Hoofdje vast, sterrenkijker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sparky, 11 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparky

Sparky Niet meer actief

Net mijn laatste controle gehad bij de gyn. Vrijdag start de inleiding.
    Nu ligt de baby sinds kort pas ingedaald (1e 2 waren met 28 en 29 weken al ingedaald) en ze ligt goed vast met haar hoofdje.
    Maar ze ligt als sterrenkijker. Kan ze nog draaien naar een normale positie?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Onze oudste is tijdens het persen gedraaid van sterrenkijker naar normaal. Maar ze lag er niet helemaal goed voor, maar in ieder geval goed genoeg om er zonder hulpmiddelen uit te komen ;)

3. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Wat vervelend Sparky!
    Hier bij onze 2e dochter het geval geweest, dat was ook een inleiding waar bij een aantal dagen vooraf al werd geconstateerd dat het niet makkelijk zou gaan als ze zo zou blijven liggen.

Met de ontsluitingsweeën niets van gemerkt, maar toen het persen... Uiteindelijk een uur en 20 minuten bezig geweest toen de hartslag begon weg te vallen, ben ik 2x (ja 2x) flink ingeknipt, en toen is ze toch spontaan geboren, de helft van haar hoofdje was helemaal blauw, ze was ook erg misselijk en kreunde heel veel. Achteraf was een keizersnede beter geweest voor haar. Bij mijn andere dochters heb ik nooit langer dan 20 minuten geperst. Ze was 3440 gram bij 37,6 weken zwangerschap.

Hopelijk draait jouw kindje nog. Mijn tip: maak van te voren afspraken over je wensen en hoe lang je het aan wilt kijken.

4. Sparky

Sparky Niet meer actief

Pfoe ja daar was ik al een beetje bang voor. Beide andere lagen goed en heb ik 13 en 5 minuten moeten persen. Beide zonder kleerscheuren uitgekomen. Wogen 3585 en 4110 gram.

Maar hoe dit gaat weet ik natuurlijk niet. Denk dat ik idd maar extra info ga zoeken en goed ga overleggen voordat de bevalling start tot hoever te gaan voor ze ingrijpen.

5. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Goed dat je dat doet, heb je ook een groeiecho gehad?
    Misschien kun je voor de inleiding nog even vragen of ze even snel met de echo naar de ligging willen kijken?

In Nederland heerst heel erg het idee van probeer het maar eerst en als het niet lukt zien we daarna wel verder. Bedenk daarom inderdaad duidelijk waar je grenzen liggen en wat je wel en niet wilt, maak dit ook kenbaar aan je man, zodat hij je wensen kenbaar kan maken op het moment dat jij het niet meer kunt. Bespreek het van te voren met de dienstdoende gynaecoloog/verloskundige.

6. Sparky

Sparky Niet meer actief

Groei is gisteren nog ff gecontroleerd toen ik extra voor een ctg moest. Ze lijkt het gewicht te volgen van de p80 lijn en daarmee uit te komen op ongeveer 3300 gram rond de 37 weken. Maar hoofdje ligt op termijn. Buikje 2 weken voor en beentjes bijna 4 weken voor.

7. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Het belangrijkste is dat het hoofdje niet te groot is, bij een sterrenkijker komt al eerst een groter geheel dan met een gewone bevalling, als het al groot is van zich zelf dan is dat natuurlijk extra lastig. Gelukkig ben je dan nog maar 37 weken. Misschien valt het mee.

8. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja ik hoop het maar. Hoofdje is niet groter dan gemiddeld gelukkig.

9. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Bij mijn zoontje was zijn hoofdje wel groter dan gemiddeld en lag ook als sterrenkijker. Maar tijdens de bevalling, in een heftige weeenstorm heeft hij zich toch nog weten te draaien;)
    Hij was trouwens met 34 weken volledig ingedaald en lag vast.

10. Domiej

Domiej Actief lid

15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ik moest de weeën op mijn zij opvangen om hem te laten draaien. Dat ging aardig.

Uiteindelijk bij mij ook ks geworden.. maar dat lag misschien aan het feit dat hij 9 pond was!!

11. diem

diem Actief lid

26 okt 2008
    203
    2
    18
    Vrouw
    Mijn beide dochters waren sterrekijkertjes, dit wist ik niet van te voren. Beide kinderen zijn thuis geboren. De oudste was pittig, bijna twee uur geperst, flinke knip en kraamverzorgster alle gewicht op mijn buik. De tweede was er in 10 minuten uit :D, dit hopelijk ter geruststelling. :) Nu pril zwanger van de derde, de verloskundige en ik gaan er vanuit dat ook dit een sterrekijkertje wordt :)
    Heel veel succes, maak je niet al te druk ;)

12. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Hier ook een sterrenkijker (wisten we niet van tevoren) maar is ook op het laatst toen de persweeën begonnen nog wat gedraaid door in een bepaalde houding te gaan liggen.
    Wel 72min persen. Maar zonder hulpmiddelen, alleen een normale knip.

13. mennehh

mennehh Niet meer actief

Hier een minder leuk verhaal: mijn zus is bevallen van een sterrenkijker. Ik was zelf bij de bevalling. Haar weeen deden al vrij weinig, waardoor ze weeopwekkers kreeg. Was nog niet bekend dat het een sterrenkijker was.
    Uiteindelijk heeft de 1 uur en drie kwartier geperst. Toen kwam de gynaecoloog erbij.
    Deze schrok en gaf aan: ja zo kan mevrouw nog wel 10 uur persen maar dit kindje komt er echt niet uit. De verloskundige gaf toen aan... Ja dacht ik al!! Nou kon die vrouw wel aanvliegen want echt verschrikkelijk om te zien hoeveel pijn ze had!

Uiteindelijk moest ze met hulp binnen 10 min bevallen anders eerd het toch nog een keizersnee. Echt een hele grote klip ( loopt tot op haar lies) en 3x met vacuüm pomp aan hoofdje getrokken. Toen eas hij geboren.
    Mijn zus is nu ook weer zwanger en zegt: ik ga niet persen voordat ik weet hoe het kindje ligt. Schijnt dat als ze voelen ze aan de fontanellen kunnen voelen hoe het kindje ligt.
    Denk dat je dan een keuze krijgt.

Hoop zelf nooit zoiets mee te maken in ieder geval. Het was heel heftig alles aan te moeten zien, laat staan voor haar zelf!

Vrijdag is het zover he!!! Jeetje wat spannend meis!!

14. Drieka

Drieka Niet meer actief

Hier lag de kleine man steeds goed en tijdens de bevalling draaide hij zich in het geboortekanaal (de arts-assistente voelde het aan de fontanellen van de kleine man) en was het echt een sterrenkijker, dus direct de gynaecoloog erbij en toen geboren met een forse knip en vacuüm.
    Ik verwacht dat ze dus wel op het laatste moment nog kunnen draaien.;)

15. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Wat heftig!! Ze voelen het inderdaad aan de fontanellen. Ik was medisch en zou sowieso met gyn erbij bevallen maar kwam pas met 9cm in ziekenhuis (weeën wilden ook niet vlotten, 3,5uur over laatste cm met opwekkers) Hij voelde toen dat het een sterrenkijker was. Gelukkig hier dus nog gedraaid.

Ts: ik zou me er nog maar niet te druk om maken. Zoals je leest kan het nog best veranderen. Bij mij zelfs voor het persen. En ookal lag hij nog niet perfect en moest ik vreselijk lang persen en een knip...ik heb daar geen pijn ervaren. Misschien ook wel prettig om te lezen. En ik herstelde supersnel!

16. Sparky

Sparky Niet meer actief

Scheelt al dat het hier de 3e is en de lichtste zal zijn naar vermoeden. Zoontje was zwaar en had een groot hoofdje en mocht met 7cm meepersen en was er binnen 5 minuten.

Buurvrouw is vorige maand zonder kleerscheuren bevallen van een sterrenkijker, was ook haar 3e en een ruime 6 pond. Dus naar schatting ook het gewicht dat onze kleine zal gaan halen alleen bij ons met 37 weken en bij haar met 40.

Ik hoop maar dat de kleine nog draait en anders niet heel extreem moeilijk gaat ivm dat het toch de 3e is. Maar is wel extra spannend zo.

17. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Mijn eerste lag als sterrenkijker en is tijdens de bevalling gedraaid door inderdaad op mijn zij de weeen op te vangen. De tweede ook een sterrenkijker en is tijdens het persen gedraaid. Van beide wisten we niet van te voren dat het sterrenkijkers waren...

Deel Deze Pagina