Alvast sorry voor het onsmakelijke verhaal. Ik ben er al even over aan het googlen maar kan niets vinden. Ik gebruik sinds een paar weken zetpillen. Dit zijn lichte weeënremmers en pijnstillers in een die ervoor zorgen dat de pijn van mijn beknelde lever draaglijk blijft. Na een paar dagen die dingen twee maal per dag te hebben gebruikt begon het. Na het inbrengen krijg ik een branderige jeuk aan mijn anus. Is dat normaal bij het gebruik van zetpillen? De jeuk is net van binnen zegmaar niet aan de buitenkant. Ook een aandrang gevoel alsof ik nodig moet of heel nodig een wind moet laten. Als ik google kom ik op aambeien maar er is niets te zien en voel ook niets anders met het inbrengen van de pillen. Ook geen bloed bij de ontlasting. Ontlasting is wel wat branderig gevoel door de restjes van die pillen. Soort vet komt er mee (gele stukjes die volgens de bijsluiter vet van zijn waarmee doe pillen gemaakt worden). Zou het een soort irritatie van die pillen zijn, aambeien of toch wat anders?
Dat vettige kan wel kloppen. Dat zou geen probleem kunnen zijn. Het eerste waar ik aan denk; heb je je handen wel goed gewassen? Misschien is het een idee om toch je huisarts te bellen. Je wil geen problemen in "that area" toch?
Ik was inderdaad mn handen voor en na en na het inbrengen en wassen met zeep zelfs nog met wat alcohol (vind het zo ranzig dat inbrengen) Heb de jeuk ook echt alleen een tijdje na het inbrengen. Als ik smorgens wakker wordt en moet weg ofzo en neem er geen (zit gele sticker op en wordt er beetje suf van) heb ik ook geen jeuk. Als ik er dan weer een neem als ik thuiskom dan begint het weer. Heb de pillen via de gyn gekregen moet ik hem dan bellen of de ha? Die weet volgens mij nog niet eens dat ik zwanger ben haha. Tot nu toe is alles via de gyn gegaan.
Gebruik je die alcohol ook voor het inbrengen? Dan kan daar heel goed de irritatie van komen, alcohol droogt de huid en slijmvliezen ontzettend uit. Anders misschien een allergische reactie op een hulpstof? Ik kreeg ooit gigantische jeuk aan mijn achterste, bleek ik niet tegen de kamille in het vochtige toiletpapier te kunnen . En als het goed is, heeft de gyn doorgegeven aan je ha dat je onder behandeling bent wegens een zwangerschap.
Ah okay nee gebruik de alcohol alleen daarna voor mn handen schoon te maken. Voor inbrengen was ik ze met zeep (zwitsal zeep staat er bij ons in de badkamer) Omdat het zo irriteert gebruik ik sinds een paar dagen wel eerst wat uierzalf (soort vaseline) die smeer ik dan daar en dan die pil erin zodat het net ff wat makkelijker gaat. Anders is het inbrengen best vervelend. Heb nog keer gevoeld maar voel niet echt een aambei ofzo ook geen bloed bij ontlasting. Ontlasting gaat ook niet moeilijk. Neem aan dat als je aambeien hebt je die wel duidelijk zou moeten voelen als een bobbel
Aambeien kunnen ook inwendig zitten dus dat je er steeds met de pil iverheen schuift en dat gaat irriteren. Ik zou echt even de gyn bellen als je die pillen nog wekenlang moet gebruiken.
Misschien breng je hem wel niet ver genoeg in...als je voorbij de sluitspier bent moet je nog ff cm of 5 doorduwen. Het middel moet door je darmslijmvlies worden opgenomen, duw je hem niet ver genoeg dan valt ie uiteen in je anus en niet in je endeldarm wat voor jeuk kan zorgen. Het aandrang gevoel is normaal, dat zakt wel weer weg na een paar minuten. Sterkte ermee
Eh dat zou dan ook goed kunnen ja. 5cm duw ik em er niet in geloof ik. Dat is je halve vinger bijna. Ga ik morgen proberen. Heb em net er weer inzitten en begint gelijk weer te irriteren en jeuken. Heb de bijsluiter nog gelezen en staat bij de bijwerkingen een geïrriteerde anus en jeuk dus kan dus wel goed van die pillen.
je kunt bij de apotheek ook vinger condooms kopen, vind je misschien frisser voor je handen? ik zou geen uierzald gebruiken op de zetpil. eerder kiezen voor pure lanoline (natuurlijk wolvet).
kwa deze zetpillen heb ik geen ervaring ,wel met anti misselijkheid zetpillen , en dat vette kan daar zeker van komen ,soort terug loop zeg maar van de oplossing ,waar ik aan dacht heb je misschien scheurtjes bij je anus ? dat kan ook namelijk door het inbrengen of moeilijk naar het toilet gaan en harde ontlasting , en dat kan mega branden met naar het wc gaan ,inbrengen en terug loop dat in de scheurtje loopt. ik zou wel even je arts raad plegen het kan zijn dat er iets in zit in de zetpil waar je niet zo goed tegen kan ( vooral als het erger erger wordt ) ook al zegt de bij sluiter dat als je niet goed bij voelt gewoon bellen
Het klinkt inderdaad als dat er een stof in de zetpil zit waardoor jij last van jeuk krijgt. Ik zou even overleggen met de huisarts of gynaecoloog.
Ik doe ze nu verder erin (wat wel lastig is) en sindsdien is het een stuk minder gelukkig! Nog een dikke week dan mag ik ze niet meer.
Ik zou inderdaad de creme niet meer gebruiken daar. Als je de zetpil gewoon in water doopt, gaat de zetpil er makkelijker in. Succes de laatste week.