21 weken zwanger en amper nog aangekomen.

Discussion in 'Zwangerschap' started by butterfly24, Feb 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    :( De eerste maanden van mijn zwangerschap kwam ik echter niets aan, viel juist af. Ik heb echt vaak geen trek en eet dan weinig.
    Avondeten heb ik ook weinig trek in. Dat was na 3 maanden even over en had ik echt bere trek in alles. Ik at en nam alles waar ik zin in had.
    Nou stond ik op de weegschaal, en ik ben echt in totaal nog maar zo'n 3 a 4 kilo aangekomen. Erg last van astma, dus ik hoest ook veel.
    We hadden donderdag de 20 weken echo, alles was ook goed, kindje groeit ook goed. Maar de arts zei al, je moet geen 8 of 10 ponder verwachten, de baby was lekker klein. Was niets ergs aan.

Maar als je eenmaal op de helft bent, ben je toch al weer meer gegroeid.
    Of moet ik blij zijn ;) .

Ben van mezelf stevig gebouwd. Dus helemaal plat buikje had ik ook niet.
    Misschien komt het daar door?

2. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

Apr 9, 2008
    3,448
    0
    36
    Female
    Pm-er
    Drenthe
    Ik ben tot nu toe 1 a 2 kilo aangekomen..Ben de eerste maaden 2 kilo afgevallen..
    Ook ik ben stevig van mezelf..

Als het met het kindje goed gaat, goed groeit enzo..
    Ik zou blij zijn als ik niet veel aankom..:p
    Ik zelf hoop echt niet dat ik veel aan ga komen deze zwangerschap..;)

3. tataar

tataar Actief lid

May 13, 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    Als alles goed gaat met he kindje hoef je je geen zorgen te maken.
    Ik ben eigelijk wel een beetje jarloers.
    Voor dat ik zwanger was woog ik 64 kg dus en normaal postuur nu aan het einde weeg ik 88 kg. Ik hou dan wel veel vocht vast want me v zei dat er z`n 10 kg vocht bij zit en en moet je alle andere kilos van de baby enz nog op tellen dus hou ik niet veel vet over als ik ben bevallen wat ik er van af moet werken Hoop ik dan :)

4. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Echt zorgen maak ik me ook niet hoor, maar ik dacht echt dat ik wel aardig was aangekomen. Ik heb de laatste maand echt mega veel lekkere dingen gegeten. Soms heb ik echt geen zin in fruit of groente, maar wel in een snack. Ik had zelfs een periode dat ik elke avond moest eten, chips en alles kwam dan uit de kast. Normaal groei ik hier onzettend van, heb namelijk de aanleg nou eenmaal om snel aan te komen. Ik was helemaal verbaasd. Maar goed, was ook afgevallen, dat kwam er natuurlijk ook weer bij :p .

Vind het ook niet erg hoor :evil: , maar dacht wel even "jeetje, komt dit wel goed". Maar alles was goed en gister bij de Gyn ook!
    Dus moet maar gewoon blij zijn dus.

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Vorig jaar was ik aan het eind van de zwangerschap maar anderhalve kilo gegroeid, en alles was goed! Jesse was klein, 2720 gram, maar gelukkig goed gezond.
    Het feit dat je niet meer op de weegschaal hoeft bij een zwangerschap zegt al genoeg: het maakt voor je baby niks uit of je nu 1 kilo of 30 kilo groeit. Als je maar niet afvalt.
    Dus geen zorgen meer, en wees maar blij, want wat er niet bij opgekomen is, hoeft er later ook niet weer af. Toch?

6. randi

randi Niet meer actief

pmaak je maar geen zorgen, ik ben maar 8kg aangekomen met de zw van de twin. je kleintje neemt wss zijn voedsel van je reserves, deden de mijne ook

7. shenoby

shenoby Niet meer actief

inderdaad geen zorgen maken.
    je baby neemt wel wat hij of zijn nodig heeft.
    ik ben nu meer dan 34 weken onderweg en zit op 5 kilo.
    vinden ze in het ziekenhuis zeer netjes.
    te veel aankomen vinden ze erger dan weinig aankomen zei de gyn tegen mij.

8. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    ik sta nu nog op -5 kilo...maar ik heb wel erge buikgriep gehad...

Onze zoon is wel erg groot...wij verwachten dus waarschijnlijk kindje van boven de 8 pond!

9. kvptje

kvptje Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    joh zo lang je uk het goed doet, geen zorgen maken! ik had me bij me 1e zwangerschap ingesteld op min 12,5 kg (omdat je hoort dat je dat gemiddelt aankomt) nou ... van me 1e ben ik 7,5 kg aangekomen en me 2e 8,5 kg.

oh en wat me vk ook tegen me zei om me gerust te stellen "joh meid, die kleine doet het goed en voordeel, wat er niet aankomt hoeft er ook niet af!"

10. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

Sep 5, 2006
    1,120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Ik ben nu 19 weken zwanger en net 2 kg aangekomen. Bij mijn vorige zwangerschap was ik 8 kg aangekomen, ons zoontje woog 2775, had 1 liter bloed verloren. Uiteindelijk bleef er maar 2 kilo over nadat ik bevallen was.

Share This Page