baby zwemmen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjeetje, 31 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjeetje

Sjeetje Lid

10 feb 2009
    87
    0
    0
    Verkoopster
    hoi dames,
    zoals de titel het al zegt vraag ik mij af vanaf wanneer je kan
    gaan baby-zwemmen.
    Zouden hier speciale lessen voor zijn?

grtz

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    als je kindje zijn eerste prikjes heeft gehad mag je gaan babyzwemmen.
    Zelf ben ik net een maand begonnen maar dat kwam omdat ik gewoon echt nog mijn ritme moest vinden tussen werken, kindje en huishouden.
    Ik vind het super leuk.
    Bij ons is het van 10.00 tot half 11 2xin de week.
    Je zingt liedjes en laat ze kennis maken om met een andere manier met het water om te gaan.
    Zo ook koppie onder en dergelijke.
    Varen op een vlot spelen met een bal.
    Ik zou gewoon even informeren bij jou in de buurt op welke dagen het is en wat voor lessen.
    Ik vind het super en mijn zoontje ook dus zeker een aanrader.

3. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Dat vroeg ik me ook af! Ik dacht dat het met 6 weken was, maar dat heb ik dus verkeerd. Hoe doen jullie dat met de pampers / zwembroekjes? Zijn er speciale luiers op de markt? Ik heb echt geen flauw idee:)

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

vaak krijgt je kindje tussen de 6 en 8 weken ook de eerste enting dus dat kan kloppen dat het vanaf 6 weken is ...

er zijn speciale zwemluiers te krijgen ( zo goed als overal)

het zijn niet de allermooisten dus je kunt er een zwembroekje o.i.d overheen doen :p

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.810
    4.192
    113
    Je doet je kind niet echt een plezier om zo jong al te gaan zwemmen. Vaak zijn die kindjes na 5 minuten al helemaal koud en kun je er weer uit.
    Ik zou pas vanaf een maand of 6 gaan zwemmen en dan inderdaad babyzwemles (ook vaak teddybeer zwemmen genoemt) hartstikke leuk voor je kindje en gezellig voor jou!
    Hier altijd een zwemluier met een broekje erover

6. zwelgje2000

zwelgje2000 Actief lid

9 jun 2009
    224
    0
    0
    Leerkracht
    Brabant
    Het zwembadwater is vaak extra verwarmd voor de kleintjes, maar toch koelen ze idd erg snel af.
    Zit nu 2 mnd op peuterzwemmen met met dochter, erg leuk!
    Voor ons is de babygroep. Ik hoor regelmatig al kleintjes huilen, het is erg indrukwekkend allemaal voor ze.
    Hier is het va 3 mnd. Maar ik denk dat je per kind moet kijken.
    Mijn meisje sliep toen nog de hele morgen, vond het sneu om haar hier dan voor te moeten wakker maken...

Maar, het is erg leuk en gezellig ;)
    Succes met je keuze!

Ow en die zwemluier, ze pieste er dwars doorheen vanmorgen (net toen we uit de douche kwamen en richting kleedhok gingen....fijn....) Ze mogen hier ook zonder luier.

7. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Bij ons in het zwembad mag je vanaf 8 weken komen zwemmen met je kleintje. Ik ging voor het eerst met 15 weken. Door het wachten van tevoren, de indrukken, de kindertjes en de vreemde geur was onze uk na een kwartier zo moe, dat hij in het water in slaap viel. Ik ga vanaf maandag weer met hem proberen, hij is dan 19 weekjes. Als hij weer zo moe is, stel ik het weer een maandje uit.
    Maar als jij er zin in hebt, gewoon proberen! En je kindje laat je wel weten of hij/zij het niet leuk vindt!

8. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Hier begonnen met zwemmen toen mijn ventje 10 weken was. Hij vond het meteen leuk, was heel ontspannen in het water.
    Bij ons mag je meedoen vanaf de eerste prikken.

9. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Voordat Milan geboren was heb ik altijd gezegd met hem te gaan zwemmen. En we zijn in totaal nu 1 keer geweest.

Kan hier in de buurt geen babyzwemmen vinden. En vind het zo ie zo niks om dat alleen te doen. Dan moet mijn vriend wel mee en die is niet vaak thuis.

Deel Deze Pagina