Genante en memorabele bevallingsverhalen

Discussie in 'De bevalling' gestart door meidenhuis, 18 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Jep kom maar op met mooie/ memorabele verhalen! :)

2. zoe2008

zoe2008 Actief lid

11 mrt 2008
    152
    0
    0
    Bovenstaande heeeeel herkenbaar, bij mij ging het net zo. Zoon werd meteen daarna met sneltreinvaart geboren en papa staat maar bleekjes op de eerste foto! hihi (net als een leerling verpleegkundige die ook mee mocht kijken, die moest even gaan zitten...)

3. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik was 35+6 dagen zwanger en ik werd 's nachts om 1.30 uur wakker met een hardebuik. dat was wel vaker zo, dat kwam dan van een volle blaas. dus ik plassen en weer terug in bed.
    toch bleef mijn buik wat rommelen, dus ik denk "mooi, indalings weeën!" dus ik probeer weer te slapen. toch blijf ik wat rusteloos en mijn man vraagt nog "moet ik wakker worden? want je bent aan het zuchten!?" "nou, nee hoor zeg ik, beetje voorweeën denk ik" dus manlief draait zich weer om en slaapt verder. ondertussen was ik met een kersenpit kussentje aan de gang om het wat dragelijker te maken. ik heb denk ik nog wel iets gedoezeld, maar rond 3 uur voelde ik een scheut vocht. dus ik kruip weer uit bed en ga naar de wc en roep naar mijn man dat mijn vliezen wrch gebroken zijn. maar er kwam geen nieuw 'vocht' meer uit. dus ik twijfelde nog wel wat. maar ik wist ook dat ik echt niet geplast had en het rook zoetig en er zat wat rosig op het wc papier. dus ik zeg nog tegen mijn man. "het moet wel vruchtwater zijn" dus ik kruip mijn bed weer in en zeg tegen mijn man. "doe het licht maar uit hoor, ik ga weer slapen. dit kan nog niet (4 weken te vroeg) dus we zien het morgen wel!"

mijn man is zo overdonderd dat hij ook maar gaat liggen....

na 5 minuten zeg ik "ik ga toch nog even naar de wc" en toen greep mijn man heel kordaat in.
    "en nu blijf je LIGGEN! en ik ga de vk bellen, want als de vliezen wel gebroken zijn dan moet we bellen, want de baby is nog niet ingedaald. dus jij verroerd je niet meer!"

Zo, hij nam het over (waar ik heel blij mee was, want ik zat gewoon in de ontkenningsfase dat het echt was begonnen.

6 en een half uur later was ons meisje er, en ze deed het prima!

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    das een man met ballen die het wel tegen een bevallende vrouw met hormonsters op durft te nemen hahaha

5. Jijdaar

Jijdaar Actief lid

2 jun 2012
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha indd een man met ballen;)

Nou hier, vind ik zelf heel genant (hoe schrijf ik dit?) want ben normaal niet zo, maar tijdens de persweeen heb ik alleen maar geschreeuwd dat ikk de volgende wil kopen. Kopen?? wie bedenkt zoiets, als t over een kind gaat?! nou ik normaal niet hoor;)

ow ja, en kon ml alleen maar bij zn riem van de broek vasthouden als ik op mn zij lag met weeen...auwauw voor hem, maar hij liet het braaf toe want als hij ook maar iets zei, kraamde ik uit dat ik sowieso de meeste pijn had haha.

en na die tijd?? tsjah, alleen maar sorry sorry;) van mijn kant;)

6. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Memorabel... zeker!

's ochtends heel vroeg braken mijn vliezen (of althans... ik verloor kleine beetjes vruchtwater). De hele dag met weeen rondgelopen. Uiteindelijk besloot de vk me in te sturen naar het ziekenhuis zodat ze me wat konden geven om te slapen, zodat ik de volgende dag niet helemaal total loss zou zijn van meer dan 24 uur weeen.
    We komen 's avonds aan in het ziekenhuis (op dat moment al meer dan 14 uur weeen). Na ctg's enzovoorts kreeg ik wat slaapmedicatie. De verpleegkundige raadde mijn man aan om maar lekker thuis te gaan slapen, ik zou per slot van rekening ook gaan slapen. 'Als er wat is dan bellen we je....en desnoods ga ik 20 minuten met haar zitten puffen', sprak de verpleegkundige.
    Manlief gaat.... en hij is nog geen tien minuten weg of mijn vliezen breken helemaal.... vloedgolf in bed, zeg maar!
    Zo'n 2 uur later komt de gyn toucheren: 7 cm ontsluiting.
    Dus manlief wordt gebeld. De verpleegkundige geeft mij zelf de telefoon. "Je mag komen hoor", zeg ik. Waarna manlief zegt:"Ow, dus nu gaan jullie dus 20 minuten zitten puffen". De verpleegkundige lag zowat onder de tafel van het lachen.

Uiteindelijk is ons mannetje 's ochtends geboren. Manlief maakt foto's van de geboorte. De eerste foto's van het doorknippen van de navelstreng tot het op mijn borst hebben van ons mannetje...
    Vervolgens willen ze hem gaan wegen, manlief zet het fototoestel aan. "SD-kaart niet geformatteerd" zegt het fototoestel.
    Bleek de sd-kaart gecrast te zijn.... Alle foto's weg...
    Godzijdank heeft een bedrijf de allereerste foto's van ons mannetje kunnen redden.

7. Azrit

Azrit Actief lid

24 nov 2011
    450
    23
    18
    NULL
    NULL
    @Elmo: Wat een verhaal! En dan die foto's...balen zeg! Gelukkig dat je de eerste foto's wel terug hebt kunnen halen.

8. Azrit

Azrit Actief lid

24 nov 2011
    450
    23
    18
    NULL
    NULL
    @Flippo: Haha, moest wel een beetje lachen om je verhaal. Gelukkig is alles goed gekomen! Gefeliciteerd!

9. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haha, een geweldig topic is dit! Je krijgt haast zin in je bevalling ;) .

10. nadia1981dunja

nadia1981dunja Niet meer actief

Ik heb niet zo'n memoraal of genant verhaal, het ging allemaal heel erg snel en heb het niet bewust meegemaakt allemaal omdat ik een een roes verkeerde............was helemaal van de wereld eigenlijk (wel lekker hoor tijdens je weeen)

Wel een klein dingetje: Ik lag flink te puffen tijdens de bevalling van mijn 2e zoontje. Mijn moeder stond naast mijn bed aan de linkerkant, mijn man aan de rechterkant en de verloskundige naast mijn man aan de "onderkant". Geluid om me heen kon ik niet velen (ook niet tijdens mijn 1e bevalling) dus iedereen was doodstil en als er wat hoognodig gezegd moest worden, deed men dat fluisterend.
    Hoor ik opeens mijn moeder tegen de verloskundige zeggen: "Dan zet je toch de schaar erin?" Nou ik was ineens bij en riep tegen mijn moder "Ben je helemaal gek geworden?!" Ik wilde absoluut niet ingeknipt worden!

Bleek dat ze het over mijn florisante netbroekje hadden die ik aanhad en die moest uit zodat ze mijn vliezen kon breken!! :D:D

Daar kan ik nu nog om lachen!!

11. nadia1981dunja

nadia1981dunja Niet meer actief

:D:D

12. dverheul

dverheul Actief lid

14 jan 2010
    315
    0
    0
    tuincentrum medewerker
    pernis

hahahahahahahaha

13. Inge1973

Inge1973 Lid

22 jan 2009
    27
    0
    0
    Wat leuk al die verhalen. Bij de bevalling van mijn zoontje ging het zo snel dat toen we in het ziekenhuis aankwamen ik voelde dat ik moest persen maar mijn vliezen waren nog niet gebroken. Dus ik vroeg aan de vk of ze mijn vliezen wilde breken. Antwoord:"nee nog niet je gaat eerst hier even wennen:(" (!?!?). Mijn antwoord op zeer boze toon:" ik ga hier helemaal niet wennen, want als ik hier moet wennen dan moet ik nog heel lang blijven en dat is niet de bedoeling, dus hup breken die vliezen"
    En ik was uitgescheurd en moest gehecht worden. Opmerking van de vk tijdens het hechten:"je bent een beetje apart uitgescheurd, ik moet even flink puzzelen om alles weer goed te krijgen:$" Nee, dan lig je lekker!

14. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Had ik toen met de gyn die mijn subtotaal ruptuur ging hechten...moet even goed kijken of dit stukje nou hier of toch hieraan hoord......nou, lekker dan ;) Was ook gevalletje wel of geen o.k. voor het hechten

15. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Haha je krijgt bijna zin in de bevalling :D

16. philly88

philly88 Actief lid

27 jan 2012
    131
    0
    0
    wat is dit toch een leuk topic, je angst vervaagd langzaam voor de bevalling door alle grappig momenten.!!

zal mijn verhaal ook even delen,..
    ik had net een auto gekocht maar dat was net op de dag dat het rdw dicht was dus afgesproken zouden wij ma 14 dec de auto gaan ophalen. was de 16e uitgerekend.!!
    ik lag nog zondag nacht in bed tegen mijn vriend wat als het vanacht nou gaat gebeuren wie gaat dan mijn auto ophalen?? en hoe doen we dat met overschrijven bla bla.. maak je niet druk was het andwoord ga lekker slapen..
    smorgens word ik wakker en wil naar d etoilet voel ik toch echt vocht eronder uitlopen.. ikke naar de wc maar het was maar een beetje. voor d ezekerheid een zeiltje onder me bips gelegd maar bij elke bewezing verloor ik wat vocht..
    me vriend die lekker in dromenland ligt.. ik me onderbroek uit en onder zijn neus hahahah ruik je iets?? iets zoetigs of wat hahah hij word half wakker en kijkt me aan waarom duw die onderbroek in me neus haha.. maarjah het ruikt naar niks..

mijn moeder zou ons afzetten op het station zodat we met d etrein daarheen konden .. ze heeft geen ervaring met vliezen die van te voren breken dus ze zegt doe een maandverband in en neem een handoekje mee ;) ik eigenwijs een inlegkruisje maarjah wel de handoekje mee..

ze zet ons af op het station maarjah ik d8 altijd waar blijft het plons effect.. ze reed net precies weg en jah hoor stond voor de stations trap en daar zeek het langs me benen naar beneden.. mijn partner helemaal in rep en roer oh snel nu naar huis..

haha ik zo wat denk jij ik heb godverdomme 1500 aanbetaald ik wil em auto gaan ophalen vandaag!! dus jah hup in die trein ( had een zwarte panty aan en jurk du sje zag niks ) staat de eigenaar ons op te w8en.. is hij der nou nog niet.. ik zo duurt niet lang meer want me vliezen zijn zojuist gebroken.. waarom hij verbaasd kijkt waarom kom je dan hierheen..

heb nog doodleuk een croissantje staan uit te zoeken in d esupermarkt want jah ik was toch al helemaal nat.. de weeen bleven de 1,5 dag weg ben uiteindelijk op 16 dec 00.44 bevallen..

met de welbekende bevalling leek wel de exorcist want wat heb ik ze vervloekt allemaal!!! heb zelf met een sjaawl poging tot zelfmoord geprobeerd die knoopte in wel zo hard om me nek hahaha.. ik wilde niet meer.. Hellup Hellup heb ik geschreeuwd..
    maar ik heb het allemaal overleefd.. en nu is het wachten tot over een paar weken dan mag ik weer :)

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wat een heerlijk topic, heb alle bladzijdes gelezen!

Leukste quote vond ik degene met:
    Gyn terwijl hoofdje staat: "even wachten"
    Bevallende vrouw: "pizza!"

Echt te droog gewoon hahaha

Krijg bijna zin in mijn eigen bevalling straks... Bijna!

18. coltje

coltje Lid

17 okt 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
  19. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Keb er ook nog wat :D

Ik had een net afgestudeerde vk die alles netjes volgens het boekje deed. Elke keer als ze ging voelen hoe ver ik was zei ze: 'ik ga even voelen' en vervolgens 'daar komen mn vingers!' Dit had ze al wel 5 keer gezegd (als het niet meer was) in de afgelopen 4 uur en toen was ik het opeens zat. Ik zei de daaropvolgende keer nogal hard: 'Ja hehe, waar wil je dan mee voelen?! Met je neus ofzo!?!'

Bevalling is over, ik krijg dochterlief in mn armen. Ik wil haar dus aanpakken en op mijn borst leggen, maar dat lukt niet. Ik snap der niks van en begin een beetje aan haar te trekken waarop de vk zegt: 'Hoho! Ze zit nog vast aan de navelstreng hoor!' Oooh ja......

Ligt t mopje eindelijk in mijn armen zegt mijn vriend: 'Wow, er zat gewoon echt een kindje in!' Ik: 'Ja wat dacht je dan? Een aapje?!'

En nog wel meer :D heb het gelukkig ook allemaal op film!!

Liefs, Janneke

20. MystiQe

MystiQe Lid

28 mrt 2012
    8
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb er 2 dagen over gedaan maar heb alle!! pagina's gelezen.
    Binnen een paar weken ben ik ook aan de beurt en hoop ik ook mijn ervaring te kunnen delen!
    Voor nu allemaal bedankt, jullie hebben 2 dagen vermaak geboden en weer 2 lange verlofdagen dragelijk gemaakt :D

Deel Deze Pagina