Genante en memorabele bevallingsverhalen

Discussie in 'De bevalling' gestart door meidenhuis, 18 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spaarbaarchje

11 okt 2010
    14
    0
    0
    Leeuwarden
    mijn bevalling duurde maar en duurde maar. eindelijk mocht ik persen. bijde tweede perswee zegt mijn verloskundige '' ohh ik zie een prachtige bos met donker haar''. ik '' nee hoor dat kan niet'' :D volgende keer geen genante opmerkingen voor mij. hoop ik.

2. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Ik vroeg of de haren rood waren.... :)

3. dobslots

dobslots Actief lid

19 mrt 2010
    178
    0
    0
    Bij mijn tweede bevalling moest ik maar 2 x voorpersen, en hij kwam er al aan, gynaecoloog was er nog niet, ik kon me niet meer houden en toen duwde de vroedkunde hem nog even terug :X
    Uiteindelijk is hij eruit gefloept en kwam de gyne binnen, doordat ze de placenta aangenomen had moesten we haar wel betalen.
    Dat was een super vlotte bevalling, hoop dat dat deze maand ook zo zal zijn... :)

4. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Haha, herkenbaar! De vk prikte m'n vliezen door en zei dat ze al haartjes zag. Waarop ik riep: "Dat kan helemaal niet, baby's zijn kaal!" :p:D

5. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    vind dit ook echt een errug leuk topic. Ik heb me prima gedragen tijdens de bevalling al zeg ik het zelf. Geen gekke dingen gezegd of gedaan dacht ik. Alleen was de verloskundige toen de kleine er eenmaal was tot op haar onderbroek nat van het vruchtwater :p tja, moet je maar niet in de vuurlinie gaan staan. gelukkig voor haar was haar dienst net afgelopen.

6. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Leuk om al die verhalen te lezen.
    Heb net voordat ik mocht gaan persen, een verpleegkundige niet echt netjes gevraagd of ze de vk wilde gaan halen.
    Tijdens het persen hield mijn lieve schat mijn hoofd zo goed omhoog dat ik geen adem kon halen! Toch maar even gevraagd of hij mijn hoofd los wilde laten...

7. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe

Omg! :D:D Hahaha!

8. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Zo leuk om te lezen dit!!

Ik heb me goed gedragen tijdens mijn bevalling. Heb alleen erna erg lopen vloeken (de gvd's vlogen eruit haha). Ik bleef bloeden en ze moesten op mijn buik drukken om te kijken waar het vandaan kwam. En dat doet ZEEEEER!!! Eerst verloskundige drukken, daarna nog de gynecaloog. Echt heel erg. Dus erg vloeken en daarna natuurlijk: sorry sorry, snap dat jullie dat moeten doen, maar doet zoooo'n pijn!!!! Heb ook gewoon die handen van mijn buik afgetrokken, zo'n pijn deed het.
    Gelukkig snapte ze het wel

9. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

Wat een mooie verhalen, heb me echt kapot gelachen om sommige verhalen:p
    binnenkort is het mijn beurt, krijg een geplande keizersnee, kijke of ik ook zo gek ga doen :D

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83

Sorry moest wel ff lachen wat je zei tegen de gyn.
    Nog een weekje of 7 zoiets zal ik misschien ook zoiets kunnen schrijven:)

11. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Hier precies het zelfde! Gevolg: OK en 4 liter bloed kwijt ;)

12. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Toen ik 8 cm ontsluiting had ging de VK even mee 'masseren' mijn god! :$ dat doet zeer! Op een gegeven moment zei ik tegen haar; 'ik vind JOU echt irritant!' :D
    Toen mocht ik op mijn linkerzij gaan liggen en vrijwel meteen kromp ik ineen omdat ik een perswee had. Mijn reactie; 'ik heb hier zoooo geen zin in!' Maar het hoofdje stond al en ik mocht me weer op mijn zij draaien. Bij de wee daarop mocht ik hem al aanpakken. :D

13. krumeltje

krumeltje Actief lid

9 dec 2008
    185
    0
    0
    Heb ik ook gezegt tijdens het hechten... "Wel een beetje netjes he, en niet te strak hoor, dat hadden ze bij mijn moeder gedaan toen ik geboren was, en ze moest later weer open geknipt worden anders had ik nooooit meer een zusje gehad!"

En tijdens het tegenhouden van de persweeen... "Mag ik alstublieeeft een asprientje?"

14. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

jaaaa daar is ie weer, ik was dit topic kwijt.

15. liebrando

liebrando Niet meer actief

heerlijk topic dit!! heb me alle 3x netjes gedragen. behalve dat ik de verloskundige bij de laatste bevalling een schop heb verkocht :$

16. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    vond mijn bevalling ook behoorlijk genant.

ik lag op een gegeven moment aan de pijnmedicatie en weeënopwekkers omdat alles niet op wou schieten en de pijn was behoorlijk erg.
    ik lag aan pijnstilling die je zelf kan regelen door op de knop te drukken. was behoorlijk high van dat spul. mocht niet naar de wc dus moest op een po maar dat wou niet. mijn vriend zei nog is toch niet zo moeilijk. waarop ik zei: zou jij het kunnen als het halve ziekenhuispersoneel om je heen staat. toen liep die verpleegkundige maar snel naar buiten met de mededeling blijf je wel naast haar staan.
    na een kwartier kwam ze terug en werd het als nog een katheter.

op een gegeven moment zat ik in de persweeën maar mocht nog niet persen. heb mijn vriend zijn hand fijn geknepen en op de momenten dat het te erg werd deelde ik hem mee dat:
    1x maar nooit weer. als je nog een 2e wil baar je die zelf maar!!!
    voor de rest heb ik heel veel gegild en geschreeuwd en kreeg ik behoorlijk op mijn donder van de gyn. herinder me de woorden en NU IS HET AFGELOPEN MET DAT GEMEKKER!!! heb daarna al huilend niks anders geroepen als sorry,sorry,sorry. toen ze zei het is al goed begon ik opnieuw te roepen en schreeuwen dat ik niet meer wou, laat het ophouden, ik hoef dat kind niet.
    waarop ik te horen kreeg even doorzetten nog. met mijn antwoord jullie hebben makkelijk praten ik lig hier te creperen en het enige wat jullie doen is toekijken en van alles in mijn doos steken.
    op een gegeven moment moest ik stoppen met persen want liam kreeg het moeilijk. maar ik kon het niet inhouden en toen ze vervolgens gingen kijken hoever hij was zeiden ze hij is al voorbij het moeilijkste deel. toen zei ik nog ja duh dat weet ik ook wel dat heb ik gedaan toen jullie zeiden dat het niet mocht.

verder was het druk op de verloskamers dus ze liepen steeds in en uit. ik weet nog steeds niet wie er allemaal aan mijn bed gestaan hebben en herinder me al helemaal niet wie de gyn was en hoe ze eruit zag.

ze hadden me ook ingeknipt en later toen liam geboren was deelde ze nog mee dat het zonder ook wel gelukt zou zijn maar dat ze haast hadden. ik kon ze toen wel wat. zei maar niks en dacht ze konden beter hun mond houden.

oja en toen liam eenmaal op mijn buik lag veranderde mijn mening van 1x maar nooit meer in misschien ooit nog een 2e. hihihih

2 dagen na de bevalling kwam de verloskundige die normaal gesproken de bevalling zou doen nog bij ons thuis voor controle en toen zei ik opgelucht. gelukkig zijn die verloskamers geluidsdicht. toen kwam er een grijns en zei ze vrolijk nou dat valt nog vies tegen ik zat 2 kamers verderop met een andere bevalling bezig en zei die vrouw maar dat ze niet op dat gegil en geschreeuw moest letten. toen kreeg ik toch wel een rood hoofd.

thuis na de zoveelste keer controle van mijn hechtingen daar beneden kwam ik nog met de mededeling weet je wat ik zet er een bordje bij met : kijkdoos 1 euro

17. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    geweldig om al jullie verhalen te mogen lezen. Heb er hard om gelachen. Hoop dat ik snel mijn ervaring mag melden
    veel liefs Suzanne

18. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik heb me vrij netjes gedragen.
    bij sander had ik een stortbevalling, op gevenmoment was de pijn niet meer te houden, toen gilde ik 1 keer.
    toen zei mijn man, gil niet zo hard, nou die heeft de volle laag gehad!
    had toen graag even willen ruilen om te horen hoe stil hij het kon!

ook heb ik het grapje geuit, ik begrijp nu waarom ze het ook een doos noemen....tja van de kijkdoos..... :)
    gr brenda

19. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    met veel plezier en lachuitbarstingen heb k het gehele topic gelezen... waaaat grappig sommige verhalen :D

Ook ik heb bij de bevalling van mijn zoontje enorm veel genante dingen meegemaakt. Bevalling duurde in totaal 76 uren om daarna met keizersnede verlost te worden.

* na dat ik al 2 nachten niet geslapen had zei mijn toenmalige vriend" schat ik weet hoe je je voelt" k heb hem dus serieus een vaas naar zijn kop gegooid, vond het zoooo erg... brlde dan iets van " wat weet jij hoe ik me voel, jij had godverdomme 15 min je plezier en zie mij hier nu 9 maand later liggen... !!!" vroedvrouw zei dat ie maar beter een koffietje moest gaan drinken...

*ik weet niet meer hoe mijn vroedvrouw uitzag, maar zal nooit haar naam vergeten... in een weeënstorm was het de zaligste naam ooit. Ik tierde volop:"AAAAAAAAAAAAAAAndreAAAAAAAAAAAAAAAAAAA" lol

* enkele uren later had ik al elke 2 min weën, maar nog steeds enkel 2 cm ontsluiting. ben k dus opgestaan en heb mijn spullen gepakt, vraagt de vroedvrouw wat ik van plan ben. zeg ik droog:"nu, k ga naar een ziekenhuis waar ze me WEL helpen!" :p

*bij de ruggenprik (eindelijk!!!) werd de anesthesist chagrijnig:" mevrouw, maak een kromme rug" nu, ik zat midden in een wee en had sowieso van nature al een holle rug... kijk ik hem verbaasd aan en zeg droog "maar anders gaat wel alles goed met u zeker?" die was zo van zijn slag geslagen dat ie toch vriendelijker alles tot zijn goede einde bracht...

*toen ze me van het ene bed op het OK bed moesten verplaatsen, gebruikten ze zo een plank met rolletjes, aangezien ik niet bepaald licht was (96kg) schaamde me rot, aangezien ik niet kon helpen omdat mijn benen enz al reeds verbdoofd waren voor de keizersnede...

*op de OK tafel keek ik de hele tijd rond en opeens werd ik misselijk, zeg ik doodleuk:"tis echt om te spugen hier" zegt de gyn" ja, idd, soms wel :p zeg ik:"neen, ik bedoel ik MOET kotsen"
    no, probeer dat maar eens terwijl je armen vastgebonden zijn en je op je rug ligt...

denk dat dat zo de bijzonderste dingen waren, bij dochtertje denk ik dat er niets was waar ik me voor moet schamen... ligt alles ook al enkele jaren terug he :)

20. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hahah wat komen er leuke opmerkingen voorbij :p heb er zelf ook een paar gemaakt..

* ik kwam uit de douche met 10cm ontsluiting en persdrang. het was lekker om op hande en knieen te zitten, zo ging ik ook zitten in de verloskamer.. moest van de verpleegster op bed gaan zitten en puffen.. maar ik had er echt geen zin in en bleef maar mekkeren..dus riep ik kan dat niet! waar zij op schreeuwde, nu luister je verdomme naar mij.. puffen!! mijn reactie; ik kan dat echt niet mevrouw heb niet op puf cursus gezeten..

* toen het hoofdje stond; neee geen tweede meer.. en toen ze op mn borstlag.. aaah wat mooi ik wil er nog 1 :p

* de Gyn. kwam erbij omdat Esmée haar hartslag wegzakte. ze hadden even handgreep von ritgen uitgeoefend.. man man wat doet dat zeer. waarop ik gilde stoppen nu!! mar ze gingen natuurlijk verder.. ik kwam omhoog, (voorzover dat ging) en zei tegen de gyn. ben je doof ofzo? :p toen de gyn er klaar mee was en esmée dus was geboren, deed hij zn handschoenen uit liep weg en zei, nee ik ben niet doof, en graag gedaan he (A)

* toen hij net de deur uitliep zei ik nog tegen de VK, oow ik moet mn afspraak voor morgen nog verzetten bij de gyn. lig nu toch in het ziekenhuis..

* toen de vk zei het is een meisje en hoe heet ze? mijn reactie; Gelukkig!! Esmée met een streepje op de 2e E

hihi

Deel Deze Pagina