Genante en memorabele bevallingsverhalen

Discussie in 'De bevalling' gestart door meidenhuis, 18 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik was na de bevalling helemaal high van de hormonen en toen ik werd gehecht zei ik: hee, ik word genaaid! Heb er zelf toen HEEL hard om moeten lachen en iedereen lachte beleefd met me mee, heel genant. :) (zeker als je bedenkt dat het niet goed ging met mijn dochtertje, maar dat ging volkomen langs me heen)

O, en toen ik een ruggenprik had gekregen werd rectaal mijn temp genomen, was al een miljoen keer getoucheerd en ik kreeg ook nog eens een catheter dus ik zei: nu is er geen gaatje meer over waar niks mee is gedaan. Gut wat vond ik mezelf grappig... :)

Oilell, meelanor, itsourlove en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. bij mijn eerste bevalling schoot het persen echt niet op :x
    was al een uur of wat bezig

Het was zo erg dat ik op een gegeven moment riep , ik lig hier maar te persen en wat komt er....een DROL:):)

Iedereen lag in een deuk...behalve ik:x

Tis dat ik geholpen ben, want anders was ze er nu nog niet uit geweest:D

Tweede bevalling heb ik me keurig gedragen
    alleen op een gegeven moment zei ik tegen mijn zus trek alle infusen er maar uit want ik wil niet meer...toen had ik al wel 9 cm ontsluiting;)

3. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Tijdens mijn bevalling vlotte het niet zo, de baby moest nog een hoek om ofzoiets ;) en verder voelde ik ook niet echt persdrang. De verloskundige van het ziekenhuis wilde me wat tips geven, en zei op zweverige toon dingen als "Denk je baby naar beneden" en "Begeleid je kleintje naar buiten". Op dat moment verging ik van de pijn en vond ik het echte onzin wat ze zei. Dus riep ik heel onaardig naar haar: "hou toch op met die vage praat!" :x Achteraf wilde ik nog wel met excuses aanbieden, maar ze was al weg :)

4. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik heb aan de VK gevraagd of ze me knock out kon slaan, het duurde me allemaal te lang en ik vond de pijn echt niet grappig en dat de ontsluiting niet opschoot vond ik helemaal niet leuk. (zat 8 uur in de weeeen en vond het echt wel genoeg)

En toen ik voor de zoveelste keer naar de wc moest vroeg mijn vriend wat ik ging doen, ik antwoorde dat ik van het dak af ging springen omdat ik gek werd van de pijn (ja ik ben echt een mietje wat pijn betreft haha). Hij schrok toch wel een beetje.

5. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    hier was het de gyn die een foutje maakte.

ik had gezegd dat ik niet wilde weten wanneer ik ingeknipt zou
    worden, was bang dat ik er dan extra op ging letten.
    tijdens een wee roept de gyn ineens
    ennn knippen maar!!!

(ipv en persen maar!)

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Genante eerste woorden nadat ze eruit was : Vol verbazing "Het is écht een baby"!

7. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    O, echt, ik heb net echt de tranen van 't lachen van m'n gezicht moeten vegen... Hier moet je 'n boek van maken!!

Zelf viel ik geloof ik wel mee... Ja, tijdens 't persen liet ik continu winden, waarvoor ik ook continu keurig m'n excuses aanbood, tot grote hilariteit van de omstanders...
    En ik wilde tijdens m'n persweeën (en die waren heavy en duidelijk aanwezig) ermee ophouden en gaan slapen. Ze moesten 't maar zonder mij doen, vond ik...

8. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland

hahhaahhahhahha hahahaha :D:D:D:D:D:D

9. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

:D:D...hahahah....kom niet meer bij

prrrt! oh! uuuuuhh!! sorry hoor!!.. prrt!!...hahah!! sorry hoor!

Ik zie het al helemaal voor me..:D

meelanor vindt dit leuk.
  10. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Haha, nou zo ging 't dus ook echt!! Wahahaha!!

11. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Toen ik 9 cm ontsluitingsweeen had, deed het zooooo'n pijn dat ik elke wee wegpufte met de woorden: tyfesteringhoerezooi, tyfesteringhoerezooi, tyfesteringhoerezooi .... :):):)

En normaal scheld ik echt niet in het openbaar. Was me er ook wel bewust van maar kon op dat moment niet anders :)

MamavanHayden, meelanor en AadeeBee vinden dit leuk.
  12. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Monkeylove dat is nog eens wat anders dan Altijdiskortjakjeziek!

Oh en toen ze verloskundige zei dat ik me moest overgeven aan de pijn door mezelf op een prettige plek voor te stellen zei ik dat ik die stomme palmbomen in de fik wilde steken en een vat olie in de zee wou dumpen!

meelanor vindt dit leuk.
  13. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Geweldig om te lezen!!!

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    bij mijn 1e duurde de bevalling 14 uur en moest daarna ook nog 45 minuutjes persen. ze kwam maar niet en zij heel stoer "laat maar zitten heb er geen zin meer in" de verloskundige zij al voor de 20ste keer nog 1x persen. zegt me vriend ook nog dood leuk "ik dacht als je mag persen dan is het er wel zo" nou niet dus he. uiteindelijk is ze dus toch nog geboren en keek meteen wat het was :)

tijdens de bevalling heb ik trouwens lekker in bad gelegen die ik 3x heb volgekotst. mijn zus hielp me elke keer om er vlug nieuw water in te doen zodat niemand het zou zien

2e bevalling
    zou de 16 ingeleidt worden (37wk) en hadden uren aan me baarmoedermond etc lopen trekken. dan opeens om 4 uur zeggen ze dat ik maar even moet wachten tot morgen. nou lekker dan maar goed (water was al gebroken bij 33wk). volgende dag komt de gyn zeggen dat ze geen plek hebben en dat ik weer naar huis mag. (was ondertussen al me prop verloren en had lichte weeen) ik zeg ja dag ze hebben onderhand met 10 man me kut mishandeld (ja echt zo) en dan sturen jullie me weer naar huis. hadden ze blijkbaar een foutje gemaakt en in de papieren stond enkel dat ze met de eendenbek hadden gekeken. moest met spoed naar de verloskamers ivm infectie gevaar. als ik me mond niet had opengetrokken was ik dus gewoon naar huis gestuurt. zodra iemand in je komt bij gebroken vliezen moet je binnen 48 uur bevallen omdat ze dan bacterien naar binnen duwen.
    uiteindelijk kreeg ik om half 1 infuus en meteen verloor ik de rest van het water. al snel werden de weeen heftiger maar kon nog stoer zeggen "tja kinderen krijgen doet pijn he" waarop de gyn moest lachen. 5 uur kwam ze kijken zegt o 6 cm duurt nog wel eventjes. ze is de deur nog niet uit en kon echt niet meer puffen en riep haal de nu halen hup en perste al mee. zegt me vriend en zusje "nee je mag niet persen je moet puffen" sodemieter op was echt kwaad dat hij daar zelf maar moest gaan liggen puffen dit was allemaal zijn schuld. 7 minuutjes later was nando er.
    1e reactie "zo ben volgens mijn helemaal opengescheurd" (voelde echt aan als een geklapte vulkaan stond helemaal in de fik) gelukkig niks aan de hand en 2 uur later liep ik alweer rond te huppelen op de afdeling waar ik 2 dagen moest vertoeven

15. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Hahahaha, ik heb echt een hele erge!

Ik ben tijdens mijn zwangerschap in de steek gelaten door mijn ex. Ik heb hem echt verrot gescholden tijdens de weeen. Dat is nog tot daar aan toe.

Maar toen ik gehecht moest worden, en dat deed echt het meest zeer vanalles, ging het over denzel washington ofzo (geen idee hoe het gesprek daar op kwam). En ik zei heel hard; 'Ik heb echt een hekel aan donkere mannen nu' :). Terwijl ik helemaal geen hekel heb aan donkere mannen, maar mijn ex is Antilliaans, vandaar. Ik zag de kraamverzorgster, die Fenna vasthield, eerst naar Fenna kijken en toen heel geschrokken naar mij. Hahahaha, ik heb wel duizend keer mijn excuses aangeboden en ik word nog steeds rood als ik er aan denk.

16. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Dames jullie weten niet half hoe goed dit topic is!!!!

Ik kon echt niet ophouden met lachen en dat voor iemand die enorm aan het balen is dat haar bevalling nog even op zich laat wachten,

In ieder geval enorm bedankt!!!!

17. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

haha graag gedaan hoor!!!! Ik mag over 5 weken bevallen en had weer wat positieve input nodig om luchtig tegen de bevalling aan te kijken, vandaar ook dit topic!

Ik zat gisteren namelijk mijn bevallingsverhaal na te lezen en lag al weer helemaal in een deuk :D. Bevallen is niet alleen pijnlijk maar ook zo geweldig mooi! En dat niet alleen..... een barende vrouw doet de raarste dingen waardoor bevallen ook echt leuk kan zijn :D!!!!

Ik zit hier ook af en toe met tranen in mijn ogen van het lachen :D!!!!!!!!

18. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik was een beetje geirriteerd ( =P) en vroeg tijdens het hechten of ze per hechting betaald kreeg ofzo..
    Waren er nogal wat..

19. Sjees

Sjees Niet meer actief

whahhahahhahaa,schater de schater, ik kom niet meer bij wat een verhalen zeg!!
    Iemand zei al,moet een boek van worden gemaakt,helemaal mee eens!!!

20. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Geweldig topic!

Tijdens de weeën had ik continu een stagiaire bij mijn bed staan die maar bleef praten; "goed zo, puf ze maar goed weg", "let op je ademhaling". Ik werd op een gegeven moment zo geirriteerd door haar dat ik heel boos vroeg of ze ook al een kind had, haar antwoord; "Nee". Mijn antwoord; "dan hou je mond, je weet niet eens waar je het over hebt". Heb haar de rest van de bevalling niet meer gehoord :D Achteraf natuurlijk spijt van gehad, maar ik werd er zo gek van op dat moment... Had het wel wat aardiger kunnen brengen.

Verder had ik heel veel steun aan de papagaai boven het bed. Dus bij elke wee trok ik heel hard aan die papagaai. Waarop elke dokter die binnen kwam om te kijken naar mij wel zei dat ik dat beter niet kon doen, want de dag erop zou ik zo'n spierpijn hebben. Waarop ik steeds antwoorde; "Bemoei je daar niet mee, ik lig hier te creperen van de pijn niet jij"... Had trouwens geen spierpijn de dag erna! Wat me wel een paar keer gevraagd werd de dag erna haha!

Ik was dus erg aardig tijdens mijn bevalling :D

Deel Deze Pagina