douchen na de bevalling, wat was dat heerlijk, maar ik voelde me zo moe en zo duizelig en voor mijn gevoel duurde het allemaal best lang voor dat ik klaar was. De volgende dag dat ik thuis en in mijn eigen douche ging douchen ging het een stuk makkelijker. wat ik het ergste vond is dat ik onder de bloeduitstortingen zat, mijn hele gezicht en mijn schouders, rug en borst zat onder. Dat had ik bij mijn 1e bevalling ook
oooh ik ben pas op pagina 2 met lezen, maar wat vreselijk leuk, ik heb echt tranen van t lachen! hier word ik echt vrolijk van!!
Oeh die klonters ja, bahbah. Drie dagen na mijn bevalling kwam ik uit de douche, had net mijn giga kraamverband in mijn supercharmante tent gedaan en toen besloot zo'n stolsel eruit te komen. Het leek wel The Blob echt waar. Ik vond dat echt zo vies.
Tijdnes het persen bij de tweede daht ik dat ze er al was, dus ik stopte er mee. Zegt de vk dat ik door moet gaan. Waarop ik vraag: is ze er nog niet dan? Nee je moet door gaan. Toen heb ik gezegd, dan trek je haar er maar uit en deed niks meer. Toen moest de vk toch wel even boos worden op mij want ik stopte er echt mee.
Haha, ja, bevallen is gewoon een ranzige aangelegenheid en 1 grote verzameling van verschillende lichaamssappen. Ik voelde me ook zo ranzig ja, 1 grote bloed, poep, zweet, vocht, vruchtwater parade. Lekker! Vond het douchen daarna ook heerlijk, ook al mocht het maar erg kort. Voelde me van onderen sowieso na de bevalling een tijd lang smerig met nabloeden, ook al heb ik gelukkig geen stolsels gezien! Ik heb met bevallen nog geschreeuwd of de wee-opwekkers uit mochten. Ja, mevrouw, dat kan helaas niet, want dan stopt de bevalling..... Nou en!!!! Dat is de bedoeling ook! Uit ermee!! Mocht dus niet En ook nog gesmeekt om een keizersnede. En er was een rode knop waar je op kon drukken als er personeel moest komen, ik zei later tegen mijn man: ik heb je er maar 3x op laten drukken toch? Hij: '' nee joh, ik heb wel 12x op die knop van je moeten drukken''. '' godverdomme, NU die knop indrukken ja!'' En als het niet snel genoeg ging, zei ik: ''Lul, schiet is op joh!'' Naja, veel vergeet je, maar mijn man blijft lachen om mijn schreeuw bij de perswee waarin mijn dochter werd geboren: AAAAAAAAAAAAHHH, MIJN CLITORIS SCHEURT UIT ELKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRR!! * ploep, daar was mijn dochter * ( ps: clitoris gelukkig niet gescheurd hoor )
Volgens mij heb ik me redelijk gedragen. Haha. Toen ik eindelijk mocht gaan persen zei ik wel heel knullig: Het voelt alsof er een grote aardappel tussen mijn benen zit. En toen ik het operatiehesje aan moest voor de ruggenprik zeiden ze netjes, we gaan je dit hesje aan trekken, ik: 'Al zet je me een puntmuts op en laat me door het ziekenhuis paraderen het zal me worst wezen'. Haha en toen ze eruit was zei ik: Ik dacht dat alle moeders zeggen dat je geen pijn meer voelt als je kindje op je borst ligt, waarom voel ik dat WEL dan? Mijn onderkant staat in de fik.
Hahaha wat geweldig om te lezen dit... Tijdens het persen kwam er natuurlijk ontlasting bij,dus ik zeg heel droog,,hadden jullie dat niet ff kunnen zeggen want dat zie je op tv nooit hahahaha Ook was ik ingeknipt en toen ze aan t hechten waren zei ik tegen de verloskundige,,hey ben je al bijna uitgeprutst daar beneden? Toen onze zoon geboren was kwam mijn schoonzus de verloskamer binnen,,zegt ze enn viel het allemaal mee meid.. Mijn antwoord:Ze zeggen dat je alles vergeten bent als je de baby in je armen hebt,nou wat een dikke onzin!!!hahahaha iedereen lach in een deuk
Leuk topic Mijn bevalling is niet vlekkeloos verlopen.. Na de bevalling moest ik naar de OK om gehecht te worden.. Zegt de gyn tijdens het hechten: 'Nou, je man zal er straks niets meer van zien!' Waarop ik antwoorde: 'Ik denk dat hij er de komende tijd idd niks aan zal zien !!' Verder heb ik het idee gehad dat ik tijdens de bevalling best wel wat heb lopen vloeken, vooral omdat ze de kleine er niet uit kregen. Staan de gyn en VK daarna aan m'n bed.. Ik excuses maken.. Zegt de VK; Nou *naam van gyn* dan mag jij ook wel je excuses maken! Jij hebt meer lopen vloeken dan Mevr.! Het gezicht van die man; om nooit te vergeten..
Om 7 uur zegt de VK "met een uur is hij er wel" waarop ik reageer "ja dag dat duurt me te lang" ze kijkt me aan en ze zegt "oke voor half 8 dan?" waarop ik antwoord dat dat een stuk beter klinkt en ja hoor 07:29 hoe maf Na 10 minuten zeg ik tegen mijn man "en jij loopt nu meteen door naar de uroloog" waardoor ik de VK en Verpleegster keihard hoor lachen
over knop indrukken gesproken ik weet nog toen ik moest bevallen het begon heel simpel maar nadat ze mijn vliezen hadden gebroken in het zh toen had ik zo een enorme weeenstorm (en dan te bedenken dat ik rugweeen had) de vk was er niet bij dus ik vraag aan mijn tante waar ze is zij weet het niet dus ik druk op dat knop en liep heel onrustig door de kamer heen ik had zoiets van MIJN BABY MOET NU KOMEN!!!want het werd mij teveel 5 seconden later geen vk geen zuster niks dus ik bleef boooos op dat knop drukken mij duurde het gewoon te lang komt de vk aangerend: 'zeg het maar meid' ik: JE GAAT NU KIJKEN HOEVER IK BEN WANT IK BEN HET ZAT vk: maar ik heb net al gekeken ik: NIKS DAARVAN arme vk: ok vooruit dan maar uiteindelijk was ik even ver wilden ze dan ook ff doodleuk naar de hartje van de baby luisteren ik had zoiets van bekijk het maar (beebje was druk genoeg)
Ik vond het ook stinken, de weeïge lucht van het vruchtwater vond ik al vies. En toen nog al dat zweet, ik wist niet dat ik zo kon zweten. Bloed vond ik ook niet fris ruiken. Maar ach, je moet maar zo denken, die mensen hangen de hele dagen met hun neus in die luchtjes. Dan ruik je dat niet meer
en dat stinkt ook verschrikkelijk he....tenminste ik vind dit echt waanzinnig stinken, anders dan gewoon ongesteldheid. Zelfs nu nog terwijl ik inmiddels bijna 7 weken geleden bevallen ben.
Verschrikkelijke lucht die kraamvloed, blegh. Tijdens m'n eerste perswee, was ik alleen met vriend op de verloskamer. Vk was morfine spuit aan het halen (weeënstorm, het ging veel te snel). Toen kwam ze dus binnen tijdens de eerste perswee...ik zei tegen vriend ik moet poepen nu!! Ik perste automatisch mee kon het niet ophouwen, tegelijkertijd kotste ik alles uit en kwam er straal vruchtwater uit... Vk keek echt met z'n hoofd van; wtf gebeurd hier. Haha. Zij voelen had idd 10 cm. Niet echt hilarisch maar erg gênant. Blegh je meurt ook zo uit alle gaten die je hebt haha
In het kader van het knoppen drukken: Mijn bevalling werdt ingeleid. Ik kwam voor een controle en kreeg de mededeling hoe ik het zou vinden om ingeleid te worden. Ik kon kiezen of direct of de volgende dag. Waarop ik reageerde 'even overleggen met mijn man'. De keuze was snel gemaakt, alleen kon hij niet bij het breken van de vliezen zijn omdat hij eerst het werk op de boerderij af moest maken. Toen ik een uur aan de weeënopwekkers lag belde ik voor de 10e keer "nou schiet maar eens op en laat die koeien maar loeien". Zodra hij er was kwam ik tot rust. Ik vroeg aan de vk of die golfjes ook wel eens over de 100 kwamen, want ik vond het op dat moment eigenlijk allemaal wel mee vallen. Even later vroeg ik of ze me alsjeblieft wat pijnstilling konden geven, want dit werdt me toch wel een beetje te heftig. Op dat moment had ik 3 cm ontsluiting en binnen het uur was dat 8 cm. Normaal ben ik een grote schijterd als het om naalden gaat, maar nu was het een verlossing om te zien dat ze met een naald aan kwamen waar de pijnstilling door kon "rag hem er maar in, waar wil je zijn". Ik kreeg een morfinepompje die ik zelf kon bedienen. Dat bleef in eerste instantie heel netjes bij een piep na iedere wee *Hans zei later, je vroeg of het over de 100 kwam "nou dat kwam het hoor en nog wel meer"* PIEP,PIEP,PIEP,PIEPonophoudelijkPIEP. Vervolgens mocht ik persen, maar daar was ik blijkbaar niet wakker genoeg voor. Dus moest het infuus uit "NEE,NEE,NEE,NEE,NEE", maar ze deden het toch. Na +/- 1,5 uur persen zei ik "ik kan het gewoon niet, ik heb er de kracht niet voor", ik moest maar heel boos worden op iemand. Ik zei "maar ik ben gewoon niet boos, ik kan helemaal niemand bedenken waar ik boos op ben" toen wenkte ze dat de weeënopwekker een tandje hoger moest "NEE,NEE,NEE,NEE,NEE". Helaas had ik het niet voor het zeggen Uiteindelijk is ze dan geboren en inderdaad, HELEMAAL niet dat de pijn gelijk weg is!!! Er moest nog even een gyn mee kijken hoe ik gehecht moest worden, hij kwam binnen en ik zei "aaaah dat is er één die niet zo bang is om mij pijn te doen" en jaaaaa hoor, die deed inderdaad niet zo moeilijk, het zaakje werdt zo even aan de kant getrokken. Dat was even wat anders dan dat gefriemmel van de vk. Ze vond het nog heel rot dat het infuus uit moest "maak je maar niet bang, ik vat het niet persoonlijk op hoor"
weet niet of het genant is maar wel grappig van de gynaecoloog achteraf toch 24 feb 2011 bevallen bevalling van 1u30 tot 22u49 heb alle shiften gezien in het ziekenhuis en uiteindelijk heeft de 3de gynaecoloog mijn bevalling gedaan toen ons meisje just geboren was vroeg de gyneacoloog "en op wie lijkt ze aje da kunde nu nog ni zegge he ze is nog wa verrompeld " vind het nu wel grappig om da zo droog uit zijn mond kwam
dat is inderdaad mega belgisch ik heb mij heeel braaf en netjes gedragen mijn man vind niks dat ik genant ofzo gezegd heb bij ons was het de gynaecoloog die iedereen liet lachen