dit is niet echt een bevallingsverhaal,maar vind het wel erg grappig!! was gisteren met mijn schoonmoeder(niet oma van mijn 2 oudste kids)mijn bevalling van mijn jongste zoon aan het bekijken.... roept ze opeens ja daar zie ik wat komen....ik dacht zelf nog van huh...ik niet hoor...duurt nog wel ff haha.. dus ze wijst op een donkere plek onder in beeld...kijk het hoofdje!!!ik zie haartjes!!! ik antwoordde heel droogjes...uuuh nee...dat is een drolletje!!!hihihihihi...verkeerde gat hahaha!!
Ik ben 25 nov bevallen van onze 2e kindje Bas! Ook deze bevalling ging erg snel maar erg ontspannen. Toen de verloskundige kwam had ik al 6 cm. Toen ze vroeg wat gaan we doen? Gaan we nog weg naar het ziekenhuis? En ik zei nee laten we maar thuis blijven. Zei ze heel blij: ooooo gelukkig ppff ik was al bang dat je nog weg wou. Een uur laten was onze zoon geboren. Maar ik was erg bang voor de verdoving en het hechten. Dus ik piepen en klagen en toen...niks ik moest toegeven dat ik me aanstelden werdt ik gewoon een beetje uitgelachen door vriendlief ik voelde alleen het draadje waarop ik hele rare geluiden maakte Schaam En de dag daarna vond ik mezelf erg zielig want ik had spierpijn van een prik in mijn bovenbeen. Mijn vader dacht echt dat ik totaal gek geworden was.
wat heb ik gelachen zeg!!! wat een geweldig topic! heb zelf niet zoveel meegemaakt. alleen toen ik pers weeen had zei ik, ik ga nu bevallen. ik werd niet geloofd en ze zeiden dat ze eerst even pauze gingen houden. werd kwaad en heb het hele ziekenhuis bij elkaar gescheeuwd toen gingen ze toch maar even controleren en opeens ging iedereen rennen. heb twee keer geperst en me zoontje was eruit.
Dit topic is inderdaad geweldig! Bij mij was het niet zo heel boeiend. Ik had steeds 2 cm ontsluiting en vervelende weeën die niks deden. Dus vk had mijn vliezen gebroken, 2 uur later kwam ze terug, amper een cm erbij maar wel superpijnlijke weeën Dus naar het ziekenhuis, daar nog steeds 3 á 4 cm. Dus infuus, pethidine prik... Iedereen dacht nou, een cm per uur, dus nog een uurtje of 6 wachten. 20 minuten later voelde ik iets geks en toen werd het kletsnat tussen mijn benen. Dus ik dacht echt fuuuuuuck ik pies in mijn broek! Ik riep dat ook: 'ik heb in mijn broek geplast!!' Dus de vpk daar, heel medelijdend: 'ach meis, kon je het niet meer ophouden?' Vervolgens pies ik nóg een keer in mijn broek, én ik moest enorm poepen. Dus ik: 'en ik moet poepen'! Mijn vriend: 'geeft niks, dat hoort erbij' Maar ik had dus helemaal niet geplast, dat was gewoon 2x een golf vruchtwater Dus ik riep: 'de baby komt, de baby komt!!' Vriend: 'nee, dat kan niet.' Ja joh De vpk geloofde me wel meteen dus die zei: 'ok, ik haal even iemand'. Ze liep heel rustig weg, maar mijn vriend zei dat zodra ze de deur uit was, ze het op een rennen had gezet Er was binnen 20 seconden iemand, die voelde even en ik mocht meteen meepersen. Ik blij. 3x persen en hij was er. Dus binnen 20 minuten van 3 naar 10 cm en een kwartiertje later al een baby. Ik was zo blij!! Eerst lekker een uur gekeuteld met de kleine, aan de borst gelegd en daar heeft hij heel lang gelegen voor hij gewogen en gemeten werd. Toen ze met de baby bezig waren, sprong ik bekant uit bed om lekker te gaan douchen. Ik stond te stuiteren en ik had nergens last van. Heb zelf mijn koffertje weer ingepakt, mezelf lekker gedoucht en aangekleed. Ze vonden me daar maar een gek wijf, ze zaten maar te zeuren dat ik rustig aan moest doen haha!
"He kreng, ben je nou al eens klaar met hechten" Ik kan mezelf niet herinneren dat ik het gezegd heb, maar mn man wel Ojah en met 8 a 9 cm had ik echt enorme persdrang, ik kon het gewoon niet meer tegen houden... Ik heb dus enorm had geroepen dat ze er verdomme NU iemand bij moesten gaan halen. En tijdens het persen heb ik denk ik wel 30 keer gezegd: Ik ben hier niet voor gemaakt
Hahaha geweldig topic mensen! Bij deze mijn bijdrage.. Tijdens het bevallen niks 'vreemds' meegemaakt maar heb wel tegen kraamverzorgende geroepen dat ze "dr kop nu eens moest houden met die schelle kakelstem van dr" toen ze gezellig zat te babbelen met de verloskundige terwijl ik aan het persen was! Diezelfde kraamverzorgende was nog in opleiding en waste me volledig na de bevalling op bed..toen haar begeleidster even naar het toilet ging deed zij snel de dekens over me heen waarna ik kletsnat onder de wol lag brrrr. Begeleider keerde verbaasd terug en vroeg of ze me wel goed had gedroogd en ander water had gebruikt voor de onderkant waarop zij volmondig "jaaa" riep terwijl dit niet het geval was....en ik maar braaf beamend knikken omdat ik het toch wel zielig vond dat ze blijkbaar nerveus was ofzo hahhaha. Achteraf spijt gehad dat ik niet direct aan de bel getrokken heb want de kraamtijd was hels! Ze vertelde doodleuk een hekel te hebben aan de was opvouwen waarna ik mevrouw betrapte op het steeds opnieuw aanzetten van dezelfde was in de droger. Toen vriendlief uit werk kwam vertelde ze dat hij alleen de was nog op moest vouwen want tjaaaa, de droger was nog net niet klaar!! Ook liep ik een keer de woonkamer binnen terwijl zij dacht dat ik aan het rustten was, zit madam ongegeneert op de bank mijn zwangerschapsdagboek te lezen grrrrr, en weeeer zei ik er niks van hahahha. Het toppunt kwam op de laatste dag: voordat ze wegging drukte kraamhulp me een briefje met haar telefoonnummer in de hand waarop ze zei " mocht het ooit mis gaan tussen jou en je vriend...vraag dan of hij me belt " Toen ze weg was realiseerde ik me dat ze dus niet alleen uit aardigheid een blikje met hartjes snoepjes voor vriendlief mee had gebracht!! Uiteraard heb ik achteraf een klacht ingedient...dat mens was leip! Op het moment zelf heb ik alles laten gebeuren tot grote schaamte van mezelf achteraf hahahaha
Heb er 6 dagen over gedaan om alle verhaaltjes te lezen.. Wat n vreselijk leuk topic... Heb me hier dus gelijk aangemeld... Was nl de 14 uitgerekend maar zit nog te wachten... Hoop dat ik (nog voor kerst pleaseeee) zelf ook n leuk verhaal mag posten... Al weet k niet of dat verhaal er dan ook vóór de kerst nog komt... Heb er wel weer goeie moed van gekregen... Ben iig niet de enige met angsten en onzekerheden... Natuurlijk weet je dat ergens wel, maar t zo zwart op wit zien...
Wat een fantastisch topic! Ik heb echt in een deuk gelegen om alle verhalen, keep up the good work! Ik hoop dat ik medio Juli ook mijn bijdrage kan leveren.
GE-WEL-DIG topic dit!! Mijn verhaal kan niet tippen aan de meeste andere verhalen hier, maar als ik nu zo terug denk aan mijn bevalling, heb ik geloof ik toch wel een paar 'grappige' momenten gehad. - Tussen m'n weeën door viel ik steeds in slaap, totdat er weer een andere kwam, en dat ging maar door. Dat moet er denk ik zo grappig uit hebben gezien, want ik vind het meestal grappig om iemand in slaap zien te vallen - Toen ik persweeën had, en ik wel een klein beetje mocht mee persen, maar nog niet volledig, riep ik steeds:"ooh, ik pers mee hoor, ik pers mee hoor! ooohoooh!!" Waarop de kraamverzorgster steeds heel rustig zei:"dat geeft niks, dat mag wel." - Tijdens een van die persweeën perste ik er allemaal water uit. Tenminste, dat dacht ik toen, aangezien ik al heel verbaasd was over de hoeveelheid vruchtwater dat ik steeds verloor, ging ik er vanuit dat dat ook vruchtwater was. Maar nu ik al deze verhalen heb gelezen en ik terug ga denken; ik was niet veel naar het toilet geweest die dag, dus waarschijnlijk heb ik mijn blaas ook even geleegd, hihi! Ik zei er ook nog netjes bij dat ik er water uit perste, waarop de kraamverzorgster weer heel kalm zei:"dat geeft niks, dat maken we wel weer schoon" En toen ze even later keek zei ze zoiets van:"ooh, ja, dat is wel heel veel (vrucht)water!" - Op een gegeven moment kon ik de persweeën absoluut niet meer ophouden, en riep ik constant:"ik moet poepen, ik moet poepen, ik moet echt poepen!!!" In de hoop dat er iemand mijn ontsluiting kwam controleren, haha! De kraamverzorgster dacht dat ik bedoelde dat ik echt moest poepen, dus zei ze weer heel rustig:"dat geeft niks, dat ruimen we wel weer op." - Tijdens m'n persweeën riep ik de hele tijd:"oh jongens jongens jongens, ik kan niet meer. ik hou het allemaal niet meer vol" Terwijl ik m'n hoofd schudde. En dat riep ik zo'n beetje bij elke wee, haha! - Ik weet nog zo goed dat ik dacht:"oooooh, ik begin NOOIT, maar dan ook NOOIT meer aan kinderen, laat staan dat ik ooit nog weer seks ga hebben!!" & "Ik wil een keizersneee!!!!" - Tijdens m'n bevalling was er iemand bij die die dag mee liep in de praktijk, en dit was haar 1e bevalling, en volgens mij had ze een trauma opgelopen, want ze keek zo bezorgd en beangstigend, ze vond het heel erg voor mij geloof ik, want dat was echt van haar gezicht af te lezen. En dat vond ik dan weer zielig, dus probeerde ik naar haar te lachen, zo van:"ooh rustig maar meid, het komt allemaal wel goed, maar lief van je dat je zo met me mee leeft" Al geloof ik niet dat dat lachje van m'n gezicht af te lezen was vanwege de pijn - Toen ik mee mocht persen kreeg ik meteen kramp in m'n bovenbeen omdat ik m'n knieën naar me toe moest trekken. Waarop ik meteen 'gil':"AUW AUW AUW, ik krijg kramp!!!" *euh, ik heb zojuist 12,5u weeën opgevangen waarbij ik bijna geen kick gaf (nou ja, tot de 8cm, toen werd het ECHT zwaar), en nu krijg ik kramp in m'n bovenbeen en geef ik gelijk een gil...hoezo ik stelde me aan* Waarop de vk vroeg waar, in je boven- of onderbenen? Ik: in m'n bovenbenen" VK:"gooi die benen maar omhoog!" *ik lag dus te persen met m'n benen omhoog, dat heeft er vast ook zeer grappig uit gezien* - Op een gegeven moment was ik zo hard aan het persen, dat de vk zei:"volgens mij heb je geen eens een perswee meer, hè? Stop maar met persen" Waarop ik zei:" Haha, ja, maar ik wil het eruit!" *ik wist niet of ik een zoon of dochter zou krijgen, vandaar 'het'* - Na de bevalling was ik ook weer zo fit, vol adrenaline natuurlijk, terwijl ik nog geen uur geleden telkens in slaap viel, haha! De vk zei ook tegen mij:"zo, ben jij er zo een; bevallen en opstaan!?" Ik vond het dan ook verschrikkelijk om in een rolstoel naar de auto gereden te worden, ik had echt zoiets van:"he, moet dat nou, ik ben alleen maar bevallen hoor!" Volgens mij was het het, haha, ik kan zo niks meer bedenken!
Volgens mij heeft dat er ook heel grappig uit gezien, al helemaal als je bedenkt dat ik bloot was van onderen, en alleen dikke roze sokken aan had Eerst schaamde ik me ook tijdens het persen, maar die schaamte was al snel verdwenen aangezien ik 'het' er nu echt uit wou hebben
what the PIEP echt!! Als ze haar nummer aan jouw vriend had gegeven was het al erg geweest, maar haar nummer aan JOU geven voor jouw vriend My god...dat is echt bizar!
@female81, ja het is echt gebeurd haha. Ik denk dat ze haar nummer niet aan vriend zelf durfte te geven maar hij was ook aan het werk op dat moment... Dat ze het wel aan mij heeft durven geven kwam natuurlijk omdat ik nog niet 1 keer haar aan gesproken had op al haar walgelijke acties... Dit keer pak ik het anders aan: als me iets niet bevalt dan zeg ik het direct! Heb ook een andere kraamzorginstelling gekozen voor de zekerheid hahahha
Pfff ik haar haar nummer dus echt doorgegeven op allerlei internetenquetes waarbij ze je hele dagen lastigvallen Wat een doos, te gek om los te lopen!