Genante en memorabele bevallingsverhalen

Discussie in 'De bevalling' gestart door meidenhuis, 18 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Nou weet ik niet of dit je eerste kindje was, maar ik denk dan, zit je daar zonder enig idee, hoe je met een pas geboren baby om moet gaan. Als het kind begint te huilen heb je een probleem! Ik had 4 dagen in het ziekenhuis gelegen, en vond het nog verschikkelijk dat ik 3 uur op de kv heb moeten wachten, wist me totaal geen raad!! Dl huilde, ze had honger (had de bv nog niet op orde) en had het koud, wisten wij veel..... daarbij denk ik, dat je in zo'n situatie een gevaar op de weg bent. Ook als 'niet bevallen, maar wel net vader geworden' man, met slaap te kort!! ! Ik denk, zet een inklap bed neer, en laat iedereen eerst even bijkomen van de hormonen en gebeurtenissen! maar goed dat ben ik, ben geen medicus...;)

2. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Bij mijn oudste mocht mijn man ook niet blijven, ik heb nog gezegd: er zijn drie bedden vrij op de zaal, kan hij niet een bed naast mij krijgen?
    Ik was als de dood dat hij zich te pletter zou rijden op de snelweg terug naar huis, zo in de war was hij dat hij net vader geworden was. Ik vind dus ook dat ze best aanpassingen kunnen doen.
    Bij een andere bevalling heeft manlief vier nachten bij mij geslapen en heeft hij dezelfde verzorging gehad als ik, eten enzo.

3. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Bij mijn 2e bevalling had ik ook (weer) ruim bloedverlies, ongeveer 1000 ml. Ik was om 12:15u bevallen en om 15:30u thuis... je moet alleen niet vragen hoe :). Als ik omhoog kwam werd ik meteen zo slap als een vaatdoek en zat dan tegen een flauwte aan te hikken. Na een week bleek mijn HB ook maar 5.1 te zijn, verklaarde een hoop.;)

Zou het zelf ook niet fijn vinden om midden in de nacht naar huis te gaan met een verse baby, is toch wel fijn als de kraamhulp je ff mee helpt 'opstarten'

4. lauraa

lauraa Actief lid

17 nov 2010
    230
    17
    18
    Dit was mijn eerste kindje. Als je wilt kun je "opstart zorg" krijgen van de kraamzorg. Dat houd in dat ze bij je thuis zijn als jij thuis komt en je dus helpen opstarten. Net zoiets als dat je thuis bevalt en de vk is weer weg! Ook kregen we goede adviezen mee vanuit het ziekenhuis wat we het beste konden doen, en de vk kun je ook altijd bellen.
    Wij kozen er dus niet voor om opstart zorg te vragen. Hebben pas om 7u gebeld naar kraamzorg en deze kwam om 9uur. Wij zaten al gedoucht en wel te ontbijten dat ze kwam. E lag al die tijd of bij papa of bij mama lekker bij te komen.

5. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Fijn dat jij je zo goed voelde! Als je inderdaad gedoucht en wel op kv kan wachten! Maar hoor ook wel eens anders, en dan vind ik het echt onverantwoord. En wat ik ook al zei, je was toch al bezig sinds de vorige nacht?? (misschien vergis ik me hoor) Dan ben je dus als vader ook bekaf, en dan nog te gaan rijden.....

6. lauraa

lauraa Actief lid

17 nov 2010
    230
    17
    18
    Nee dat was ik niet. Ik snap je punt hoor! Maar in een zh werkt het niet zo. Je bevalt poliklinisch wat dus inhoud als alles goed gaat met moeder en kind dat je dus snel weer naar huis mag. Als het goed is weet je dit dus van te voren. Daarbij laten ze je echt niet gaan als het echt niet kan. En wat betreft de vader, die moet sowieso naar huis.

7. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

hoihoi
    breek in!

misschien tip. er zijn ziekenhuizen waar de vader gewoon mag blijven.

breek uit!

8. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    voor mij dus een reden om niet poliklinisch te gaan...;) mag ik niet eeens, heb een medische indicatie..:x Dat van de vader vind ik dus ook stom. Maar ja, je hebt wel gelijk. Mijn man baalde flink toen hij om 3 uur snachts zonder auto buiten stond (vk had ons gebracht) maar stiekem ben ik er achteraf wel blij om! Hij was bekaf! Nu was hij verplicht iemand om een lift te vragen....

9. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Even een aanvulling hoor! Ik ben, met medische indicatie, om half 12 's avonds bevallen en om kwart voor 12 vroegen ze al of ik naar huis wilde. Dat wilde ik dus niet, vind het namelijk niet normaal om midden in de nacht met een (pasgeboren) baby over straat te gaan, ook al is het in een auto. En bij ons was er geen sprake van vermoeidheid oid. Baby was niet ingedaald, gebroken vliezen en nog niet ingedaald (was 3e kindje), dus met ambu naar zkh en 's avonds om half 8 ingeleid.

10. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    hmm, dat wist ik niet, dacht dat je met indicatie altijd iets langer werd gehouden....NOu ja, ik zie het allemaal wel. Vind het inderdaad niet echt normaal om met een pas geboren baby/pas bevallen moeder midden in de nacht over straat te gaan. Maar goed, iedereen moet doen wat hij/zij prettig vind!

11. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Wat een rare verhalen zeg dat je zo weer het ziekenhuis uit moet en dat de papa niet mag blijven slapen!
    Ik ben zelf om 21:15 bevallen en had zelf nog wel naar huis gewild maar de verpleging zei blijf maar lekker hier en daar was ik achteraf ook echt heel erg blij om.
    Ze kwamen om de 2 uur mn dochter helpen aanleggen, kruiken verwisselen, luiertje verschonen.
    Ik vond het echt heerlijk. En mn man mocht lekker blijven slapen.
    We hadden zo'n suite voor ons alleen he dus niet op een zaal of zo.

En dan gewoon poliklinisch en behalve dat de bevalling heeeel erg lang duurde was er niets bijzonders.

12. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Ik ben om 18:41 bevallen en ivm bloedverlies (ongeveer 1 liter) wilde ze dat ik bleef. vriendlief mocht op uitklapbed blijven slapen en ze hebben ons om 5 uur maar eens wakker gemaakt om die kleine te eten te geven (we sliepen vanaf 12 uur allemaal haha) daarna weer als een blok geslapen tot een uur of 8. Rond 10 uur mocht ik gelukkig naar huis.

13. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    over het algemeen word je ook niet huis gestuurd als er niet binnen een uur kraamzorg kan zijn. Wij mochten pas na 9.00 naar huis ivm de komst van de kraamzorg

14. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Oh wij mochten wel gewoon naar huis 's avonds. Ik mocht op zich ook wel blijven maar toen ik aangaf dat ik het geen probleem vond dat de kraamzorg pas de dag erop zou komen, mochten we gelukkig wel gelijk weg!

15. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ligt ook aan je eigen gevoel denk ik.
    De kraam gaat na een thuisbevalling ook na een uurtje weg en dan ben je ook even alleen.
    In de avonden en nachten ben je ook alleen thuis met je kind en man dus ik zie het probleem niet zo eigenlijk.
    Ja om er in de nacht uitgezet te worden is niet mijn manier van doen.

16. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Waar blijven de verhalen??? :D

17. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wat is iedereen bang om zonder kraamzorg thuis te zitten! Je baby bijt niet, hij/zij heeft nog niet eens tanden zo net na de geboorte :p.

18. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Hihi, ik kan me wel voorstellen als het je eerste is dat je liever een nacht in het ziekenhuis ligt en dat er voor beeb wordt gezorgd. Ik maak me niet zo een zorgen, na de geboorte leg ik beeb ook gelijk aan.

19. Dootjuh86

Dootjuh86 Lid

19 mei 2012
    95
    0
    0
    ass. Manager/klant adviseur
    In het mooie Drenthe
  20. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866