Tijdens mijn 2de zwangerschap werd ontdekt dat ik een tweede baarmoeder heb. Nu was dat volgens de gyn niets bijzonders. Maar het was toch wel ff schrikken toen we er achter kwamen, lag namelijk op de tafel bij de gyn en hij vertelde me eerst dat ik een mk zou krijgen. Later vond hij een kindje van 8 weken. Nu ik het weet ga je opeens op andere dingen letten. Dingen zoals mijn menstruatie, mijn eisprongen... Zijn er hier ook meiden die 2 baarmoeders hebben? XOXO
Weet je ook welke variant je hebt? Heb je echt 2 aparte baarmoeders of is het er eentje met een tussenschot? Ik heb zelf een uterus bicornis, dat betekent 1 baarmoeder met tussenschot. De problemen met een dubbele baarmoeder zijn vooral dat het wat lastiger is om zwanger te worden, maar dat is bij jou al gelukt. Verder is de kans aanwezig dat je vroeger bevalt dan 40 weken en is de kans op stuitligging groter. Maar uiteindelijk is het bij iedereen verschillend. Ik heb zelf zowel premature als á terme baby's gekregen, in stuit en in hoofdligging. Ik ben alleen nooit langer dan 38 weken zwanger geweest.
Ik zie trouwens in je onderschrift dat je nogal wat miskramen hebt gehad. Dat kan ook te maken hebben met een dubbele baarmoeder.
Hoi, Er zijn hier meer meiden met een dubbele baarmoeder en er zijn in het verleden al een aantal topics over geopend. Je kunt zo via de zoekfunctie zoeken naar de topics, bijv.: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/254083-meer-mensen-uterus-bicornis-2-baarmoeders.html Dan kun je zo zien wie er nog meer een dubbele baarmoeder heeft.
Thanks meiden. @ Nicky Lohs, Ik heb echt 2 aparte baarmoeders. Eerst dachten ze ook (gyn in opleiding) dat het met een tussenschot zou zijn. Maar de gyn die de bevalling (ks) deed keek na die tijd ernaar en zag echt 2 baarmoeders. Wat je zegt heb ik ook gelezen ja. Bij mij kwam alleen de stuitligging voor. Ben van mijn dochter bevallen met 40wk, (ze wisten het natuurlijk ook niet). Bij mijn zoon bevallen met 39,2wk. Hier wisten ze het natuurlijk wel, maar ze lieten hem toch zitten. Wat betekende dat ik weer met spoed opgenomen moest worden omdat zijn hartslag elke wee daalde. De miskramen zijn daar wel aan toe te schrijven. Zelf denk ik dat het komt omdat we er nog niet klaar voor waren. De laatste was weer een verrassing en vond het zelf gewoon niet de tijd ervoor. Die in 2012 was ook omdat ik nog niet goed zat met mijn schildklier medicijnen. @ Julia 81, dank je wel. Zal eens ff gaan speuren. XOXO
Wil je nog een keer zwanger worden? In mijn ziekenhuis zijn ze nu wel heel voorzichtig. De vorige zwangerschappen wist ik het niet, er waren allerlei problemen waarmee ik steeds werd afgewimpeld. Nu zijn ze heel alert en krijg ik ook extra controles. Merk je ook iets aan je menstruaties? Hoe het met 2 aparte baarmoeders zit weet ik niet. Mijn menstruaties zijn erg pijnlijk doordat de 2 helften elkaar tegenwerken als de baarmoeder samentrekt.