vraag over cyclus, dokter bellen of afwachten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lisa1987, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Hey meiden,

ik weet niet zo goed wat ik moet doen dus ik dacht: "ik vraag hier even om advies!". vriendinnen vinden mijn cyclus nu namelijk maar raar en vinden dat ik de dokter moet bellen dus word er een beetje nerveus van :)

in mei/juni heb ik een miskraam gehad. hiervoor was mijn cyclus vrij netjes (rond de 28 dagen). Na de miskraam was hij de eerste keer ook 28 dus ik dacht: mooi, hij gaat 'gewoon' verder. De maand daarna was hij 38 dagen. Dat was even balen maar ja, het is niet anders. Tijdens deze cyclus heb ik vanaf mijn, vermoedelijke, eisprong tot aan mijn menstruatie flinke kramp. Niet prettig maar het zal er wel bij hebben gehoord.

Deze maand zit ik al op dag 40 en hoewel ik wat bloed verlies heb komt het niet echt door. Het is nu al 2 dagen bij het afvegen en een paar kleine vlekjes op maandverband. Het is voor mij een niet geheel herkenbare kleur en het hield ook niet zo lang stand (voorheen was het nu wel doorgekomen). Ook heb ik eigenlijk geen kramp wat ik normaal wel heb. gisteren een paar steekjes en rugpijn maar daar houd het mee op...

Nu de daadwerkelijke vraag; kan het nog zo ontregeld zijn door de miskraam of zou het nu eigenlijk weer goed moeten zijn? En zouden jullie de huisarts bellen (of ze iets kunnen zien/betekenen) of afwachten?

alvast bedankt!
    groetjes Lisa

2. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Ik denk dat je altijd de dokter kan raadplegen als je het zelf even niet weet!
    Zeker omdat je een miskraam hebt gehad. Maar heb je voor de zekerheid wel een test je gedaan?
    Sterkte!

3. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik heb ongeveer een week geleden een test gedaan en die was negatief. Daarna heb ik niet meer getest.

Dank je wel voor het snelle antwoord! :)

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Het kan idd nog ontregeld zijn door de miskraam. Echter vind ik je cyclus best netjes hoor. Het is heel normaal om soms een uitschieter te hebben.
    Een cyclusduur tussen de 25 en 35 dagen wordt als normaal beschouwd. Zeker door je miskraam kan het even duren voordat alles weer op de rit is.

Ik zou het nog even aankijken en als het over een paar maanden nog steeds anders is, kun je altijd even bellen naar de ha.

5. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    Hoi Lisa, mij is verteld door de gynaecoloog dat na de miskraam inderdaad de cyclus ontregeld kan zijn. Mocht het na een paar maanden inderdaad zo zijn dan kan ik terugkomen. Wat ze dan willen gaan doen, geen idee, maar ik mag dan terugkomen. Ik zou in jouw geval nog 1 cyclus afwachten en dan naar de dokter gaan of wat je ook kunt doen is de poli gynaecologie bellen in het ziekenhuis en daar je verhaal doen. Misschien dat je dan gelijk bij de gynaecoloog terecht kan.

Deel Deze Pagina