kapje opzetten midden in een wee.
    Heb hem weg geduwd en gegild dat hij op moest rotten. Hij bleef dat masker op.mijn gezicht duwen terwijl ik een wee de baas probeerde te blijven.
    Gelukkig een vrouwtje tegen hem gezegd dat hij even moest wachten.
    Ik dus na de wee onder zeil. Mijn vriend mocht er toen gelukkig wel.bij dus hij was wel.bij der geboorte.
    Het eerste dat ik weer weet is dat ik ijskoud wakker wordt.
    Na een tijdje kwam roy met onze dochter maar daar weet ik eigenlijk niks van. Was zo wazig. Pas een paar uur na haar geboorte had ik het besef dat ik mama was en dat ze gezond en wel was geboren.

Dat is nog steeds wel een pijnlijk iets. Was er niet bij toen ze geboren werd of ja bij kennis. En ze was al een paar uur oud voor dat ik goed bij kennis was. 😞

Hoop echt dat deze bevalling natuurlijk zal zijn zodat ik geen moment zal missen.

6. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Bij mijn eerste had ik een beschuitje gekregen aan het begin van de bevalling.. Stond op mijn kastje maar durfde niet te eten omdat ik bang was voor misselijkheid.. Op een gegeven moment hoor ik het gerinkel van het karretje van het eten. En meteen komt er een jonge jongen binnen...
    Ik zei ¨Laat mijn beschuitje maar staan hoor want misschien krijg ik wel honger zo¨ (alsof ik dan niks nieuws zou krijgen maar goed:p)
    ¨Oh das goed hoor¨ zei hij, ¨Maar ik zal me even voorstellen ik ben de gyn en ik kom je bevalling begeleiden :):):) :D

K00 vindt dit leuk.
  7. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Haha oeps! Die is grappig

8. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

De de door mij eerste woorden ooit tegen mijn zoon gesproken: 'Oh, wat ben je glibberig!'

:)

9. Shelsmanda

Shelsmanda Actief lid

2 nov 2015
    144
    4
    18
    sales assistant
    Lelystad
    haha leuke verhalen ! ik ga echt een keer de tijd nemen om ze allemaal te lezen ! hier wil ik ook maar even een hoogtepuntje delen.

bij 8 cm had ik al enorme persweeën, maar mijn blaas was te vol dus er werd een katheter erin gejaagd. Ja, auw.. De ontsluiting sprong gelijk naar 10cm en dus mocht ik gaan persen.. tussen de oerkreten en het persen door nam ik een pauze om even het volgende te mededelen; "Mijn arme poes !!!".. Nee, zo serieus werd ik niet meer genomen..

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.215
    113
    UP!

3 weken terug bevallen maar was niet echt genant of memorabel. Ik heb me netjes gedragen, zelfs niet gescholden op de gyn bij laatste keer toucheren, ze was opgeroepen voor ks omdat J een sterrenkijker was en ik bleef hangen op 8 cm. Ze wilde zelf 1x toucheren voor ze de beslissing nam en man, wat deed ze me een pijn! Maar J draaide en 2minuten later was hij eruit :D

Oh en heb verschillende keren tegen manlief gezegt dat hij er NOOIT meer een jongen in mag duwen aangezien oudste zoon ook "niet wilde" en ks werd en de meiden wel gewoon bevallen. Zijn reactie: Is goed schatje, maar dit was de laatste baby weet je nog?... Maakt met niet uit, ik wil er NOOIT meer een jongen in! :cool:

11. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    Bij mijn eerste heb ik, nadat de VK zei dat ik wel wat krachtiger kon persen, huilend vanaf de baarkruk geroepen: ik ben zo bang dat ik moet poehoepen. Haha, waar kan je je druk over maken ;).

12. Ambiebambie94

12 jun 2016
    43
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn bevalling begon in het ziekenhuis ik zou worden ingeleid. Was al super zenuwachtig want wist echt niet wat me te wachten stond. Na een half uur aan het CTG te hebben gelegen kwam de vk en bleek ik al 2 cm ontsluiting te hebben. Ik weet niet hoe ze voelde maar de vliezen breken en het toucheren deed meer pijn dan de bevalling. Ik trok zulke gekke bekken van de pijn schijnbaar tijdens het vliezen breken dat mijn man de slappe lach kreeg. Op dat moment echt niet leuk. Toen de weeën al een tijd op gang waren en ze echt niet leuk pijnlijk meer waren kreeg ik een morfine pomp. Schijnbaar bleek ik op een gegeven moment boos te worden omdat hij niks deed (drukte vaak op het knopje en er zat een slot op) hier hebben ze schijnbaar allemaal om gelachen. Ik kan het me niet herinneren was te druk bezig met de pijn opvangen.

Bij mijn zoontje ben ik ook ingeleid helaas had ik een weeën storm en heb tijdens de bevalling een zuster geslagen en een vrouw van de drankkar uitgescholdenm

13. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Mijn vliezen braken om 4.15 in de nacht met een zwangerschap van 36 weken.
    Ik kreeg gelijk weeen om de twee a drie minuten en onderweg naar het ziekenhuis kreeg ik een gevoel dat ik moest poepen.
    Ik had alleen in mijn hoofd dat ik misschien maar 4 cm ontsluiting had, dus wilde me ook niet als een mietje gedragen...ik wilde geen rolstoel en liep gewoon lachend de verlosafdeling op.
    Ze wilde daardoor niet toucheren en pas toen ze zagen hoe snel de weeen kwamen (bijna geen pauze meer) en dat ik midden in een zin weeen moest wegpuffen werd er toch wat haast gemaakt :D
    Mijn broek werd uitgetrokken, benen in de beugels en ik bleek al 8cm ontsluiting te hebben, hoofdje was al zichtbaar, inclusief zijn blonde haartjes :D
    Mocht gelijk gaan proefpersen...helaas dipte zijn hartslag en hij zat klem achter mijn schaambot waardoor ik niet verder kwam met persen.
    Uiteindelijk de vacuuumpomp erbij en dat voelde echt als een opluchting...ik voelde dat hij verder kwam bij elke pers.
    Om 6.57, na bijna drie uurtjes, is mijn zoontje geboren....

14. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw

Amai, waar kan ik tekenen voor zo'n bevalling? :D

15. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Zeer herkenbaar! 😂

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit zou echt iets voor mij zijn.
    Ben ook zoooooo bang om te poepen / kotsen.
    Vraag me af wat vaker voor komt haha!

17. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier beiden gedaan. Je houdt t niet tegen.. En je bent niet de enige dus je niet druk over maken.

Wat ik wel vreemd vond was dat ik onder de douche MOCHT plassen. Dat klopt voor. Je gevoel echt niet..

18. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja, onder de douche plassen met de douchestraal erop, helpt tegen het branden :) Ik nam in de kraamweek ook altijd een colafles met lauw water mee naar de wc. Lauwe straal over je vagina laten lopen, anders ga je jodelen van de pijn :D

Trouwens, ik heb alleen bij de oudste vreselijk gebraakt en diarree gehad :) Het kwam er voor mijn gevoel aan alle kanten uit. En het kon me niets schelen, ik had zon pijn. Wel achteraf dat ik liever niet had gehad dat mijn man daarbij was ;) Bij de jongste niks aan de hand, was een veel rustigere bevalling en was helemaal niet misselijk en ook geen poepbaby gehad haha.

19. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.077
    17.035
    113
    Ik denk dat de meeste vrouwen wel (een van) beide meemaken :p
    Hier alleen een keer gekotst tijdens de ontsluitingsweeën.

20. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Ik was stiekem heel blij dat ik poepte... Had al een paar dagen niet goed gekund en was als de dood dat ik na de bevalling zou moeten poepen. Dat is dus echt niet fijn! ;)

Deel Deze Pagina