Het blaasontsteking-topic

Discussion in 'De lounge' started by belinda203, Nov 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. belinda203

belinda203 Bekend lid

Mar 23, 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Ik ben er vanmiddag achter gekomen dat ik blaasontsteking heb.Ik had erg last van pijn en steken in mijn onderbuik en mijn urine was niet schoon en stonk nogal. Aangezien ik in een verzorgingshuis werk kon ik het meteen nakijken,heb de huisarts gebeld voor overleg
    en nu ben ik net gestart met een kuur.Maar wat heb ik toch een buikpijn zeg pfffff.Ik heb het vaker gehad,maar deze buikpijn komt me niet echt bekend voor.Herkennen jullie dit en wat doe ik er evt.aan?? Dit is not funny....:(

2. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Hier ook en ja het doet erg zeer,, wat je er aan kan doen,, tja veel water drinken en je kuur afmaken,, maar ik weet hoe je je voelt!:(

3. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    heb het inmiddels 2 x in zwangerschap gehad argh echt niet lekker... drink nu veel cranberrysap dat helpt! Heb het nu ook niet meer gehad nadat ik dat ben gaan drinken op advies van vk.

4. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ow helpt dat echt ja?? Ik heb het nog nooit geprobeerd!
    Haal ik dat gewoon in de supermarkt? Of gezondheids winkel?

5. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Cranberrytabletten helpen ook goed, kun je bij de drogist halen.
    Hier een flink verleden wat betreft blaasontstekingen (10 tallen keren..) Veel AB gehad, diverse onderzoeken. Nu gaat het goed, ben er aardig vanaf. Bij mij kwam het door mn toenmalige partner, niet genoeg drinken, een smalle plasbuis en een knik in een van de leidingen. (Met manlief gelukkig geen problemen ;) )
    Hoop voor je dat t een eenmalig iets is. Wat bij mij hielp was lekker met een kruik en een ruime broek op de bank liggen.

6. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,166
    10
    38
    Female
    Paradise.
    Mocht je geen cranberrysap lusten dan is appelsap ook wel een optie, dat drink ik meer als ik last heb van blaasontsteking.

7. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Voor nu heel veel drinken en je ab innemen, tegen de buikpijn kan je ook nog 4x daags 2x500 mg pcm innemen.

Daarbij in de toekomst goed uitplassen, na de seks plassen en je urine laten controleren als je klaar bent met je AB om te kijken of je helemaal schoon bent anders krijg je het zo weer.

8. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Paracetamol, veel drinken en voldoende vitamine C. Die vitamine kan kan in de vorm van cranberry maar ook gewone vitamine C is ook goed, zolang je maar zorgt dat je 2 gram per dag inneemt.
    Deze hoeveelheid is nodig nog je urine aan te zuren, en daar houden bacterien niet van.
    Dit advies geven wij in de huisartsenpraktijk waar ik werk.

Appelsap zie ik geen meerwaarde van, is alleen maar suiker!

9. gimena

gimena Niet meer actief

jeeeh schuift aan! bijna elke maand heb ik er last van.
    raar maar waar altijd in het weekeind.
    tijdens me zwangerschap geen last van gehad nu aan 1 stuk door :S
    verders slik in vitamine c-1000 en cranberry capsules en druppels in me water voor me blaas schoon te houden

10. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Heb ook reeds 19 keer blaasontsteking gehad ;). Idd cranberrysap, lekker een kruikje, paracetamol en een tijdschriftje op het toilet :).

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb toen bij mijn nierbekkenonsteking pure citroensap uit zo'n flesje gedronken, 1e 5 slokken zijn vies, erna is het heerlijk. Je urine zo zuur mogelijk maken. Ik slik ook nog steeds 2 cranberrypillen per dag. Ik ging helemaal kapot van de pijn toendertijd, die vreselijke pijn heb ik nooit meer ervaren gelukkig. Wat was dat vreselijk zeg.

12. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ahh ik weet hoe je je voelt je moet cranberry pillen kopen bij de tuinen helpt echt

13. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    Ik had laast blaasontsteking maar totaal niets van gemerkt ja achteraf wel haha want ik kon niet meer op me zei slapen van de pijn,moest veel naar de wc veel pijn in me onderbuik enz..
    Maar ja ik heb veel last van me buik na een operatie en van me darmen enz dacht dat het daardoor kwam. Toevallig toen ik op de HAP kwam vanwege heftige pijn aanvallen in me buik kwamen ze erachter kuur gehad en nu zijn die klachten over

14. Tink

Tink Niet meer actief

Klopt als een bus.
    Veel drinken alleen helpt ook al, daarmee spoel je je blaas steeds goed door en krijgen de bacteriën niet de kans zich te hechten.

15. Tink

Tink Niet meer actief

Oja, en beterschap! Tis echt heel vervelend :(

16. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Ik had er ook veel last van,iedere 2 maanden ongeveer.
    De tips hier boven zijn goed,veel drinken,ik slik iedere dag cranberry pilletjes (als ik het voel opkomen slik ik er een paar extra),en goed plassen na de sex.
    Sinds ik dit allemaal doe heb ik er vrijwel geen last meer van.

17. Carlien

Carlien Fanatiek lid

Feb 23, 2010
    2,133
    1
    36
    Twente
    Idd cranberry pillen, meteen plassen naar de sex.
    Maar ik heb ook te horen gekregen van mijn huisarts dat je rechtop moet gaan zitten tijdens het plassen. Dus niet zo ingezakt, zoals de meesten denk ik wel zitten, maar echt met een rechte rug.

Naja, miss helpt het wel en beterschap;)

18. kellyskeezer

kellyskeezer Actief lid

Oct 25, 2010
    388
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Sittard
    Supermarkt heb ik het gekocht :)

19. belinda203

belinda203 Bekend lid

Mar 23, 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Bedankt voor jullie reactie's! Het is nog geen sikkepit beter geworden.Ook lopen is niet echt lekker,de pijn lijkt dan echt heviger te worden.Maar goed,het zal best wel weer overgaan.
    Het plassen na de sex deed ik al,rechtop zitten met plassen 0ok en het vele dringken ook.Dat cranberrysap ga ik eens proberen,wie weet helpt het! ;)

20. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

De AB slaat ook niet direct aan he, kan wel 24 tot dacht ik 72 uur duren of 48 uur, dus morgen moet het beter worden lijkt mij.

Share This Page