als het er toch niet uit komt zou ik morgen een microlax bij de kruidvat halen. dat is een laag klysma en die kan je gewoon halen. ik heb traagwerkende darmen en herken dit probleem helaas maar al te goed. dus voor nu zou ik ook de vasaline proberen en als je op de wc zit je heupen en knieen in minder dan 90 graden gebogen. dus een opstapje onder je voeten helpt bij mij het best. succes groetjes hellen
Iets wat binnen 30 min werkt zijn Dulcolax zetpillen,die mag jij alleen niet op zit moment. Ik zou dan voor lactulose gaan, Kruidvat heeft het van het huismerk en de apotheek van Duphalax
Wat jij hebt, heb ik ongeveer 3 keer in de week. Echt zooooooo vervelend.. Ik ben gewoon een zenuw-poeper. Kan pas naar de wc als ik zeker weet dat er niemand op bezoek komt, mijn dochtertje niet aan het huilen is, en mijn vriend in de woonkamer zit met de tv aan. Anders lukt het echt niet! Niet dat ik niet durf... maar mn lichaam werkt anders gewoon niet mee. Wat ik altijd doe als ik heeeeeeeeel nodig moet, maar ik zit eigenlijk vast en vol: Ik drink 1 flesje water, soms zelfs nog iets meer, in eens leeg, ik ga even lekker op de bank zitten en dan moet ik binnen een half uur naar de wc. Vaseline schijnt ook goed te werken, al heb ik dat zelf nog nooit geprobeert. Succes meid! Ik weet hoe vervelend het is!
Als je zit moet je zorgen dat je benen hoger zijn, dus een krukje (of stapel tijdschriften ) ervoor, voeten erop. Dan krijg je soort van baarhouding en gaat het makkelijker
ja die roosvicee laxo, of heel veel kauwgom kauwen en een flinke scheut olie oplsokken of koffie met een sigaretje ?
Niet ophouden hoor! Wordt het alleen maar erger... Heb er zelf ook erg veel last van, je zal er nu even doorheen moeten en er vanaf nu extra op letten. Ik eet minstens 3 mandarijnen op een dag en minimaal 2 liter op een dag drinken en dan gaat het aardig goed
Olijfolie of vaseline aan je anus smeren. Klinkt een beetje vies maar maakt de uitgang wat gladder en daardoor zal er in ieder geval minder 'kapot' gaan. Succes
microlax klysma, die kan je bij de apotheek halen en zijn veilig. Ze maken de ontlasting zacht. We gebruiken ze in het verpleeghuis ook regelmatig. (heb er 1x 1 gebruikt toen ik in jou schoenen stond ) Het zijn echt kleine tubetjes, niks engs aan hoor. Zou er gewoon een paar halen voor als het echt nodig is. En van de bovenkant helpt lactulose siroop, is ook veilig tijdens de zwangerschap, heb het een paar weken nodig gehad. Had toen alles al geprobeerd, fruit, roosvicee etc niks hielp.
ik heb het ook heel erg gehad. ik kreeg toen echt persdrang ben rustig gaan zitten en proberen rustig te blijven ademen hahahaha (klinkt als bevallingsverhaal) maar ik heb mezelf geholpen kon echt niet anders. tijdens het persen druk geven met een vinger daar wwar het pijn doet op het randje van de anus met inderdaad vaseline. heel veel sterkte
ik hoop dat je inmiddels verlost bent Maar tegendruk geven met je vinger op de buitenkant helpt mij ook weleens.. Niks zo erg als poepen wat niet lukt
Hier ook 1 keer gehad.. Idd benen hoger dmv een opstapje ofzo. Rustig de tijd nemen en niet persen.. Vaseline gebruiken. En misschien heel raar, maar laat de deur open! Het duurde bij mij wel een uur en op een gegeven moment is de zuurstof op... Duizelig worden op zo'n moment kan je echt niet gebruiken!
Nog langer ophouden en laxeermiddelen pakken helpt nu in ieder geval niet, hoe langer je het ophoudt hoe harder het wordt.
Hier ook vaak last, ookal voordat ik zwanger was. Nu ben ik gister bij zwangerschapsyoga geweest en daar gingen we onze voeten even masseren, ook het stukje darmen. Nou dat werkt ook!!!! Werd er gewoon wakker van haha succes! het is echt heel vervelend! Groetjes
Heb er in mijn zwangerschap ook last van gehad man wat vreeslijk als je niet afkunt. Hier had niks in huis heb er maar boter opgesmeert en rustig de randjes openhouden. Had gelukkig weg gooi handschoenen dat scheelt haha. Maar pff wat kan je benauwt zijn als het niet lukt. Succes er mee in elk geval en hoop dat je nu inmiddels al gepoept hebt. En een tip hou het daarna daar onder wat zachter wat creme elke keer er opsmeren dan glijt het makkelijker. Heb er de rest van de zwangerschap last van gehouden dus vandaar deze extra tip. Hih en koopwegwerphandschoentjes,
Klinkt viezig maar als het er bijna is, dus echt in je endeldarm, kun je ook proberen om het met je vinger eruit te halen. Heb het een tijdje geleden ook gehad. Het was echt keihard en het kwam er maar niet uit, dan maar zo dus. Helpt wel!
gedroogde peultjes jun je bij de tuinen halen, daar thee van trekken en helpt direct, ik had hetzelfde tijdens m`n zwangerschap en dat hielp enorm, heb het nagevraagd bij de vk en dat mocht gewoon. succes meid.