Genante en memorabele bevallingsverhalen

Discussie in 'De bevalling' gestart door meidenhuis, 18 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Ik heb een draak van een bevalling gehad van maar liefst 37 uur!!
    Daardoor heb ik meerdere dingen gedaan waar ik nu van denk... "Waar zat ik met mijn hoofd!!"

Ik was thuis begonnen, van donderdag 4 op 5 juni braken namelijk mijn vliezen, of nou ja, scheurden.. Dus ik lekte wat vloeistof.. Ik kreeg meteen weeen.. ze waren nog goed te houden en ik zat nog lekker de hele middag chocotoffs te eten (vreten:D) en manlief te plagen met "zijn" buikpijn.. haha stresskonijn...

Toen begonnen rond het avond eten de weeen heftiger te worden.. om de 3 a 4 minuten en dan van die krengen die wel 2 minuten aanhielden!
    Nou zo ging vrijdag 5 juni eigenlijk door.. de nacht van 5 op 6 juni kwam eraan.. En rond 2 uur in de nacht... Weg weeen...
    Zo duf als ik was, (bijna 24 uur bezig) had ik wel zin in eten.. en begon broodjes te smeren. Verloskundige en manlief zaten mij stomverbaast aan te kijken.. volgens mij was het niet helemaal de bedoeling dat de weeen stopte.. haha ;) 2 uur verder was het 24 uur gebroken vliezen en waren de weeen nog niet helemaal op volle sterkte terug.. vk heeft toen mijn vliezen gebroken.

WAT IS DAT EEN K*T GEVOEL!! want meteen kreeg ik persdrang.. 8cm ontsluiting, doodmoe en veeeeel pijn.. VK besloot dat ik naar het ziekenhuis moest want het duurde te lang..

Ik in de bevallings smoking naar beneden strompelen, manlief ging de auto even halen.. vk stond boven te bellen, maar had geen idee met wat en wie... Ik wist niet meer hoe ik het had en liep naar buiten.. Toen me een grote perswee overviel storte ik me in de armen van een passant die zijn hondje aan het uitlaten was.. (die man durf ik nu nog steeds niet aan te kijken!) Hup met manlief in de auto en racen naar het ziekenhuis zon 30km verderop.. *dat gedeelte ben ik kwijt*
    Vk waren we kwijt! (en zij ons ook:p)

inmiddels was het 6 juni 11.00 AM
    ruggenprik gekregen en eindelijk kon ik heel even bij komen van die moord weeen... 9 cm ontsluiting..
    "gyn, kunt u die laatste cm niet even oprekken?" :)

13.00 PM
    oxitocine gekregen, ben ik niet van onder de indruk, baby en baarmoeder ook niet... tijd om te eten...

15.00 PM
    Gyn loopt wat te voelen down-under, ik krijg weer persdrang en poep zo over het hele bed heen.. schijnt zo vaak te gebeuren.. toch best genant!

17.00 PM
    Nóg geen volledige ontsluiting.. Gyn gaan op de wee het laatste randje weg "masseren" "Gyn, masseren doet zeer! U doet het verkeerd!" Alsof de man niet weet wat ie aan het doen is..

17.30 PM
    Eindelijk!! pers tijd! Met zoveel kracht trek ik aan manlief zijn kraag dat mijn onderkant overdwars op het bed ligt en de bovenkant om manlief zijn schoot. Zusters moeten lachen om deze positie. Gyn niet.

17.52 PM
    Dochterlief word geboren!!
    Alle alarmbellen gaan rinkelen. Ik verlies een beetje bloed (lees + 2 liter) Kersverse mamma moet dus naar de OK..

18.00 PM
    Onderweg naar de lift stuift meteen alle fam (manlief en ik hebben alle twee gescheiden ouders, dus er stond zeker 20 man) boven op het bed allemaal zo zielig te kijken.. Ik probeer ze gerust te stellen. "maak je maar niet druk. Ze naaien me daar alleen maar even!"

18.10 PM
    chirurgen praten over tennis.. "hallo ik ben er ook nog, en tennis, daar is geen bal aan" chirurg kijkt me aan.. "oeps dat is een ballenfan" anesthesist schiet in de lach en deelt mee het met mij eens te zijn.. Als het klaar is moest ik blijkbaar nog vragen of de sluiting nu niet te strak was omdat ik dan bang was dat manlief hem niet meer open kreeg. Nu pieste de anesthesist in zijn broek. Chirurg was beetje beledigd over zijn knoopwerk volgens mij ;)

19.30 PM
    herenigd met mijn nieuwe gezinnetje..
    EN WAT IS ZE MOOI!!

2. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    Ik heb er maar 48 uur overgedaan en ik had een prachtig shirt aan met de tekst I,m soooo Sexy (met mega letters) ,zag het pas later op de fotos...

3. marlies85

marlies85 Niet meer actief

:d :d :d

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Aan mijn eigen bevalling was weinig grappigs aan maar gisteren vertelde de man van m'n vriendin wel iets grappig over haar bevalling.
    Toen de gyn haar gehecht had onderaan, vroeg de vk aan hem: "en wat denk je, het ziet er nog vrij goed uit hè?". :$
    Waarop hij dan maar antwoordde; "ik ben geen gynaecoloog maar ik denk het wel".

5. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Uiteraard :D 8)

6. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    euhm hier nog geen verhaal uit 1e hand maar hoorde onlangs het verhaal dat iemand klaar gemaakt werd voor een keizersnede(beentje leek niet goed te liggen van de kleine), op de ok lag, maar manlief er nog niet was en zij met persweeen het niet meer op kon houden. Dat riep ze tenslotte ook naar de 11 mensen die om haar heen stonden en degene die bij haar voeteneinde stond heeft het geweten....

Drijfnat tot aan haar bh van het vruchtwater, vruchtwater in haar mond, en soppende klompen van het vruchtwater!!

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hihi dat vind ik wel gepast (zie het helemaal voor me :D)

8. Brigitte77

Brigitte77 Actief lid

19 mei 2008
    374
    2
    18
    Limburg
    Ik had al zoveel shirts aan gehad (die waren allemaal nat geworden van het vruchtwater).
    Uiteindelijk had ik mn man zijn shirt maar aangedaan(die had de vorige nacht ook in het ziekenhuis geslapen).
    En dat was een Nike shirt met voorop......

JUST DO IT!
    hahahahahaha....toepasselijk he?

meelanor vindt dit leuk.
  9. miffy11

miffy11 Niet meer actief

haha hier ook zon toepasselijk tshirt:

DO NOT TOUCH THE BUMP

meelanor vindt dit leuk.
  10. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Cassida met 8/9 cm een ruggeprik?! ;)

11. MvN

MvN Niet meer actief

idd, maar als ze in america woont kan dat wel hea ;) als ze daar zien dat je weeen hebt heb je al een naald in je rug en lig je al bijna naar de ok haha

12. Esin

Esin Niet meer actief

hahaha :D

Ik heb eigenlijk niks grappigs te vertellen... hihi
    Weet alleen dat ik heel genant stond te gillen in het ziekenhuis en dat er een verpleegkundige me toen heel chagerijnig aankeek.. ;)

En weet nog dat ik in de douche zat, ook in het ziekenhuis en dat ik KEIHARD heb geroepen dat wij hier in Nederland maar geen ruggenprik krijgen en dat we hier maar moeten lijden.. :)

Daarna kwam ik de douche uit en begon weer te gillen en toen kwam er weer een verpleegkundige langs en die was me gewoon aan het uitlachen en zat steeds lachend naar haar collega's te kijken... :$ Het was dat ik in een perswee zat anders had ik dat mens aangevlogen...

13. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Oorspronkelijk geplaatst door mamma1
    Ik heb er maar 48 uur overgedaan en ik had een prachtig shirt aan met de tekst I,m soooo Sexy (met mega letters) ,zag het pas later op de fotos...

Omdat ik met spoed naar het zh moest heeft mijn man me nog gauw een shirt aangetrokken voor ik in de ambulance ging.
    Pas later zag ik wat voor tekst erop stond:Love is in the air.:D

14. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Meiden,

ik heb me kostelijk vermaakt met al deze mooie verhalen.
    Ik mag dan nog wel een poosje voordat ik mag bevallen en door al deze verhalen ga ik me wel zorgen maken of ik me wel kan gedragen tijdens de bevalling haha.

Mijn grootste angst blijft wel dat ik in plaats van een kind eruit pers een drol eruit gooi.

groetjes

15. Sijke

Sijke Bekend lid

Jalou; tsja, die kans heb je! Toch kan het je op dat moment gewoon geen drol meer schelen, om het maar even toepasselijk uit te drukken!
    En het kan ook dat je voor de bevalling begint of in het begin ervan zovaak op de wc zit om je darmen leeg te maken dat je echt niets meer over hebt!

Dus; geen zorgen!

16. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Heb over mijn bevalling 32 uur gedaan. Thuis vaak genoeg op de wc gezeten omdat ik me daar ook druk over maakte.

Maar eenmaal in het zkh was het zo'n gedoe om naar de wc te gaan. Loskoppelen van ctg, infuus mee naar toilet, verpleegster die me hielp. Dus kon niet constant daar heenlopen.

Tijdens het persen heb ik ook gepoept helaas. En hoezeer ik me er ook van bewust was, ik hield me maar voor: dit gebeurt heel vaak.

Ik stonk al naar vruchtwater, bloed, urine, zweet, dat beetje poep kon er ook nog wel bij :D

17. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    hihi wat een verhalen zeg. Het enige genante dat ik me kan bedenken en dat heb ik niet eens bewust mee gemaakt is dat ik ook dus gepoept heb onder het persen.
    Maar ik zat in bad de weeen op te vangen zegt mijn man heel droog, uhh schat vind je het goed als ik me nu even doe scheren? Nee! je blijft hier en houd mijn hand vast zodat ik die bij de volgende wee weer fijn kan knijpen en jij ook pijn lijd netzoals mij! Zoiets was wat ik gezegd heb ;). Maar bij mij ging het wel heel snel, had de klus in 4,5 uur geklaard dus veel genante momenten zullen er niet geweest zijn ;)

18. MissACEEB

MissACEEB Bekend lid

26 feb 2009
    508
    0
    0
    Toen mijn zoontje geboren werd, mijn eerste, vroeg ik meteen,(ik moest zelfs de placenta nog eruit persen) BEN IK UITGESCHEURD?????
    verpleegkundige: Gaan we zo naar kijken: NIET VERGETEN HE!!! WANT HET MOET WEL GOED ZIJN:S
    Vervolgens bleek ik niets te hebben,EN wat ik genant vond, te slap om op te staan maar ik moest en zou plassen van hun, dat ze me op de po gezet hebben, kraan op straal hogedruk open ... genant, plassen terwijl je baby in de wieg ligt, je man en de verpleegster je zitten aan te kijken van nou komt er nog wat van

19. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Hoezo moest je meteen plassen dan?

20. MissACEEB

MissACEEB Bekend lid

26 feb 2009
    508
    0
    0
    ik was al 24uur niet geweest en ze zagen dat mn blaas op knappen stond...:S:(

Deel Deze Pagina